• ThereseLaurin

vikt...peppningstråd =)

Jag tänkte att vi som håller på att går ner i vikt eller ska till att börja att ta tag i sin vikt..kan peppa varandra =)

Jag kan berätta lite kort om mig: Har två barn yngsta ett år...har gått ner ca25-30 kilo vill minst ner 10 till helst 20...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-14 09:40:25:
    virtuell modell: www.llbean.com/myVirtualModel/

ändra längd: eslus.com/Gizmos/inchcm.html

ändra vikt: www.charleysbar.net/pounds-kilo-converter.htm

träningsprogram: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m5788329.html

en sida man kan fylla i vikt dagbok mm: www.shapelink.se

• Svar på tråden vikt...peppningstråd =)
  • Theresa1

TL: Jag har ju ingen våg... jag skippar vägandet och går bara på måtten. Så fort jag kommer över en våg så ska jag väga mig och genast redovisa... Men det sist var det typ 72 när jag vägde mig hos ma o på, men deras våg funkar inte så bra så jag litar inte alls på den.

Håller med TL, vi sliter ju på rätt bra i veckorna och man måste ju unna sig ibland, men jag kan inte riktigt känna att det var okej att ta en kitkat istället för en frukt, det gick av bara farten... Jag stod framför godiset och tänkte länge på vad för något jag kunde ta som inte var så farligt... Tanken slog mig inte att ta en banan eller ngt. *PUCKO* hehe

Marsmamma: Åh va bra!!! Vad du är duktig! Att dippa grönsaker tycker iaf jag är väldigt underskattat.

Nova: Du sliter på rätt bra själv du med, så ta åt dig av ditt eget beröm!!!

• Malin1976

God morgon! Jag får synda idag jag, klarade mig bra igår!
    Men idag blir det adventsfrukost med riktig risgrynsgröt och sen ska vi till Sundsvall så jag anar stort att det blir McChicken med strips å vitlöksdressing. Kanske en McFlurry till efterrätt.
    Ha det allihop!!

• idiotblondinen

Hej! Har syndat ännu mer idag... Vet inte vad jag håller på med, om det är straff för att det står still på vågen eller vad.. Hjälp mig! Hehe, behöver nog peppning! Shit... 5 kanelsnäckor på raken.. brukade äta långt mycket mer än så, men nu när jag varit "ren" från sockret ett tag så har jag fått en rejäl huvudvärk av kakorna! Usch! *svammel*

TL: Jag är hos mina föräldrar och hälsar på nu men jag ska ta om måtten ikväll när jag kommit hem så går jag in o skriver dom till dig då. Kram tjejer!

• Sus69

Halloj!
    Ja jag var skapligt duktig i går men idag har det gått åt skogen alldeles.. Det känns t om motigt att gå på vattengympan.. men jag ska släpa mig iväg!
    Får ta nya tag i morgon!

Blondinen: Ta nya tag du med i morgon.. Vad jag vet så, är det väl vanligt med återfall när man är beroende av nåt. Så nya tag i morgon!

Hmmm ska packa väskan till gympan nu, får se om jag kikar in senare, annars får ni alla ha en trevlig kväll!!!

kramar Sussi

• Nova 68

hej vet hur det är när man varit borta från sockret ett tag och man får smak på det igen så kan man inte sluta äta kommer det där jäv... beroendet alltid att finnas

Har ätit pepparkakor i dag och min kropp skriker efter mer sött.

sussi ut och vattengympa du mår bättre när du kommer hem när man fuskat vill man bara ligga i sin lilla kokong och må dåligt och vad gör man när man mår dåligt jo äter mer och så är det i gång igen

gud vad klok jag lät som själv fuskade som en gris för några dagar sen
    ha det gott!!!!

• idiotblondinen

TL:

Rumpa 115
    Midja: 98
    Överarm: 32
    Underarm: 27
    Lår: 61
    Knä: 39

Marsmamma: Japp det blir nya tag. O det har inte blivit nån mer mat sedan kanelsnäckorna heller. Har inte varit hungrig.

Nova: Javisst är det så.. Men denna gången tillåter jag inte mig att gå in i kokongen. Jag har ju bestämt mig...

Nu lagar jag mat, eller lagar o lagar... Kokar potatis. Ska äta lax o potatis med gravlaxssås blandad med lätt cremefraiche o så ruccolasallad med lättdressing till det. Kanske inte så jättenyttigt men kunde varit värre!

• idiotblondinen

Glömde magmåttet! Det ligger på ca 104

• ThereseLaurin

va bra blondinen: ska skriva upp det genast =)

har vart på julskyltningidag..va skita lite saker trist som tusan men men man träffade ju folk i alla fall =) har syndtat som tusan..vill inte prata om det..tar nya tag i morrn =)

sov idag på soffan hos mickes mamam var sååå trött sov från elva typ till halv tre..så inatt lär man ju inte somna..var vaken näöstan hela natten då alicia har fått sån hosta...hörde att det går kikhosta i svenstavik..så hoppas inte att det har kommit hit och det är de hon har....alexandra hostade även lite när hon somnade i bilen..om jag hör ett host till blir det inget dagis i morrn...vill ju inte smitta de andra stackars barnen...

• Sus69

Åter från vattengympan, känner mig lite piggare.. fast ändå inte på topp!
    Men tack iaf för stöttningen...
    Nova: Så sant det du säger, man straffar sig ännu mer genom att avskärma sig från omgivningen och vräka i sig av saker i smyg!!!!!!! Så ingen annan ser...

Men alla ni andra, morgondagen blir bättre!

• idiotblondinen

Marsmamma: Bra gjort! Jag vill också på vattengympa... Jag känner att jag vill "ta igen" mina synder så att jag står på +-0 igen så att säga... Hur ska jag göra det? Gå extra lång promenad imorgon? Nåt förslag?

TL: Hoppas de inte blir sjuka!

Svar på tråden vikt...peppningstråd =)