• Azusephre

Flashback - nejtack!

Brukar vara inne på Flashback ibland och enbart läsa trådarna, har aldrig skrivit.
    Började läsa en tråd som en tjej hade skrivit - hon vägde 170 kg och hade världens bästa självförtroende. Det var inte trevliga saker som skrivdes i den tråden, har aldrig läst något så jäkla taskigt. Där kan vi snacka om internetmobbning. Dom önskade livet ur henne rent utsagt, det skrevs: "jävla fetto, banta", "ingen tycker du är snygg" "alla överviktiga luktar äckligt och har dålig andedräkt" "jag önskar att du inte bantar så du dör i förtid" etc. etc. Varför? Jag har ingen jävla aning. Jag tycker att det är bra att man kan ha så högt självförtroende trots att man väger så mycket.
    Jag försvarar inte övervikten, jag försvarade henne. Jag personligen tycker inte man skriver så (kan tillägga att det BARA var taskiga kommentarer, ingen skrev bra saker till henne). Man kan uttrycka sin avsky mot överviktiga personer på ett helt annat sätt.

Och det värsta är att dom som håller i sidan FÖRSVARAR mobbningen!! Den som fick en varning var jag för att jag försvarade TS! Ska det verkligen gå till så?
    Nej ... Flashback är ingenting för mig. Jag som tyckte att familjeliv kan vara lite rått ibland, men det är ingenting jämnfört med den skitsidan.

Tack för ordet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 23:08
    www.flashback.org/t1327303

• Svar på tråden Flashback - nejtack!
  • JaneDoe10
    Suck och suck skrev 2010-10-19 16:22:08 följande:
    Jag ska tillägga att jag själv ställt frågor om grammatik på universitetsnivå här på fl,
    men måste säga att utbudet på svar var väldigt skralt
    i förhållande till de svar jag nu sett på flashback.
    Otippat! Cool
    ♥ Vecka 19 ♥ BF 19 Mars ♥
  • Tiikeri
    Hugful80 skrev 2010-10-19 14:44:08 följande:
    Ja, jag tycker att det är helt okej att skriva som de gjorde eftersom de följer reglerna.
    Om jag tycker att det var elakt? Fullkomligt!

Uppenbarligen har du tolkat inläggen fel, eftersom ingen modererad bort dem. Eller ja, det har ju uppenbarligen skett en kraftig moderering av tråden, eller hur? De som står kvar uppfyller tydligen inte kriterierna för att bryta på Flashbacks regelverk.

Anser du annorlunda kan du starta en användare där (om du inte har någon) och börja rapportera inlägg.
    Jag vet inte vad jag ska säga. Vill du inte förstå, försöker du förvränga.. eller är det helt enkelt så att vi inte talar samma språk?

Om det var lag på att misshandla tjocka, är det helt okej att göra de då?

Jag bryr mig inte om ifall det är lagligt okej att göra så, jag blir förbannad på att människor skriver så för att jag tycker det är så fel (i hjärtat, inte i lagboken). Och efter att ha läst reglerna på FB så förstår jag inte hur de kunde låta vissa inlägg vara kvar, men ta bort inlägget från våran TS. Okej, ha en sida där folk får frakassera varandra, men vinkla inte, låt då alla åsikter få stå kvar, inte vissa.

Och...
    "Uppenbarligen har du tolkat inläggen fel, eftersom ingen modererad bort dem. Eller ja, det har ju uppenbarligen skett en kraftig moderering av tråden, eller hur? De som står kvar uppfyller tydligen inte kriterierna för att bryta på Flashbacks regelverk."
    Männskliga faktorn. Jag har inte det förtroendet för människor med auktoritet att jag förlitar mig på dem. Till och med dommare och poliser gör fel, klart att datafolket på FB kan göra fel. Men strunt samma. Kan mycket väl vara så att det här är väldigt genomtänkta människor som alla har sammlats och kommit fram till det här beslutet. Men det spelar ingen roll. För mig går det inte ihop. Jag har läst deras regler, jag har läst inläggen. Jag får inte ihop det. Jag tycker att det är fel fel fel. Spelar ingen roll vad lagar och regler, tillsammans med FB anställda säger. Jag tycker vad jag tycker.
  • Tiikeri

Ja, men dåså. Då kan ju den som orkar starta en ny tråd där då, någon med åsikter som ts. Jag är inte den som orkar.

Känns som att vi reder ut detta ändå, finns som inte så mycket mer att säga. Vi har olika åsikter helt enkelt. Men man får väl försöka respektera varandra ändå (fast kanske inte på FB, men utanför de så får vi respektera varandra :P). Jag håller mig borta från FB för att det inte är min stil. Jag och den sidan har inte samma tankesätt bevisligen. Kan inte säga att de gör fel enligt lag eftersom de följer lagen. Men de gör fel enligt mina värderingar, och vi tolkar dessutom text olika (pratar om deras egna regler). Men tycker ni att det är roligt så kör på! När jag blir världshärskare så kommer det inte vara tillåtet, då kommer vi bara sitta i en ring runt en lägeräld hela dagarna och grilla pinnbröd, berätta roliga historier och ha det trevligt och så. (Är ironisk när det gällde det där med världshärskare, behöver inte skicka psyk på mig)

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Tiikeri skrev 2010-10-19 21:32:12 följande:

Känns som att vi reder ut detta ändå, finns som inte så mycket mer att säga. Vi har olika åsikter helt enkelt. Men man får väl försöka respektera varandra ändå (fast kanske inte på FB, men utanför de så får vi respektera varandra :P). Jag håller mig borta från FB för att det inte är min stil. Jag och den sidan har inte samma tankesätt bevisligen. Kan inte säga att de gör fel enligt lag eftersom de följer lagen. Men de gör fel enligt mina värderingar, och vi tolkar dessutom text olika (pratar om deras egna regler). Men tycker ni att det är roligt så kör på!

Ja, det är en ganska svår fråga att diskutera eftersom det bottnar i just värderingar. Men det kan vara intressant ändå.

Själv älskar jag FB även om en hel del där är sådant jag inte gillar eller direkt ogillar. Det är ett så stort spann med människor av olika ursprung, utbildning, erfarenheter och så vidare. Det är för övrigt anledningen till varför jag är här på FL också, de andra forumen jag hänger på kan bli lite väl homogena.
    I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do.
  • Argo
    Azusephre skrev 2010-10-19 11:10:58 följande:
    Ja, men ni har tjaffsat om det där i flera timmar nu, det räcker, jag förstår, ni behöver inte upprepa er och säga att jag är dum i huvudet som inte förstår även om jag gör det. Därför är det pajkastning. Move on.
    Faktum är väl att detta är första gången du säger rakt ut att du fattar vad alla har försökt att skriva? Ja, då kan väl alla ta och "move on" då. Gott så.
  • Argo
    Azusephre skrev 2010-10-19 11:18:43 följande:
    Eller så har hon ett liv utanför familjeliv och flashback?
    Äsch då, Lovely6 sitter och bläddrar febrilt i sitt bibliotek för att fixa att gissa citaten från Charles-Louis Philippes "Bubu de Montparnasse". Kan de där lågintelligenta FB:arna så ska minsann också ...

Det är därför det inte kommer några svar.
  • Argo
    Suck och suck skrev 2010-10-19 16:22:08 följande:
    Jag ska tillägga att jag själv ställt frågor om grammatik på universitetsnivå här på fl,
    men måste säga att utbudet på svar var väldigt skralt
    i förhållande till de svar jag nu sett på flashback.
    Självklart är det så. För att vara ett allmän-forum så håller FB förmodligen den högsta nivån av alla svenskspråkiga forum.

FL är givetvis chanslöst i jämförelse.

Samtidigt finns det marginella undefora där som samlar upp många, mycket udda och knäppa tankar. Underfora som de som hatar FB försöker få att framstå som det normala och "mest populära".

Tänk att ett internet-formum kan beröra så pass mycket!
  • Hugful80
    Tiikeri skrev 2010-10-19 21:05:14 följande:
    Om det var lag på att misshandla tjocka, är det helt okej att göra de då?
    Men nu är det inte det så moraliska aspekter kan vi lämna därhän.
    Jag bryr mig inte om ifall det är lagligt okej att göra så, jag blir förbannad på att människor skriver så för att jag tycker det är så fel (i hjärtat, inte i lagboken).
    Då kan du starta en tråd på Flashback där du diskuterar hur du anser att man skall uppträda mot varandra.
    Och efter att ha läst reglerna på FB så förstår jag inte hur de kunde låta vissa inlägg vara kvar, men ta bort inlägget från våran TS.
    Då kan du skapa en användare på Flashback och få en förklaring, jag har den inte.
    För mig går det inte ihop. Jag har läst deras regler, jag har läst inläggen. Jag får inte ihop det. Jag tycker att det är fel fel fel. Spelar ingen roll vad lagar och regler, tillsammans med FB anställda säger. Jag tycker vad jag tycker.
    Det är trist. Men det är din personliga åsikt och den har du rätt till. Dock kanske du inte skall vara moderator på Flashback eftersom du verkar något överspänd och skulle säkert låta dina personliga känslor stå över regelverket.
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • xXMaLoXx
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-10-18 20:13:00 följande:
    Problemet är väl att iag JAG önskar att det inte ska vara tillåtet att ragga barn eller hetsa mot "negrer" eller publicera länkar till kattungar som plågas ihjäl, på nätet.

Man kan inte lagstifta bort idioter, men man ska fan inte underlätta för dem.
    Fast, du tror att dessa sjuka tankar och dessa sjuka människor försvinner för att man te x stänger ner ett ställe som Flashback?

Har man läst ett tag på Flashback så inser man också att många trådar startas för att just provocera. Många leker med den frihet man har där, att uttrycka sig hur som helst om precis vad som helst.

Svårt att ragga barn på FB btw...när åldersgränsen ligger på 18 år.
    www.hecate.se Theo 100111 <3
  • Ceka86

Har bara varit inne och små tittat på den forum. Men jag kan bara säga att FB verkar vara helt sjukt. Jag började få den uppfattning efter den killen som hängde sig live. Nej USCH för såna sidor. De borde inte existera överhuvudtaget men har märkt också att FL är också ganska sjuk eftersom alla hoppar på alla här inne det är som att folk väntar på att få matrial att kränka nån. USCH för det med.

Svar på tråden Flashback - nejtack!