• FruLindström

Första barnet juni/juli 2011

Är med i fler trådar för oss som ska ha barn juni/juli 2011.
    Men många blir så stora så man missar massa inlägg.
    Tänkte det kunde va kul med en grupp för bara oss som genomgår våran första graviditet med =)

Fler som vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 19:06
    BF
    10/6-11 NillaGreve - Solna
    20/6-11 ernlia03 -Finland
    24/6-11 En Anna
    24/6-11 Charlieandi -Stockholm
    26/6-11 Fru Lindström -Vetlanda
    1/7-11 Ideligen - Skaraborg
    1/7-11 FialOtta83 -Skåne
    5/7- 11 Emselott - Luleå
    5/7-11 Matece - Stockholm
    5/7-11 MrsCL
    6/7-11 Fröken Virra - Örebro
    7/7-11 Lusen1
    7/7-11 Skojsuss
    12/7-11 Helle8202 - Stockholm
    12/7-11 Skruttnorpan - Stockholm
    13/7-11 Linizen82 - Skåne

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 15:37
    BF-listan till denna tråden, den över går inte ändra tyvärr. Så lägg gärna till dig här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m55642983.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 10:46
    Bildtråd, Välkommen att lägga upp bilder på magar, ul, inköp m.m

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m55887562.html
  • Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011
  • M1986

Har nu varit på hälsokontrollen :) Hon sa ingenting om min förskylning trots att jag torka näsan några gånger hehe. Hon rekommendera dock Inte att använda nässpray, eller hon ville inte alls man skulel använda det då de bara förstorar och täpper till mer vid flera dagars användande och när man var gravid så kunde man mycket lättare bli beroende av nässpray och det var inte bra å sen funkar den inte.
    Blev erbjuden KUB också, trodde bara de var dom över 35 som blev det. Tror jag ska göra den bara för att få ett extra ultraljud och få en koll på att barnet levet. Känns som de är länge att vänta till vecka 18 då det riktiga ultraljudet är. Nu ska jag läsa igenom bunten med papper och böcker jag fick =)
    Sen ska jag ladda handväskan med nässdukar för sambon ska ta med mig på en tripp...

• FruLindström

Otrivin Comp varnar jag för!!!!
    Har använt det en gång och blev bedövad i hela svaljet, kunde inte svälja på två timmar knappt!
    Har aldrig reagerat på läkemedel tidigare i mitt liv!
    Min man tyckte inte heller om det, han fick näsblod och ont i huvudet!

Jag äter Mitt Val Folsyra från apoteket.
    Min BM sa att nya studier visar att man bara ska äta det tom v12, någon mer som fått höra det??? För lång tids ätande av Folsyra kunde leda till missbildningar pratade hon om att forskarna kommit fram till =S 

• linahelena

har hört att det är viktigast att man äter det fram till v12 eftersom det är då den mesta utvecklingen med skelletet sker, men kanske är helt fel ute. min barnmorska sa ingenting om folsyra å jag är snart i v 8 känns ju otäckt om bebisen har ryggmärgsbråck när den föds bara för jag inte ätit det.

• FruLindström

Jag har hört att man gärna ska ha ätit det 3 mån innan man blir gravid och sedan under hela graviditeten.
    Men nu sa ju min BM något annat, så vet inte alls hur man ska tänka nu =S 

• linahelena

står i häftet jag fick att man ska äta mycket frukt å grönt under graviditeten, eftersom folsyra är viktig för fostrets tidiga utveckling rekommenderar man kvinnor att ta en tablett med 400mikrogram så fort man vet att man är gravid och allra helst redan sen man planerar graviditet.

i kostråden står det att man ska äta det fram tills v12 för att minska risken för ryggmärgsbråck hos fostret. och att efter v12 har folsyra ingen effekt mot ryggmärgsbråck däremot ska man äta mat som innehåller folsyra för att det är viktigt  för fostrets utvecling å din blodbildning. så efter v 12 behövs alltså inge extra tabletter. då räcker det med maten.

• Dahrling
    En Anna skrev 2010-11-21 19:00:48 följande:
    Härligt! Du får berätta hur det gick efteråt, vi ska på inskrivning på tisdag och är också nervös, men vet inte varför :)
    Nu har vi träffat vår barnmorska för första gången, och det kändes väldigt bra. Hon var gullig och pratade som om allt var bra. Själv går jag och försöker att inte ta ut lyckan "i förväg" bara för att jag är så orolig att allt inte ska stå rätt till. Hon fick mig att tänka mer positivt och det känns väldigt bra. Fick även beröm för att jag slutade dricka alkohol när vi började försöka skaffa barn. Känns som en självklarhet för mig, men ändå kul att få höra komplimanger. Nu ser jag fram emot att det ska bli nästa torsdag och ul-dags!! :) 
  • FruLindström

Jag har varit nojjig idag. Fått för mig att varje gång jag gått på toan ska det vara massa blod.
    Fattar inte hur knäpp man blir.

Nu ska jag se Ung och Bortskämd igen och se hur jag absolut inte kommer skämma bort den blivande knodden ;)

• linahelena

usch det är min skräck med, blod! kan nog stå ut med vad som helst annars. men blod betyder att allt är över. jag har fortfarande fullt sjå med att förstå hur jag överhuvudtaget lyckats blivit gravid, så om det skulle ta slut nu så vet jag nog inte om jag skulle klara det. skulle nog bli psyket nästa alltså.

• FruLindström

Vi hade ju MF i juni och försökt i över 1 år så skulle nog bli totalt knäckt om detta inte går vägen =S
    Är väldigt imponerad av människor man hör som går igenom massa MF och motsträvligheter men ändå fortsätter kämpa och till sist når fram. 

Svar på tråden Första barnet juni/juli 2011