Anonym (Liza) skrev 2011-04-12 12:46:07 följande:
Okej :)
Jag är gift och har två barn (med en man) jag känner mig olycklig och asexuell när jag är med honom men jag har massor av sexuella känslor i övrigt. Jag gillar tjejer. Blir mer och mer säker på det nu. Jag har haft flickvänner men det var inte riktig kärlek, framförallt tror jag att den dog bara för att jag inte vågat vara intim.. vet inte riktigt vad det beror på..
Dels oroar jag mig för att det beror på att jag inte vågar ha sex med tjejer.. att jag är orolig för vad en tjej ska tycka om min kropp.. rädd för att jag inte ska kunna få dem att njuta..
så jag blir väl kvar i min heterosituation.. ensam trots sällskap..
(ingen direkt fråga.. men svara gärna nånting i alla fall)
Jag har inte riktigt varit i din situation men levde med en kille i 7år, och såg mig som hetro. Jag hade varit nyfiken på att testa ha sex med en tjej, mer som en kul grej. Lärde känna en tjej som var gay och de ena ledde till de andra och vi bestämde oss för att ha sex. Jag var precis som du rädd för att jag inte skulle kunna ge henne någon njutning och jag visste inget om tjejsex. Hon var väldigt mån om att jag verkligen skulle vilja och inte ångra något och de var ja säker på att jag inte skulle. Hon gjorde mig galen av kåthet i saker hon skrev och jag visste att ja inte skulle ångra mig. Och hon sa även att jag inte behövde göra något på henne då hon gärna ger... Och ja vad ska jag säga, helt galet underbart var det! Min spärr att tro att jag inte kunde ge henne släppte ganska fort när jag märkte hur tänd hon var på mig och jag gav henne oxå.. Det är alltid svårt att veta vad den andre gillar och inte och de är något man får testa sig fram med, bäst är de ju om man kan fråga hur dom vill ha de och de är mer tändande att få veta vart dom vill ha en än vad det är pinsamt ;)
Ang kroppen så är de inget att oroa sig över, jag håller med "oxå flata", de är nog helt olika mellan individer om de är den perfekta kroppen dom vill ha eller om dom gillar de naturilga.
Jag tycker att du ska försöka släppa på din rädlsa över allt detta, du vet ju att du tycker om tjejer. Ta de som de kommer, lugnt, och prata med tjejen i fråga isf och säg hur de ligger till, hon kommer garanterat få dig att slappna av :)
Lycka till!