• Anonym (Flatan)

Fråga flatan

Har ni alltid undrat över hur det är att ha sex med en tjej/kvinna? Hur det är att vara i ett förhållande med en tjej/kvinna? Eller bara funderat över hur är det att vara flata i Sverige idag. Och så vidare.

Jag är flata, tänkte att har ni frågor så go for it!!

Så svarar jag så gott jag kan.

• Svar på tråden Fråga flatan
  • Anonym (också flata)

Jag har en kompis som var bi, men nu är mest flata. När hon var mitt uppe i sin "komma ut och hitta mig själv"-process så resonerade hon lite så. Det är okej att inte sminka sig och fixa sig när man är hetero, för det finns killar som uppskattar naturliga tjejer, men nu när man ska bli homo så gäller det att snofsa upp sig, för tjejer bryr sig på ett annat sätt. Så är det inte. Det är klart att det finns tjejer som bara vill ha tjejer med perfekta kroppar, men min erfarenhet är ändå att acceptansen för "naturlighet" är större bland flator. Det är inte lika viktigt att "göra sig till" och lättare att vara den man är.

Det är intimare med en tjej för att du inte kan distansera dig på samma sätt, för att du vill vara i nuet. Eller? Det *är* läskigt. Och underbart. Och fantastiskt.

Hur man träffar en tjej oarrangerat har jag ingen aning om, tyvärr, och vad flator utan barn tycker om "exheteron" med barn varierar nog väldigt. För mig hade det handlat mest om hur relationen till exet såg ut, hur mycket pain in the ass han tänkte vara, samt om hon ville ha fler barn. Det finns ju flator som har barn sen innan också, om det är lättare.

• Anonym (:-))
    Anonym (Liza) skrev 2011-04-12 13:40:52 följande:
    Det känns som att det spelar större roll hur man ser ut med tjejer.. som att killar inte bryr sig utan kör liksom bara på.. dessutom när jag varit gravid och har en kopp som är präglad av det så känner jag mig livrädd för att lämna tryggheten där jag kan gå omkring naken utan att någon reagerar.. 

och att ja, det är intimare med en tjej.. på riktigt.. jag vill ju det även om jag inte vågar.

Nej kyssar och hångel var inga problem.. inte deras nakenhet heller så länge det inte handlade om smek nedanför magen så att säga.. Jag känner mig klumpig och tafatt.

Dessutom undrar jag hur man lyckas träffa en tjej.. oarrangerat.. och vad flator utan barn tycker om exhetero som har barn..? 
    Jag förstår precis hur du känner för jag är i en liknande situation . Dvs jag lever med en man men är mer och mer säker på att jag faktiskt är lesbisk . Har också två barn och det känns så svårt att ta steget ut även om det inte går en dag utan att jag tänker på det .
    Jag älskar min man .. men inte alls på det sättet som jag borde älska honom . Han vet att jag är "bi" men det är inget vi diskuterar egentligen .

Önskar att jag vågade agera på mina känslor men det är ju lite läskigt och osäkert
  • Anonym
    Anonym (också flata) skrev 2011-04-12 13:50:58 följande:
    Jag har en kompis som var bi, men nu är mest flata. När hon var mitt uppe i sin "komma ut och hitta mig själv"-process så resonerade hon lite så. Det är okej att inte sminka sig och fixa sig när man är hetero, för det finns killar som uppskattar naturliga tjejer, men nu när man ska bli homo så gäller det att snofsa upp sig, för tjejer bryr sig på ett annat sätt. Så är det inte. Det är klart att det finns tjejer som bara vill ha tjejer med perfekta kroppar, men min erfarenhet är ändå att acceptansen för "naturlighet" är större bland flator. Det är inte lika viktigt att "göra sig till" och lättare att vara den man är.

Det är intimare med en tjej för att du inte kan distansera dig på samma sätt, för att du vill vara i nuet. Eller? Det *är* läskigt. Och underbart. Och fantastiskt.

Hur man träffar en tjej oarrangerat har jag ingen aning om, tyvärr, och vad flator utan barn tycker om "exheteron" med barn varierar nog väldigt. För mig hade det handlat mest om hur relationen till exet såg ut, hur mycket pain in the ass han tänkte vara, samt om hon ville ha fler barn. Det finns ju flator som har barn sen innan också, om det är lättare.
    Jag var tillsammans med en tjej i 2 år innan min man och det var det bästa som hänt mig . Men hon sårade mig något fruktansvärt och efter det var jag så rädd att falla dit igen . Känslorna med tjejerna är mycket mer intensiva och jag känner mig mer sårbar på gott och ont .
    Samtidigt saknar jag den där passionen som bara en tjej kan ge mig ..
  • Anonym (Liza)

Ja allting med en tjej känns/verkar mer äkta. Mer på samma nivå, mer avskalat, naturligt, vackert. Det är i alla fall så jag vill ha det, egentligen. 

Snoppar är avtändande. Män är för det mesta avtändande. Fattar inte hur det blev såhär :S föll väl för samhällets påtryckningar, om man nu får passa på och skylla på samhället för att slippa ta ansvar för sig själv liksom..

Men det gäller ju att träffa rätt tjej också, det finns massa sviniga tjejer också, båda jag har träffat var helt labila och småstörda. Sitter ju inte i könet visserligen.. mer i åldern vi var i skulle jag tro.

Jag menar inte att jag skulle känna ett större behov av att snofsa till mig.. mer att det är helt ok att ha helt bekväma kläder och skippa smink med tjejer.. men det kanske är något jag bara fått för mig? Jag har visserligen dissat snofs nästan helt i min bekväma nuvarande tillvaro..

Jag vet inte riktigt vem jag är eller vad jag vill. Jag vet att jag vill bli kär i en tjej som känner likadant.. vill slippa skämmas över min kropp.. vill att mina barn ska passa in i den tillvaron. Usch jag bara babblar.. ursäkta om jag är helt virrig och ointressant. 

• Anonym (Crazy)
    Anonym (Liza) skrev 2011-04-12 12:46:07 följande:
    Okej :)

Jag är gift och har två barn (med en man) jag känner mig olycklig och asexuell när jag är med honom men jag har massor av sexuella känslor i övrigt. Jag gillar tjejer. Blir mer och mer säker på det nu. Jag har haft flickvänner men det var inte riktig kärlek, framförallt tror jag att den dog bara för att jag inte vågat vara intim.. vet inte riktigt vad det beror på..

Dels oroar jag mig för att det beror på att jag inte vågar ha sex med tjejer.. att jag är orolig för vad en tjej ska tycka om min kropp.. rädd för att jag inte ska kunna få dem att njuta..

så jag blir väl kvar i min heterosituation.. ensam trots sällskap..

(ingen direkt fråga.. men svara gärna nånting i alla fall) 
    Jag har inte riktigt varit i din situation men levde med en kille i 7år, och såg mig som hetro. Jag hade varit nyfiken på att testa ha sex med en tjej, mer som en kul grej. Lärde känna en tjej som var gay och de ena ledde till de andra och vi bestämde oss för att ha sex. Jag var precis som du rädd för att jag inte skulle kunna ge henne någon njutning och jag visste inget om tjejsex. Hon var väldigt mån om att jag verkligen skulle vilja och inte ångra något och de var ja säker på att jag inte skulle. Hon gjorde mig galen av kåthet i saker hon skrev och jag visste att ja inte skulle ångra mig. Och hon sa även att jag inte behövde göra något på henne då hon gärna ger... Och ja vad ska jag säga, helt galet underbart var det! Min spärr att tro att jag inte kunde ge henne släppte ganska fort när jag märkte hur tänd hon var på mig och jag gav henne oxå.. Det är alltid svårt att veta vad den andre gillar och inte och de är något man får testa sig fram med, bäst är de ju om man kan fråga hur dom vill ha de och de är mer tändande att få veta vart dom vill ha en än vad det är pinsamt ;)
    Ang kroppen så är de inget att oroa sig över, jag håller med "oxå flata", de är nog helt olika mellan individer om de är den perfekta kroppen dom vill ha eller om dom gillar de naturilga.

Jag tycker att du ska försöka släppa på din rädlsa över allt detta, du vet ju att du tycker om tjejer. Ta de som de kommer, lugnt, och prata med tjejen i fråga isf och säg hur de ligger till, hon kommer garanterat få dig att slappna av :)

Lycka till!
  • Anonym (:-))
    Anonym (Liza) skrev 2011-04-12 14:15:01 följande:
    Ja allting med en tjej känns/verkar mer äkta. Mer på samma nivå, mer avskalat, naturligt, vackert. Det är i alla fall så jag vill ha det, egentligen. 

Snoppar är avtändande. Män är för det mesta avtändande. Fattar inte hur det blev såhär :S föll väl för samhällets påtryckningar, om man nu får passa på och skylla på samhället för att slippa ta ansvar för sig själv liksom..

Men det gäller ju att träffa rätt tjej också, det finns massa sviniga tjejer också, båda jag har träffat var helt labila och småstörda. Sitter ju inte i könet visserligen.. mer i åldern vi var i skulle jag tro.

Jag menar inte att jag skulle känna ett större behov av att snofsa till mig.. mer att det är helt ok att ha helt bekväma kläder och skippa smink med tjejer.. men det kanske är något jag bara fått för mig? Jag har visserligen dissat snofs nästan helt i min bekväma nuvarande tillvaro..

Jag vet inte riktigt vem jag är eller vad jag vill. Jag vet att jag vill bli kär i en tjej som känner likadant.. vill slippa skämmas över min kropp.. vill att mina barn ska passa in i den tillvaron. Usch jag bara babblar.. ursäkta om jag är helt virrig och ointressant. 
    Tycker det låter fint !
  • Anonym (Liza)
    Anonym (Crazy) skrev 2011-04-12 14:21:59 följande:
    Jag har inte riktigt varit i din situation men levde med en kille i 7år, och såg mig som hetro. Jag hade varit nyfiken på att testa ha sex med en tjej, mer som en kul grej. Lärde känna en tjej som var gay och de ena ledde till de andra och vi bestämde oss för att ha sex. Jag var precis som du rädd för att jag inte skulle kunna ge henne någon njutning och jag visste inget om tjejsex. Hon var väldigt mån om att jag verkligen skulle vilja och inte ångra något och de var ja säker på att jag inte skulle. Hon gjorde mig galen av kåthet i saker hon skrev och jag visste att ja inte skulle ångra mig. Och hon sa även att jag inte behövde göra något på henne då hon gärna ger... Och ja vad ska jag säga, helt galet underbart var det! Min spärr att tro att jag inte kunde ge henne släppte ganska fort när jag märkte hur tänd hon var på mig och jag gav henne oxå.. Det är alltid svårt att veta vad den andre gillar och inte och de är något man får testa sig fram med, bäst är de ju om man kan fråga hur dom vill ha de och de är mer tändande att få veta vart dom vill ha en än vad det är pinsamt ;)
    Ang kroppen så är de inget att oroa sig över, jag håller med "oxå flata", de är nog helt olika mellan individer om de är den perfekta kroppen dom vill ha eller om dom gillar de naturilga.

Jag tycker att du ska försöka släppa på din rädlsa över allt detta, du vet ju att du tycker om tjejer. Ta de som de kommer, lugnt, och prata med tjejen i fråga isf och säg hur de ligger till, hon kommer garanterat få dig att slappna av :)

Lycka till!
    Tack för det fina inlägget! Du satte förmodligen huvudet på spiken... Jag hoppas att jag vågar någon gång i framtiden, det är viktigt att vara sig själv och göra det som känns rätt. Man lever bara en gång och bara jag kan förändra mitt liv. 

Just nu är mina barn för små för att bo varannan vecka om det går att undvika och min man är en fin människa (för att vara man) så jag står nog ut ett tag till men med dessa varma stärkande ord som jag fått så ska jag ta tag i det i framtiden om jag känner likadant då (vilket är ganska troligt).

De kroppsdelar jag skäms mest över är de som kan klassas in i kategorin "intima" så det är mycket därför jag oroar mig också, vill jag bara tillägga.  
  • Anonym (också flata)

Men du, Liza? Hur viktiga är de där delarna för dig hos andra tjejer? Tror du att du skulle bli avtänd av kroppdelar som inte såg ut som "idealet"?

• Anonym (vad är jag?)

Jag är en tjej som är gift och har två barn. Hela mitt liv har jag varit nyfiken på tjejer men aldrig vågat eller fått möjligheten att vara nära och intim med en. Jag klassar mig inte som lesbisk men kanske "lite" bi, gillar dock killar mer än tjejer.
    Än idag, fastän jag är gift skulle jag nog "hoppa på tåget" om jag fick möjlighteten med en tjej.

Men en sak som jag har reagerat över är att jag verkar ha en ganska bra "gay radar". Jag märker direkt i nästan 100% av fallen att en tjej är lesbisk (även killar som är gay). Är för att jag själv är nyfiken eller kan det vara nåt mer? Kanske lesbiska tjejer "märker" att jag kollar in dem (kollar in de flesta tjejer)? Nån som har en teori?

• Anonym (Liza)

Nej, det skulle jag förmodligen inte.. inte om jag var kär i alla fall, då blir den jag är kär i mitt ideal :) Får försöka släppa mina nojor antar jag.. 

Här kommer några dumma frågor:

Hur träffar man en tjej då? Hur vet man om någon är flata? Internet, gayklubbar, kontakter..? I heterovärlden är ju krogen en köttmarknad i många fall, hur är det i homovärlden? Är många seriösa eller ligger många med alla? Är det sant att flator i småstäder tar de dom kommer över eftersom att utbudet är så snålt så man måste hoppa på alla chanser man får? (Det verkar faktiskt inte helt ovanligt :S) Är det nästan nödvändigt att flytta till en storstad eller är det fler flator än man tror lite varstans?

Svar på tråden Fråga flatan