• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • tussill

Jag håller med er ang choklad "tårtan" att den var ingen höjdare. Använde kesella/kvarg det är ju samma sak. jag hade också i mycket mer sötningsmedel och kakao, men den smaka inge gott. Tog inte bort mitt sötsug i alla fall.
    Undra om man skulle försöka hitta på ett eget recept av något slag. Försöker hålla modet uppe men har fått såna humörsvängningar så jag är en riktig bitch mellan åt. Vikten står still än men midjan är 4cm mindre och höfterna 8cm sedan början. Märks på arbetsbyxorna. Och så är det lördag igen och man vill ha allt möjligt, jag har ju för fasiken ingen karaktär tydligen. Ändå tycker jag att man borde ha gått ner mycket mer. För innan dieten drack jag alltid saft till maten (har aldrig gillat mjölk), åt gärna något sött efter maten i veckorna och mycket skräp på helgerna. Så om jag jämför så, känns det irriterande och inte tappa mer vikt. Sen är det jobbigt med sötningsmedlet, det är det enda i sockerväg man egentligen får unna sig. Men jag har ju ibs med och sötningsmedel är laxerande i större mängder. Blir en ond cirkel till slut.
    Har ni andra något annat tips på något gott man får äta eller kan baka? Hur går det med vikten?

• CHARLATAN

Vilken tur att tårtan smakade skit, så slipper jag sörja över att jag glömde köpa tillräckligt med kesella haha.
    Idag ska det fuskas hejvilt men sen så flyttar jag (vi) från stan så då blir det inga fikaträffar hos mormor och mamma. Jag önskar att nåt av bakverken skulle smaka hyffsat iaf men jag har inte gillat nåt. Ligger massa muffins i frysen som jag funderar på att slänga för att det smakar för jäkligt hur som helst Obestämd

MAY YOUR ORGANS FAIL BEFORE YOUR DREAMS FAIL YOU
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • ella72

Nu har jag kört Dukan i 6 veckor och tappat 9 kg. Har som mål att tappa 6 till innan sommaren men det ska väl inte vara några problem. Har fuskat ett par ggr. I fredags tappade jag det totalt och åt massa godis men det var ganska skönt och framförallt gott. Men igår körde vi på som vanligt. Försöker träna ganska mkt också. Igår blev det spinning på fm och sen 5 km löpning på em. Idag blir det snabb promenad och imorgon spinning. Försöker spinna eller springa så gott som varje dag för att både bli lite fastare och träna upp kondisen.
    Hur gör ni med träning?

Lycka till alla och tänk på bikinisäsongenGlad

• Meddelande borttaget
  • lattelover77

Hej allihopa, tänkte haka på denna tråden! Sitter här vid datorn och mumsar på  kvällens snack, Kesella 1% med lite rivet citronskal och en skvätt Fun Light. För 2 v sen bestämde jag mig för att lägga om kosten, hade äntligen insett att kolhydrater var min fiende o planen var att köra pulverdricka (typ Naturdiet) varvat med protein& grönsaksmåltider. Fick sen nys om Dukan och övergick till att bara äta protein & grönt & mejeri & lite frukt. Har på detta vis droppat ca 2 kg (från BMI 29.4 till 28.7) Blev då nyfiken på vilka resultat det kunde ge att följa Dukans regler om attack och cruisefas. Så efter mkt funderande har jag idag min första attackdag. Vet inte om jag kommer köra Dukan fullt ut tills jag når min målvikt (BMI 23.5), då jag misstänker att proteindagarna kommer bli jobbiga.

Förresten, för er som är nya och inte vet det så är det INTE fri mängd ägg som gäller. EN gula, men obegränsad mängd äggvitor per dag!!!! Jag kommer nog dock fortsätta med 2 ägg de flesta dagar, kanske inte alla. Känns inte som det behövs på PV-dagar (ProteinVegetable).

Se gärna www.dukandiet.co.uk som är den officiella brittiska hemsidan, där under bla "Community" kan man läsa massor me bra grejer om dieten. Tex varför havrekli är så förbaskat bra och måste ätas varje dag.....

• Mysgosmys
    lattelover77 skrev 2011-02-13 20:43:11 följande:
    Hej allihopa, tänkte haka på denna tråden! Sitter här vid datorn och mumsar på  kvällens snack, Kesella 1% med lite rivet citronskal och en skvätt Fun Light. För 2 v sen bestämde jag mig för att lägga om kosten, hade äntligen insett att kolhydrater var min fiende o planen var att köra pulverdricka (typ Naturdiet) varvat med protein& grönsaksmåltider. Fick sen nys om Dukan och övergick till att bara äta protein & grönt & mejeri & lite frukt. Har på detta vis droppat ca 2 kg (från BMI 29.4 till 28.7) Blev då nyfiken på vilka resultat det kunde ge att följa Dukans regler om attack och cruisefas. Så efter mkt funderande har jag idag min första attackdag. Vet inte om jag kommer köra Dukan fullt ut tills jag når min målvikt (BMI 23.5), då jag misstänker att proteindagarna kommer bli jobbiga.

Förresten, för er som är nya och inte vet det så är det INTE fri mängd ägg som gäller. EN gula, men obegränsad mängd äggvitor per dag!!!! Jag kommer nog dock fortsätta med 2 ägg de flesta dagar, kanske inte alla. Känns inte som det behövs på PV-dagar (ProteinVegetable).

Se gärna www.dukandiet.co.uk som är den officiella brittiska hemsidan, där under bla "Community" kan man läsa massor me bra grejer om dieten. Tex varför havrekli är så förbaskat bra och måste ätas varje dag.....
    Nej det är två gulor per dag och obegränsat med vitor :)
    Hoppas du blir nöjd med dieten! Här funkar det kanon :)
  • EmilieG

Det skrivs väldigt mycket olika angående ägg och hur mycket och ofta man får äta det.
    Om man bara läst faktan lite snabbt så kan man lätt kanske haka upp sig på vissa siffror och ord
    och då lätt missuppfattat.
    Men som Mysgosmys skrev här ovan så får man äta 2 ägg gulor om dagen och obegränsat med vitor.

Sitter nu med Dukan boken i knät och översätter lite snabbt vad som står:
    Folk med för högt kolesterol ska gärna inte äta för mycket ägg, eller rättare sagt ägg-gula.
    Dom bör inte äta mer än 3-4 ägg-gulor i veckan, men hur mycket äggvita dom vill.
    Då kan man t.ex göra en omelett med 2 äggvitor och 1 ägg-gula för att då ut lite mer.

Men har man inte högt kolesterol och självklart inte heller är ägg allergiker så
    är det tillåtet att äta 2 ägg (2 gulor, obegränsat med vitor) om dagen.

• lattelover77

Väntar på att min Dukan-bok + receptbok ska dimpa ned på postkontoret, känner att receptinspiration kommer behövas spec för Proteindagarna. Skönt med 2 äggulor per dag, men det skulle va bra om Dukan-folket kunde bestämma sig, på den brittiska sidan står det max 1. Jaja.  Då mumsar jag vidare på mina 2 med gott samvete

Igår (attackdag nr 1) blev det fil med havrekli, 1 stekt ägg och 5 skivor stekt skinka till frulle. Sen tandoorikyckling med lättkeso till lunch. Miniyoggi 0.4% utan tillsatt socker till mellis. Rökt lax, stekt ägg och minikeso me citronskal o dill till middag. Lättkesella på kvällen, o lite fil.

Blir väldigt inspirerad av er som hållt på ett tag! Ska ligga på stranden om 3 v så tills dess hårdsatsar jag. Utgång med jobbet och kalas i helgen blir små utmaningar,men det ska gå

Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?