• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • Mamma060812

Ja huvudsaken är väl att man inte ger upp i det långa loppet  går tillbaka till det som var innan !

Jag hade uppehåll i helgen, hade gäster & var bortbjudna. I helgen är det samma sak, kalas i dagarna 2 & nattgäster. Sonen fyller 5 på måndag.

Men imorse var jag trots allt nere på samma vikt som när jag avslutade Attackfasen. -4 Kg. Så idag tar jag nya tag.
    Yoggi, Havrekli & Makrill till frukost !!

• Meddelande borttaget
  • ella72

Har nu hållt på sedan 7:e januari och idag stod vågen på -10Kg. Ett litet delmål är uppnåt. Nu är det 4 kg kvar tills 1:a April då det nalkas fest.

• tussill

Nya tag här med, som vanligt. Nu måste jag skärpa mig, har bara två månader på  mig innan resan.
    ella72 hur sjutton har du lyckats gått ner 10kg på så kort tid? Är imponeradSkrattande
    Får nog göra köttfärsbiffar idag eller något annat, då stekt nötfärs känns inge kul efter 2 dagar.
    Måste försöka orka träna idag, har inte gjort det på en vecka nu. Har väl något i kroppen som inte riktigt vill bryta ut. -18 ute och så ska man ut och jobba, spännande...bläh

• Anonym (ny början)

Jag började så smått i fredags, men inte helt med bara protein utan liten mjukstart. Dock blev det helt fel igår. Jag och min man var på bio och det blev både godis och popcorn. När vi kom hem var jag sugen på något mer och då blev det skorpor med smör och ost.
    Vågen visar iallafall 0.3 ner alltid något.

Men idag blev det en tallrik med Yoggi, lunch blir det kyckling med kesoröra. Kvällsmat vet jag inte än vad jag ska ha.

• lattelover77

Till "Anonym (ny början)", jag mjukstartade också, tror jag behövde tiden till att förbereda mig mentalt. Nu är jag laddad som attan och på Attackdag 3. Lite lätt yr är jag faktiskt men inte så farligt. Jag är inte alls lika vrålhungrig som förr, då kunde jag äta en tallrik pasta o så var jag hungrig igen 2 h senare. Igår satt sötsuget in så då tog jag till sockerfria Läkerol (gillar inte tuggummi). Har beställt en digital våg så man kan få lite bättre viktmått; har en sån där från IKEA med 1kg intervall, vilket innebär att felmarginalen är +-2 kg, inte riktigt det man vill ha i nuläget  

Här blir det lax, räkor, ägg och minikeso til lunch, sen tandoorikyckling till middag.  Ska plöja Dukans receptbok för lite inspiration kring kryddningar o så.

• Snuttan76

Igår var en väldigt bra dagGlad, jag har nått min målvikt och samma kväll så blev det två streck på stickanGlad.
    Jag är alltså gravid.......Är det någon som vet hur man går tillväga nu med dieten? Är det någon som har boken? Står det något där om Dukandiet och graviditet? Har läst någonstans men hittar inte tillbaka ditRynkar på näsan. Vill ju inte äta fel nu? Någon som vet?

• lattelover77

GRATTIS Snuttan76!!!! VIlken lycka!!! Tänk va mkt bättre för din kropp att vara gravid NU när du är av me dina extrakilon. Själv gick jag in i min graviditet som "tjockis", inget kul för man blev ju liksom inte mindre direkt....

Som gravid ska man äta "normalt", bara lägga till ett mellanmål om dagen typ. Nu får du enl Dukan lägga till lite kolhydrater så det ska nog inte va nåra problem. 2 skivor grovt bröd, lite ost, frukt osv låter rätt  så "normalt". Dukan avråder inte från sin diet under graviditet men tänk som sagt på att äta allsidigt.

• Mamma060812
    Snuttan76 skrev 2011-02-15 10:40:04 följande:
    Igår var en väldigt bra dagGlad, jag har nått min målvikt och samma kväll så blev det två streck på stickanGlad.
    Jag är alltså gravid.......Är det någon som vet hur man går tillväga nu med dieten? Är det någon som har boken? Står det något där om Dukandiet och graviditet? Har läst någonstans men hittar inte tillbaka ditRynkar på näsan. Vill ju inte äta fel nu? Någon som vet?
    Grattis !!
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?