• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • Meddelande borttaget
  • Milli10

Morguse:
    Hellooo :) Kul att ses här åxå!! Ja jag är lite nyfiken på denna metod. Jag läste om den för några veckor sen och nu känner jag att jag behöver en liten kick för att verkligen få igång min viktminskning.  Problemet är ju då att jag har så svårt för de där dagarna då man mår dåligt, blir riktigt sjuk av lite kolhydrater - yr och hjärtklappning, håller på att svimma, mm. (jag e så klen haha) Men de två dagar jag provade dukan, för några veckor sen, så var jag inte hungrig eller sugen överhuvdtaget så det var najs :) Det är ju så skönt att inte vara sugen och att inte behöva räkna kalorier eller points.
    Så Dukan-Hbg here we come haha :) Funderar  på att starta på måndag och köra attack fem lr sex dagar. Lär behöva massa pepp!! :)

Idag kollade jag på foton då jag var smal (ca 2 år sen)...DET är motiverande om nåt!!!

Vad skönt att du äntligen gick ner lite igen. Grattis!! :) Hur länge har du hållit på nu, ett par veckor lr??

Snart målvikt:
    Hur länge har du hållit på? Viktnedgången är riktigt bra ju! Jag lär nog också köra en egen variant i så fall, för jag kan inte låta bli att unna mig ibland. Men jag vet samtidigt att jag måste komma ifrån det här beteendet med helgmys, det är min största fiende. Men Dukan + ett par glas gott vin på helgen kanske är nåt för mig hihi. det kan ju inte förstöra så mycket tänker jag.

• tussill

Måste säga att jag håller med er när man ska börja med cruise fasen att det blir väldigt svårt och va utan grönsker när man väl börjar äta dom. Jag ska ladda batterierna och börja om på måndag. Är bjuden på dop idag med smörgåstårta som fika efteråt. Igår fick jag glass och pistage nötter av sambon och jag njöt! Har ju 9 veckor kvar tills min resa, så det kanske ordnar sig ändå.
    Jag undrar också hur lång tid det har tagit för er som nått sin målvikt?
    Brrrr mätaren står på -24, har ingen lust och gå ut i kylan.

• tussill
    morguse skrev 2011-02-18 18:59:17 följande:
    Idag ska jag göra lasangen tror jag eller så blir det lax....
    ta det lugnt om du inte mår så bra! viktigt att må hundra så man inte åker på det igen!!

Idag ÄNTLIGEN, gick jag ner!1 jag har stått stilla i evigheter! men nu äntligen!! så sammanlagt 3,6kg! I'm sooo happy!!
    Kul och höra!
    Skulle bara tipsa om Garant s krossade tomater med vitlök, mums! Märket Garant hittar man på hemköp, willys och tempo.
    Gjorde lasagnen förra veckan tror jag det var med morötter och just Garant krossade tomater, mummma så gott!
  • Anonym (snart målvikt)
    Milli10 skrev 2011-02-18 20:14:20 följande:

Morguse:
    Hellooo :) Kul att ses här åxå!! Ja jag är lite nyfiken på denna metod. Jag läste om den för några veckor sen och nu känner jag att jag behöver en liten kick för att verkligen få igång min viktminskning.  Problemet är ju då att jag har så svårt för de där dagarna då man mår dåligt, blir riktigt sjuk av lite kolhydrater - yr och hjärtklappning, håller på att svimma, mm. (jag e så klen haha) Men de två dagar jag provade dukan, för några veckor sen, så var jag inte hungrig eller sugen överhuvdtaget så det var najs :) Det är ju så skönt att inte vara sugen och att inte behöva räkna kalorier eller points.
    Så Dukan-Hbg here we come haha :) Funderar  på att starta på måndag och köra attack fem lr sex dagar. Lär behöva massa pepp!! :)

Idag kollade jag på foton då jag var smal (ca 2 år sen)...DET är motiverande om nåt!!!

Vad skönt att du äntligen gick ner lite igen. Grattis!! :) Hur länge har du hållit på nu, ett par veckor lr??

Snart målvikt:
    Hur länge har du hållit på? Viktnedgången är riktigt bra ju! Jag lär nog också köra en egen variant i så fall, för jag kan inte låta bli att unna mig ibland. Men jag vet samtidigt att jag måste komma ifrån det här beteendet med helgmys, det är min största fiende. Men Dukan + ett par glas gott vin på helgen kanske är nåt för mig hihi. det kan ju inte förstöra så mycket tänker jag.

Jag har hållit på sedan december! Då har det ju också varit jul och då fuskade jag en del... Men som sagt, att njuta och unna sig ( i rimlig mängd o inte för ofta!) är viktigt för mig, mycket viktigare än att snabbt gå ner i vikt! Jag SKA ner på min målvikt under vårvintern, sedan är mitt stora mål att HÅLLA den vikten! Jag väger mig varje morgon, vet av erfarenhet att kilona kan smyga sig på så nu ska jag ha koll!
    Har kommit igång att simma nu och så snart snön o kylan ger med sig ska jag återuppta löpträningen.
  • Meddelande borttaget
  • lattelover77

Hej alla! "Attackade" mån-tors, sen blev det lite bröd på fredagen till musslorna o räkorna o på lördagen var det kört... Fika me smoothie och toast, sen kalas där det blev mat, liten bit tårta och så det jäkla dumma godiset som stod på borden. Straffet kom som ett brev på posten; världens magknip och illamående resten av helgen. Tror jag blev lite less för att vågen inte ville "flytta sig" mer. Men det är strandläge om 2 veckor så nu jäklar gäller det. Började om me lite attackande idag. Misstänker att jag inte fick några större resultat av attackfasen då jag redan kört protein + grönt i 2 veckor innan (o gått ned 2 kg!)

Funderar också som nån här ovan om det verkligen gör så stor skillnad att äta grönsaker varje dag. Kroppen kanske tar mer av fettreserverna under proteindagarna?? Det är väl därför man ska ha 1 proteindag/v under resten av livet när man gått igm alla faserna. Men tror absolut inte att man går UPP av det. Det svåra blir väl att fortsätta hålla sig ifrån kolhydraterna tills man cruisat färdigt.

Hoppas alla får en riktigt bra Dukan-vecka.  Eller, en dag i taget, kanske man ska säga Får nog läsa Dukanboken som kvälllektyr för lite mer motivation....

• tussill

Nu är jag taggad igen! Varit på dop i helgen, käkade en minimal bit smörgåstårta. Dumma vanliga tårtan råkade hoppa på mig och det blev en större bit där. Men så tog jag mig i nacken och åkte till willys och handla hem inför veckan. Så här i efterhand kan jag fortfarande se att magen är faktiskt mindre än förr. Nu har jag nio veckor kvar till min resa, vill ju kunna se bra ut i bikini igen. Har alltid varit bred om rumpan och låren men det är magen som har levt sitt egna liv senaste tiden. Jag skulle ha väldigt lätt och rasa i vikt om jag "ville" men då skulle jag få strunta i min medicin och då kan jag inte "leva" istället. Enda fördelen med hur jag ser ut nu är mina bröst! haha
    Låter kanske lite löjligt men jag försöker hitta något positiv med min kropp.
    Så nu har jag kyckling kötbullar, nötfärs, kalkon, ägg och grönsaker hemma. Yogurth är ett måste, den hjälper mig och hålla socker suget borta i veckorna. Jag hoppas det blir så bra som jag vill nu, trots att man måste gå trampa i lingonskogen Rynkar på näsan Näe choklad får nu mera smaka kåldolmar eller något annat äckligt!
    Så hur har ni andra det?

• Anonym (Wohoo)
    tussill skrev 2011-02-22 08:34:27 följande:
    Nu är jag taggad igen! Varit på dop i helgen, käkade en minimal bit smörgåstårta. Dumma vanliga tårtan råkade hoppa på mig och det blev en större bit där. Men så tog jag mig i nacken och åkte till willys och handla hem inför veckan. Så här i efterhand kan jag fortfarande se att magen är faktiskt mindre än förr. Nu har jag nio veckor kvar till min resa, vill ju kunna se bra ut i bikini igen. Har alltid varit bred om rumpan och låren men det är magen som har levt sitt egna liv senaste tiden. Jag skulle ha väldigt lätt och rasa i vikt om jag "ville" men då skulle jag få strunta i min medicin och då kan jag inte "leva" istället. Enda fördelen med hur jag ser ut nu är mina bröst! haha
    Låter kanske lite löjligt men jag försöker hitta något positiv med min kropp.
    Så nu har jag kyckling kötbullar, nötfärs, kalkon, ägg och grönsaker hemma. Yogurth är ett måste, den hjälper mig och hålla socker suget borta i veckorna. Jag hoppas det blir så bra som jag vill nu, trots att man måste gå trampa i lingonskogen Rynkar på näsan Näe choklad får nu mera smaka kåldolmar eller något annat äckligt!
    Så hur har ni andra det?
    Ja det är sötsuget som är det största problemet för mig :)
    Jag har fuskat som tusan i helgen.. Ätit ostbågar med dill dipp gjord på 10% turkisk yoghurt och så salt o blandat och en gott o blandat... Men jag drack iallafall cola zero!
    Så varför denna hetsätning i söndags? Jo, för att jag var bakis. Jag fuskade nämligen även i lördags. Jag och två till drack två flaskor vin, en flaska skumpa, några öl, några shots och käkade tacos. Jag käkade både creme fraiche och taco chips. Så ingen helg jag är stolt över... :(

Kåldolmar där sa du nåt... Fast jag älskar't förstås. ;)
    Får man äta kål tro?? 
  • tussill
    Anonym (Wohoo) skrev 2011-02-22 11:37:50 följande:
    Ja det är sötsuget som är det största problemet för mig :)
    Jag har fuskat som tusan i helgen.. Ätit ostbågar med dill dipp gjord på 10% turkisk yoghurt och så salt o blandat och en gott o blandat... Men jag drack iallafall cola zero!
    Så varför denna hetsätning i söndags? Jo, för att jag var bakis. Jag fuskade nämligen även i lördags. Jag och två till drack två flaskor vin, en flaska skumpa, några öl, några shots och käkade tacos. Jag käkade både creme fraiche och taco chips. Så ingen helg jag är stolt över... :(

Kåldolmar där sa du nåt... Fast jag älskar't förstås. ;)
    Får man äta kål tro?? 
    Ja jag har haft många såna helger då man fuskar rejält. Inte undra på att man inte har gått ner något. Men jag har inte gått upp heller och det är ju alltid något.
    Håller på och lagar kyckling köttbullar nu med grönsaker och tzatziki till, ska bli så gott. Köpte choklad bollar åt grabbarna på jobbet men jag tog ingen. Har inte bakat på 3 veckor nu så stackrarn håller väl på få socker abstinens hihi.
    Orkade inte träna efter jobbet heller, men det är väl för att jag inte har ätit så mycket sen igår. Så det ska smaka så gott med middagen. Tyvärr börjar jag få smak för "kåldolmar" attans det var länge det höll.
    Hmm undra om jag fick ett tecken från ovan nu, det damn ner en brochyr från kyrkan i brevlådan med rubriken "framtids tro" hahaha
    Det borde vara okej med kåldolmar alltså riktiga menar jag nu, i cruise fasen.
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?