• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • Meddelande borttaget
  • lattelover77

Hej på er,
    Det hjälper att logga in här o se va ni andra hittat på Har attackat idag med, vill se resultat på vågen imorgon bitti och att den då visar under 80 kg (är 167 cm så det finns en del att ta av). Stod på 80.0 i morse. Svor dyrt o heligt för ett tag sen att aldrig passera 80strecket, men nyligen var jag uppe i 82 så det var droppen.

Vet ni om fiskrom är OK att äta? Borde va det me tanke på lågt fettinnehåll (ca 2.5%, och 25% protein) och så. Hittar inte ett ord om det i Dukan-boken. Fransmän kanske inte är så glada i det...  Tänkte göra ugnsbakad lax och så en citronromsås till det på Kesella 1% och lättfil.

• Mysgosmys

Nån som vet ifall denna diet har någon inverkan på mens cykeln?? Nu är det andra gången min mens är sen här... Flera dagar. funderar på om kroppen håller på å bli knäpp eller om det kan ha med dukan att göra? Nån som märkt eller vet nåt?

• tussill
    Mysgosmys skrev 2011-02-23 00:49:54 följande:
    Nån som vet ifall denna diet har någon inverkan på mens cykeln?? Nu är det andra gången min mens är sen här... Flera dagar. funderar på om kroppen håller på å bli knäpp eller om det kan ha med dukan att göra? Nån som märkt eller vet nåt?
    Det kan ju ha ett samband nu när jag tänker efter. Min var 5 dagar sen och den brukar inte vara det. Det sägs att bantning kan inverka, så varför inte.
  • tussill
    morguse skrev 2011-02-22 18:55:06 följande:
    kål e ju okej...o kött med så beror ju på hur du gör dom så klart :P
    fuska gör vi alla någon gång, till o med min sambo som alltid e stenhård o envis kan fuska ibland, han eåt en semla i söndags :P jag åt en halv!
    Jag tror faktiskt att det blir lättare om man tillåter sig själv lite fusk. Det verkar som att de flesta har fuskat och ändå lyckats. Har riktig mensmage nu så det känns inte så kul när man är så svullen men det försvinner väl.
    Undra vad man ska laga till idag? Åh ja, jag kom på att jag köpte färdiga grytbitar på willys. Då får det bli så och ägg till.
    Kan tala om att det går inte och göra maränger a la dukan! Tänkte äggvitor får man ju äta och sötningsmedel. Resultatet blev skrattretande!
    Har på två dagar druckit ur min stora drickyogurth flaska! Men så gott det är och så klart hitta jag det av Garant s märke. Tycker dom har riktigt bra mat och nötfärsen med. Bra märke till lågt pris
  • Mysgosmys
    tussill skrev 2011-02-23 08:26:37 följande:
    Det kan ju ha ett samband nu när jag tänker efter. Min var 5 dagar sen och den brukar inte vara det. Det sägs att bantning kan inverka, så varför inte.
    Jaså? Ja där ser man... 
    Förra månaden var den 6 dagar sen och idag är den 5 dagar över tiden, så den kanske kommer imorrn då... Kanske har min cykel förlängts eller nåt ^^
  • Meddelande borttaget
  • tussill

Nu har jag officiellt bestämt att det ska ingå frukt i min diet! Jag kommer inte klara det annars, känner jag.
    Ska förklara lite då jag har ibs så äter inte jag frukost eller lunch och då blir jag väldigt hungrig till slut. Jag jobbar till 16 om dagarna och efter det blir det middag. Har så himla svårt och hitta annan ersättning för bröd och sånt man vill ha till kvällsmål. Ja jag äter alltså oftast bara ett mål om dagen (behöver inga moral predikningar el liknande då mitt liv har sett ut så här länge. Jag vet vad jag klarar och inte klarar för det mesta).
    Så det blir inte så mycket kalorier för mig eller energi om dagen med ett mål kött/kyckling/fisk osv
    Då kan man ju fundera hur jag lyckats lägga på mig en del, jo allt snask som oftast hamnat på kvällstid en längre tid. Så jag ska köra en egen variant med att lägga till typ en banan till kvällen, så kanske jag kan låta bli och fuska till slut.
    Varför får man inte äta frukt förrän fas 3? Någon som vet?

På tal om sen mens, någon annan som upplever mindre blödningar? Skönt i sig men jag tänkte om det också har med dieten och göra

• lattelover77

Tussill, vad är ibs?

Att frukt inte ingår är väl pga hög socker- o kolhydratsinnehåll. Tror inte heller jag kommer kunna skippa dem helt, men tänkte i såfall välja sånt som bär me massa nyttiga ämnen, äpple & päron som har mkt bra fibrer.

Min nystart den här veckan har gått bra. Vågen stod på 80.0 i mån morse, nu imorse 78.9. Det gillar jag.... kommer nog bli så mkt protein&mejeri som möjligt fram till semestern om 10 dgr, men lär bli en del grönsaker tex när det är utelunch me jobbet, är bortbjuden osv. Gillar konceptet som nån skrev om tidigare, att köra protein mån-tors och sen grönt fre-sön.

ang mensen; protein i sig påverkar inte det, skulle väl i så fall va om man får i sig för lite kcal o kroppen är inne på svältläge.

nån mer som äter miniyoggi ibland, den sockerfria/nästan fettfria med tex blåbär i? KÄnns som det borde va ok, 4% blåbär och färre kcal per dl än vanlig lättfil/yoggi.

Va ska ni ha till middag ikväll????

• lattelover77

På tal om frukt... det är ju bara vissa grönsaker som är tillåtna också i fas 2, de mest kolhydratrika är uteslutna
    Grönsaker som är tillåtna: 

Kronärtskocka Sparris Aubergine Fänkål Kål (vit, röd, grön, savoy, blomkål, brysselkål) Selleri Endiver Zucchini Champinjoner Gurka Spenat Paprika Broccoli Gröna Bönor (=Haricots verts)  Purjolök Lök Pumpa Rädisor Sallad Harsyra/ängsyra Sojabönor Kålrot Mangold Tomater Majrovor. Även Morötter + Rödbetor men ej i varje måltid.

Obs att alla andra typer av bönor, ärtor, majs etc inte är godkända. Suck, ingen falafel på ett bra tag....

Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?