• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • Snuttan76

Har nått min målvikt, jag har gått ner 10 kg och väger nu 60 kg Glad. Så imorgon går jag in i nästa fas. Hoppas att det går bra för er andra också. Jag kommer att ha min proteindag på måndagar, en bra start på veckan tänkte jag och så tänkte jag äta min festmåltid på lördagar med efterrätt. Lycka till alla, Kan jag kan ni.

• tussill
    Snuttan76 skrev 2011-02-14 09:36:09 följande:
    Har nått min målvikt, jag har gått ner 10 kg och väger nu 60 kg Glad. Så imorgon går jag in i nästa fas. Hoppas att det går bra för er andra också. Jag kommer att ha min proteindag på måndagar, en bra start på veckan tänkte jag och så tänkte jag äta min festmåltid på lördagar med efterrätt. Lycka till alla, Kan jag kan ni.
    Grattis!
    Hur länge har du kört dieten nu? Man blir inspirerad av att se att folk faktiskt lyckas med denna diet, härligt!
  • tussill

Tussills Dukan Majsbröd!

Är så nöjd då jag har experimenterat mig fram till eget recept på dukan bröd! Och gott vart detSkrattande
    Har gjort såna oopsies och carls bröd men letat fortfarande efter något med mer bröd konsistens.
    Så här kommer mitt recept och det är på ett ungefär med måtten då jag hitta på det själv nyss.

2 ägg
    ca 1/2 tsk salt
    ca 1 och 1/2 dl majsmjöl
    ca 1 dl grekisk/turkisk yogurth
    1 tsk bakpulver

Garnering frön

Vispa äggen och tillsätt salt och yogurthen. Blanda majsmjöl och bakpulver i egen skål först och bestäm om du vill blanda i frön i brödet med. Häll över mjöl blandningen i bunke 1 med äggen.
    Häll i en form (tog rund kakform) garnera med frön

175 C i ca 20 min

Mums!

• Snuttan76
    tussill skrev 2011-02-14 09:59:17 följande:
    Grattis!
    Hur länge har du kört dieten nu? Man blir inspirerad av att se att folk faktiskt lyckas med denna diet, härligt!
    Sedan slutet av nov. Jag fuskade julafton, nyårsafton och nyårsdagen. När man väl har kommit in i det går det av bara farten.Glad
  • Mamma060812
    Snuttan76 skrev 2011-02-14 09:36:09 följande:
    Grattis !!!
  • Meddelande borttaget
  • tussill
    morguse skrev 2011-02-14 16:00:32 följande:
    Skiiit, idag kunde jag inte låta bli! Jävla dekla! Jävla pms! Fan Vad man har dålig karaktär! Grrrr
    Hum?? Det blir så ibland, slå inte ner på dig själv. Själv har jag ont i ryggen och slö som attan. Får se om man ens orkar träna idag, vill bara äta gott. Kanske skulle gå laga middag istället
  • Meddelande borttaget
  • tussill
    morguse skrev 2011-02-14 18:43:19 följande:
    Det skulle vara jävla semla men mobilen stavar lite som den vill! 
    Ja slö e jag med! o vet inte vad jag ska hitta på till middag tills sambon kommer hem...urk vilken sugig dag, semla o några godis bitar, för dom bjöd på gelehjärtan på jobb...suck, vad trött jag blir på mig själv 
    Då är jag lika rutten. Sambon hade choklad kvar sen förr och tror du inte den låg där och skrek efter mig. Ja så nu har chokladen fått en ny bostad.Förvånad
    Konstigt det där men maten gick det bra med, stekte nötfärs och så vart det en bröd skiva till. (majsbrödet jag skrev om tidigare). Satt i telefon med syrran nyss, dom har också börjat med en diet, men jag tror visst vi har vissa släkt drag Tyst. Och inte har jag tränat heller då ländryggen värker av någon anledning.
    Vi tar nya tag nu igen, eller hur?'

kram
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?