• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • Meddelande borttaget
  • tussill

Grattis Snuttan76!

morguse jag brukar ha i salt, vitpeppar, lökpulver och heter den american barbeque tro? Den ger lite extra krydda. Annars är det gott med peppar blandning, taco krydda eller fransk löksoppa pulver om det är tillåtet? Men går bra ihop med köttfärs.

Innan dieten när jag gjorde köttfärssås hade jag i salt, vitpeppar, paprika pulver, tomat pure och soya. Så himla god sås som jag längtar efter.

• Meddelande borttaget
  • Snuttan76
    morguse skrev 2011-02-15 19:19:01 följande:
    Ja gud vad sugen jag e på spagetti o köttfärsås! Men jag får hitta på något till bollarna....tack....tyckte det var någon som sa att man inte fick använda grillkrydda?!
    Snuttan76 skrev 2011-02-15 10:40:04 följande:
    Igår var en väldigt bra dagGlad, jag har nått min målvikt och samma kväll så blev det två streck på stickanGlad.
    Jag är alltså gravid.......Är det någon som vet hur man går tillväga nu med dieten? Är det någon som har boken? Står det något där om Dukandiet och graviditet? Har läst någonstans men hittar inte tillbaka ditRynkar på näsan. Vill ju inte äta fel nu? Någon som vet?
    Gud vad kul!! Grattis!! DEt är mitt mål oxå att plussa! :) Lycka till o ett stort grattis!!!
    Det kommer du också att göra, kämpar med att inte falla för något gott att äta.
    Kommer fortsätta äta efter Dukan, men inte ha ren proteindag men äta mycket grönsaker, frukt och lägga till kolhydrater ibland några gånger i veckan, något jag också har gjort när sötsuget faller på är att köpa t ex en proteinbar, typ Nutrilett brownie, det räcker med bara en liten liten bit för att bli nöjd. Vet inte om det är tillåtet men det kanske är bättre att ta en sådan bit än att kanske snabba en hel dag med onyttigheter.
  • tussill

Nu tror jag inte ens själv på mina omstarter längre. Bara att beklaga och erkänna sig misslyckad som jag känner mig nu. Finns inga ursäkter trots jag tyckte det då jag har haft ont i ryggen i flera dagar nu och hungrig som en varg blev jag. Så idag har jag proppat i mig en snitzel, grönsaker och lätt dipp. Sen blev jag godis sugen så jag käka två bananerRynkar på näsan men det räckte ju inte så jag har ätit två majsbröds skivor med och en skål med yogurth och tyvärr sån där chrunchy i. Ja så jag känner mig inte bara eländig, fet, smått illamående och ja...lite där till.
    Så var det värt det? orkar inte ens känna efter, utan svepte mitt svek mot mig själv med 2 glas saft medSkrikandes
    Jag brukar definitivt inte vara så där vrålhungrig men jag hade nog kunnat gnaga på soffan till slut. Nu var det istället kylskåpet som fick stryk.

• Meddelande borttaget
  • tussill
    morguse skrev 2011-02-15 22:53:19 följande:
    I know the feeling, idag har jag hållt mig, men igår var det riktigt illa!! Så vi har alla sånna dagar! man skulle fan behöva meditera....men jag fantiserade om en semla hela dagen idag...jag kunde riktigt känna smaken av den o lukta på den, det var såå riktigt nära att jag åkte o köpte en...men jag höll mig! Tur vi e mänskliga bägge! Saken är att när man väl fuskar, som jag gjorde igår med kebab o semla, så ska man njuta av det, för att ha ångest e bara meningslöst, d kunde man lika bra låtit bli, imorgon tar vi nya tag tussill! det är onsdag imorgon, så helgen närmar sig redan :)
    Styrke kram till dig!
    Tack morguse min vän, det känns skönt och höra. Mår värre idag då jag kallsvettas och fryser mellanåt. Fick knappt upp ögonen när klockan ringde. Har ont i magen och ryggen. Tror jag håller på och bli riktigt sjukRynkar på näsan Fick sån där riktig depp dag igår, inte för att jag smällde i mig en påse chips (kan ändå inte äta chips). Det var väl inget grovt fusk med bananer och musli men man är väl mänsklig. Får se om jag kan jobba idag ens men ska försöka hålla mig till dieten nu. Brrr nu fryser jag, urk. Idag lär jag ha riktigt enkel lagad mat, förslag?
    Hur går det för dig förresten, tappat mer vikt?
  • Mamma060812

Ja alla har vi såna dagar, men det gäller ju i slutändan att inte falla in i dom gmala mönstrena igen utan ta nya tag då !!

Jag mår oxå dåligt idag. Ont i huvet trött, trots jag la mig tidigt igår, mår illa. Skräp rent ut sagt !  

men det är abra o bita ihop, maken e på tur o jag är ensam med barnen. Skall iväg o klippa mig på lunchen, kanske får en att piggna till

Men nu, nu är det Mellis !! 

• MHA

Det här låter ju kanon. Orkar inte läsa igenom hela tråden och undrar egentligen hur man ska äta.. Vad går Dukan dieten ut på! Finns  det någon bra internet sida man kan kolla in..

Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?