• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

Jag har nu kört Dukan dieten i en vecka, har redan förlorat 3 kg!!! Förstår ju att det mesta är vätska, men det är otroligt motiverande.

Jag var lite seg i kolan de tre första dagarna samt lätt illamående men nu mår jag toppen! Har INGET sötsug what so ever och jag är verkligen godisgrisen number one i vanliga fall. Känns som en otrolig befrielse!

Är nu nyfiken på om det finns någon där ute som har kört denna diet under en längre period? Hur har det fungerat?

Mvh

• Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?
  • Meddelande borttaget
  • lattelover77

Dag4snartöver,Dag4snartöver,Dag4snartöver.... Har bälgat i mig lättfil. Ätit en massa keso idag samt mina 2 ägg. Lättkesella med FunLight. Blir inte mätt!!! Kyckling till middag och köttfärsbiffar me vitlökssås till lunch. Men jag är SÅ sugen på nåt annat. Sippar på en kopp te nu och tänker att imorgon blir det kött o grönsaker, det kanske kan få mig att sluta sukta efter kolhydrater... enda fusket de har 4 dagarna har varit en vindruva, en clementinklyfta och 2 russin. Inte så illa. Vågen har dock inte rört sig alls som jag hoppats. Antagligen för att jag käkat protein + grönsaker ett tag innan jag gick igång me Attackfasen. Får se vad den visar imorgon. Har iaf tappat 3 kg på dryga 2 veckor så borde va nöjd. Men mycket vill ha mer....

• tussill

Har bestämt mig för att låta kroppen bestämma mer denna vecka då jag inte är i form än. Vet inte om det är dieten i sig som har gjort att jag mår dåligt allmänt, tillsammans med någon infektion i kroppen. Fick sluta en halv timme tidigare igår så jag stekte upp några falafel åt mig (vet man kanske inte får äta dom) men det bara blev så. Sen sov jag näst intill resterande kvällen. Trodde jag var bättre idag men det verkar inte så. Eller så har jag kommit in i ett skov igen och det påverkar en mer än vanligt.
    Är inte så lätt och orka följa dieten när man inte ens orkar laga mat, energi lös. Men jag ska inte ge upp, detta är väl en tillfällig svacka

• Meddelande borttaget
  • tussill
    morguse skrev 2011-02-17 23:01:58 följande:
    Aw stackare, du får krya på dig! Bättre att känna efter vad kroppen behöver nu, och satsa när du mår bra igen! ingen mening att göra det halvhjärtat! har varit så duktig i 3 dagar....o så bara på 2 min så inhalerade jag, ja jag hann inte ens känna efter, jag inhalerade en sockrad vanilje munk! alltså e jag helt dum i huvudet?? detta e sjukligt! när ingen tittade...usch...så jag fick träna på crosstrainern 20 min när jag kom hem....
    Hihi ja det är konstigt vad man kan göra för socker. Du var ju duktig som träna efteråt i alla fall. Känns så skönt att det är fredag idag! Jag börja fundera om det är mitt preventiv medel som gjorde mig så konstig. Gjorde uppehåll sedan i onsdags då den ständiga värken i ländryggen och nu är den som bortblåst och har mer energi nu. Känner mig inte riktig 100 än men mycket bättre, hmmm
    Ska försöka äta någorlunda nyttigt i helgen. Förslag på enkel middag? Tänkte försöka jobba idag med och sen blir jag själv hela kvällen igen då sambon jobbar. Har inga idér allsOskyldig
  • Milli10

Detta låter intressant! Har testat ett par dagar men jag blir så otroligt slut i kroppen när jag inte får kolhydrater, får mjölksyra av ingenting och värsta hjärtklappningen. Någon annan som mår dåligt av en kolhydratsfattig diet?

Sen har jag lite svårt för att helt behöva utesluta något ur min kost, blir lixom bara jättesugen på det jag inte får äta. Men jag är fortfarande väldigt intresserad av denna diet och funderar på om jag ska testa, har läst rätt mkt på internet och här i forumet.

Ni får gärna berätta vad ni har gått ner och på hur lång tid!! Jag behöver inspiration!!! Skrattande 

Håller ni superstrikt eller unnar ni er något på helgen, som lite vin tex?

• Anonym (snart målvikt)
    Milli10 skrev 2011-02-18 09:14:50 följande:

Detta låter intressant! Har testat ett par dagar men jag blir så otroligt slut i kroppen när jag inte får kolhydrater, får mjölksyra av ingenting och värsta hjärtklappningen. Någon annan som mår dåligt av en kolhydratsfattig diet?

Sen har jag lite svårt för att helt behöva utesluta något ur min kost, blir lixom bara jättesugen på det jag inte får äta. Men jag är fortfarande väldigt intresserad av denna diet och funderar på om jag ska testa, har läst rätt mkt på internet och här i forumet.

Ni får gärna berätta vad ni har gått ner och på hur lång tid!! Jag behöver inspiration!!! Skrattande 

Håller ni superstrikt eller unnar ni er något på helgen, som lite vin tex?

Jag har kört en lite egen variant av Dukan...! Har också svårt för att vara benhård och helt utesluta sånt jag älskar.
    I attackfasen var jag dock duktig och höll mig till dieten till 100%. Körde attack i 5 dagar. (hade 10 kg att gå ner)
    Sedan i nästa fas har jag ätit grönsaker i stort sett varje dag, fastän det ska va varannan...
    Men jag har varit bra på att utesluta socker, mjöl, pasta, ris och potatis.
    Keso, rotmos (utan potatis) och grönsaksgratänger är underbart gott!
    På helgerna har jag fuskat lite, dvs druckit ett halvt glas vin, ibland smakat någon bit vitlöksbröd till kycklingsalladen, ätit på restaurang ett par gånger och unnat mig klyftpotatis...
    Jag har gått ner 8 kg och har 2 kvar till målvikt och mår toppen.
    Det här är egentligen inte en bantningsmetod utan ett nytt sätt att leva och äta!
  • Mamma060812
    Anonym (snart målvikt) skrev 2011-02-18 11:07:06 följande:
    Jag har kört en lite egen variant av Dukan...! Har också svårt för att vara benhård och helt utesluta sånt jag älskar.
    I attackfasen var jag dock duktig och höll mig till dieten till 100%. Körde attack i 5 dagar. (hade 10 kg att gå ner)
    Sedan i nästa fas har jag ätit grönsaker i stort sett varje dag, fastän det ska va varannan...
    Men jag har varit bra på att utesluta socker, mjöl, pasta, ris och potatis.
    Keso, rotmos (utan potatis) och grönsaksgratänger är underbart gott!
    På helgerna har jag fuskat lite, dvs druckit ett halvt glas vin, ibland smakat någon bit vitlöksbröd till kycklingsalladen, ätit på restaurang ett par gånger och unnat mig klyftpotatis...
    Jag har gått ner 8 kg och har 2 kvar till målvikt och mår toppen.
    Det här är egentligen inte en bantningsmetod utan ett nytt sätt att leva och äta!
    Jag är beredd att hålla med dig.. Jag känner att mina försa 10 dagar i Attackfasen gick kanon, men sen när man skulle vända från att ha ätit grönsaker till att äta abra protein igen så tog det emot. Framförallt tycker jag det är svårt att planera. Jag laga alltid mat för att ta med mig til dan efter till mig & maken.
    Sen handlar man grönsaker & dom räcker ju mer än 5 dagar, körde 5/5, o jag är för snål för att slänga
    Egentligen förstår jag inte varför man inte skall äta frukt & grönsaker, kan ju  inte ha så jättestor påverkan på vikten ? Vad kan man gå ner? Några 100 gram extra på att äta 5/5 ?

Mitt stora problem är godiset, inte chips & kolhydrater i övrigt utan godiset !!

När vädret är som idag, strålande sol, men snålblåst då är det inte svårt att göra valet att gå ut på en långrunda på lunchen ! Men när det regnar då stannar jag hellre inne. Men så sa en kompis till mig, att det är ju som bäst att gå ut när det regnar & blåser, då riktigt biter det i kinderna & man känner verkligen att man gjort sig förtjänt av att omma hem & krypa upp i soffan med en fruktsallad & en kopp te !!

Är som du säger, man måste lära sig att leva sitt liv på ett nytt sätt !!

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?