• M y

BF september 2011

Blod igår,blod idag....Gråter

Orkar inte mer,samtidigt som jag inte vet vad jag ska göra. På akuten kollar de bara,de kan ändå inte göra något så här tidigt.Går och hoppas att det är det gammla blodet som kommer,men tanken på den bruna färgen men oron är inte mindre för det.

• M y

Hej alla,

v 19 idag och RUL på Torsdag!  *längtar* massor

Sofiafia: Molo har en massa inne på "Magasin" och en hel del i neutrala färger.

Tesan L: Bugaboo kommer att släppa en ny syskon vagn där allt du önskar dig finns tom så att du kan ta bort sitt eller ligg delen hemma och "förminska" till en enkelvagn vid behov. Jag kommer köpa den,fast inte förren i sommar när vi ska till London. Först då kan jag berätta vad jag tycker,just nu är jag helt såld på den.

mymy: Grattis till pojken!

• M y
    She is Me skrev 2011-04-11 14:19:54 följande:
    men jösses bugaboo donkey kostar ju 13 000 kr...   kan inte för mitt liv motivera att lägga så mycket på en vagn. Har svårt att förstå att man lägger 5 000 kr....  det är ju förståss upp till var och en, självklart... 
    Tur att det finns vagnar i olika prisklasser då...
  • M y
    Mamma Tes skrev 2011-04-11 19:20:09 följande:
    Har sett den. Donkey eller vad den heter men det är små framhjul på den med. Gahhhhh! MIN vagn finns inte
    Nejdå,den har inga små framhjul....bara något mindre än de där bak.
  • M y

Har nu krystat mig igenom "En unge i minuten" och bestämmt mig för att ta ett LYX paket i September = Epidural...

Någon som vet ifall man kan få något slags mer bedövning innan de sätter lokalbedövningen ??

• M y
    Flisan79 skrev 2011-04-11 22:43:25 följande:
    Ingen aning, är nog få bedövningar som tar tillräckligt snabbt men fråga BM. Om du står ut att vänta ett tag på fl kanske man kan ha emla på. Dvs om förlossningen inte går allt för snabbt.

Själv har jag inget minne av att ha kännt av varken lokalbedövningen eller själva EDA nålen. Satt/låg ju med värkar och lustgas som höll mig bizzy.
    Ok,jag måste verkligen börja ta tag i det här med min rädsla snart känner jag... men vem ska jag vända mig till? Hade inte du någon speciell du ska till pga din?
  • M y
    Flisan79 skrev 2011-04-11 22:45:12 följande:
    Om du tänker på hon som fick igångsättning så sa även jag till min man att så bedövad vill jag också bli. EDA:n måste tagit såååå bra på henne (tillskillnad mot en själv).
    mm,jag tyckte det såg ut som när en en själv sköter magen *hahaha*
    Min mamma ringde och sa att hon skämdes så som hon skrek när min syster föddes och att jag bara måste få en sån där i ryggen...stackas mamma min :(
  • M y
    Flisan79 skrev 2011-04-11 23:01:26 följande:
    Det tar du via din BM. På sös går man på psykosociala enheten. Tror det är liknande aurorasamtal som det heter på många ställen. Säg bara att du är jätterädd och att du nog behöver hjälp med det.
    Tack,då ska jag ringa och hitta en ny BM först (då jag fortfarande inte trivs med min) efter RUL på Torsdag.

Har du/ni bestämmt er för hur ni ska göra med köns UL? Jag sa till min sambo att vi säkert lär ha samma slags bebis som döljer kön,men jag kan aldrig tänka mig att jag inte gör ett extra UL bara för att se vad som växer där inne. Är så sjukt nyfiken och barnen tjatar sönder mig här snart med deras frågor. Undrar dina flickor vad det blir?
  • M y
    Flisan79 skrev 2011-04-11 23:29:32 följande:
    Ja, du. Vi har inte bestämt oss men det lutar nog åt ett UL till...fast lite senare isf så man ser ordentligt

Min stora tjej som är fyra är helt tvärsäker på en lillebror så hon undrar inte. Vi har frågat vad hon skulle tycka om det blir en lillasyster men hon tittar bara på oss oförstående och svarar att nej, det är en lillebror....haha. Lillasyster är bara 18 månader så hon fattar inte ens att det är en bebis i magen
    Ok,då får vi hoppas att den inte är lika blyg ifall ni gör ett till längre fram och att stora tjejen har rätt.

Här hoppas vi få den saken ut världen på Torsdag och då får vi se vem som har rätt här i familje. Sönerna och sambon tror på en tjej,själv tror jag på en kille ( bara som jag sa till dem) och den som har rätt kommer få glass bestämmde barnen. Hoppas de har rätt,för glass är jag inte alls sugen på.
Svar på tråden BF september 2011