• M y

BF september 2011

NornaB skrev 2011-04-12 08:26:21 följande:
    Godmorgon!! Idag det dags för RUL.!! Gud vad jag längtar. Ska bli underbart att se vem som döljer sig där inne.
    Jag vet,första jag tänkte på när jag vaknade "Norna ska på UL idag" hihi....Lycka till,hoppas allt är bra med bebis och att den inte är blyg !
  • M y
    Ullis72 skrev 2011-04-12 08:32:20 följande:
    Hej!!

Någon mer än jag som upplever att det hugger, drar, trycker och småmolar ganska mkt nedåt livmodern och neråt ljumskarna?? Kan inte komma i håg att jag känt så dom andra 2 gångerna. Fast det klart då var jag ju yngre oxå, förmodligen påverkas kanske kroppen starkare nu när man är äldre??

Tror inte att det är ngt farligt, men visst tänker man lite extra om varför det känns så...??
    Tycker det låter som ligamentsmärtor...och/ eller foglossning,dessa kan hänger ihop så det är svårt.
  • M y

Jag vill knappt tänka på bil,vi köpte en ny för 6 mån. sen och den kan vi inte ha när bebis kommer *grrr*
    Vi får köpa oss en större,med plats för 5 personer. Jag som hatar bussliknande bilar.Finns en del att välja mellan och just nu lutar det mycket åt Peguot 500 8,fast jag lär säkert ändra mig 3 gånger till mins innan vi köper en

• M y
    NornaB skrev 2011-04-12 17:47:40 följande:
    Så där!! Då har vi varit på ultraljud!!! Det va en väldigt sprallig pojke som gömde sig i magen! Först trodde inte BM att hon skulle kunna se vad det va men sen visade den snoppen flera gånger BF blev ändrat från 10/9 till 11/9 men jag håller mig till den 10:de i BF tråden

Sååå härlig att allt va bra i magen!!!!  
    Åh,va skönt att allt va bra! Grattis till pojken!
    *har loggat in 100 ggr bara för att se om du skrivit något*
  • M y
    Frka11 skrev 2011-04-12 17:08:27 följande:
    idag har vi varit på RUL:) såg bara fint ut, blev flyttat några dagar så ist för bf 9sept som jag trodde så blev det 5 september:) blev ju åt rätt håll iaf:) men tyvärr fick vi inte se något kön för den lilla hade navelsträngen ivägen men läkare sa att t han trodde att de kanske va en kille men va inte säker...så de få bli en överraskning:)huvidsaken att den lilla mår bra iaf:) har oxå blivit sjukriven from igår tom 4 maj på grund av mina fogar..ajajaj...va sjukskriven 1v 50% men de hjälpte inte så nu få vi se om de bli bättre:)hoppas bara de blir godkänt av fk :S
    Fy för att ha så ont,lider med dig då jag har äckligt ont. Typisk att navelsträngen var ivägen.
    Det konstiga är att när jag ringde min BM så fick jag en annan då min var på semester,då säger hon "nej,foglossning får man inte förren senare i graviditeten" Jag har haft det med nr 1 fast lindriga,med nr 2 fr v 15 och problem med ligamenten och blev då sjukskriver. Så konstigt att hon sa så,då du inte är den enda som tom fått sjukskriva dig. Jag bokade tid hos sjukgymnast som konstaterade foglossning med en gång,bältet hjälper inget vidare tycker jag. Min egen BM är jag inte heller nöjd med,undrar vilken Bm jag ska vända mig till då dessa två verkar knäppa.
    Fick du din sjukskrivning via BM eller sjukgymnasten?
  • M y
    Frka11 skrev 2011-04-12 19:26:38 följande:
    jag har haft problem sen v 9, som blivit värre och värre. Provade oxå ut ett bälte hos bm som jag skickade efter glad i hågen och trodde att de skulle hjälpa men ja fick bara ont i magen och symfysen...får nog kolla om de finns andra sorter.
    Min bm sa att de va foglossningar och att hon tyckte att ´jag skulle kontakta läkaren och bli sjukskriven 50% pga mitt arbete och hur ont jag redan nu har så att det inte blir värre. men det hjälpte ju som sagt inte så jag fick kontakta läkaren igår igen som sjukrev 100%...får väl se sen om jag klarar av att gå heltid eller om det måste vara 50% känns ju inte roligt då man ej vet om man får några pengar av fk, spec inte då det bara är jag som har inkomst(sambo studerar).
    mitt råd till dig är att du kontaktar läkaren direkt:) hoppas det blir bättre för dig
    mm,jag fåg nog göra det känns det som. Jag går i skolan och det går,men till sommaren ska jag tillbaka till jobbet (inom sjukvården) hade jag planerat och som det är nu skulle jag inte klara en halv dag på jobbet.
    Fy stackare för att få det så tidigt som i v 9,hoppas det hjälper nu när du får vila och att Fk inte sätter sig på tväran. Lycka till!
  • M y
    NornaB skrev 2011-04-12 18:36:19 följande:
    Hihi, Jag kommer att göra samma när du ska på UL på torsdag! Det är så härligt med UL, man ligger ju bara och ler hela tiden och känner sig helt lyrisk efteråt

Men du,jag ska dit 10.30 så jag skriver runt 12...(så slipper du kolla hela dagen ) ska ju lämna de där berömda proverna också när jag ändå ska till CSK.
    Var där igår och fick inget gjort,vägrade sära på benen fast hon erbjud mig UL först så fick jag fulständig panik av att se gynstolen bara... Tror jag fått någon psykisk störning,kan inte hantera rädslan alls länge.
  • M y

Oj,många som ska på RUL idag....själv får jag snällt vänta ända tills imorgom Skrikandes Tänk på stackars mig Tyst

Lycka till med era UL !

• M y
    Flisan79 skrev 2011-04-13 09:46:23 följande:
    Dels vill jag säga att guu va många som är uppe med tuppen. Själv får jag inte upp ögonen före 8:30..gäääsp.

Sen vill jag önska alla RUL:are lycka till idag
    Varannan vecka kan jag sova till 11, då barnen är hos sin pappa...Varannan vecka får jag gå upp 6.50 barnen ska till skolan/dagis...sen brukar jag krypa ner igen vissa dagar. Skönt! Och idag ville jag inte upp alls,vart tog våren vägen?Gråter
  • M y
    lillagreizn skrev 2011-04-13 10:20:41 följande:
    Ne tänk på stackars mig! Mitt RUL blev juh framflyttat från 12/4 till 20/4 Rynkar på näsan  Jag har juh en hel vecka kvar!
    Dock har jag juh sett mitt pyr redan 2 gånger men det är ändå synd om mig Obestämd
    Ajdå,ja stackars dig...du verkar ha väldigt mycket otur Rynkar på näsan *Tycker synd om*
    Hoppas den vänder och att allt blir toppen!

Hur har det gått med bilen?
Svar på tråden BF september 2011