• M y

BF september 2011

M y skrev 2011-04-14 14:11:01 följande:
    Ja Gud,vilken lättnad och du jag glömmde gå tvärs över och lämna blod. Var helt tagen...kom tänka på det när jag kom hem.Får göra det en annan dag
    Zenobia skrev 2011-04-14 13:17:55 följande:.

M y

Härligt och inte illa med ett till UL senare Man kan alldrig få nog att få titta på dom.
    nja,vet inte riktigt om jag ska glädjas då det är pga plancentans placering. Vet att de kan ändra sig längre fram,men skulle den inte göra det innebär det snitt och det är det värsta tänkbara för min del som får dödsångest bara jag ser en nål.Nej fy,hemska tanke... 
    Det första är till Norna B det andra till Zenobia  

*  Hur jag nu lyckades få det så där fel ? *
  • M y
    She is Me skrev 2011-04-14 14:15:28 följande:
    var har du placentan nu då? lågtsittande fram eller lågtsittande bak?
    Lågsittande fram...
  • M y
    Flisan79 skrev 2011-04-14 14:20:57 följande:
    Då brukar de väl hänga med uppåt i samma takt som magenväxer?
    Fast den är i bakvägg samtidigt? Hon va litte skeptisk,men ville inte garantera något.

Mina tidigare har varit lågsittande fram och i framväg och har i v 32 flyttat sig uppåt.
  • M y
    She is Me skrev 2011-04-14 14:22:16 följande:
    Det är positivt, har oxå placentan fram, inte lågt sittande denna gången, hade med första barnet. Men vi pratade om det med BM sa att det är nästan aldrig att det blir snitt när man har moderkakan i framvägg, för den följer med upp när magen växer, precis som när man blåser upp en ballong, det är värre om den är lågt sittande på baksidan....
    Ok,jag vet inte och vill inte börja tänka på detta nu heller....

Jag låter det vara tills v 32,då ska de som är utbildade på detta kolla så jag ska inte googla eller så,men tack ändå.
  • M y
    She is Me skrev 2011-04-14 14:30:25 följande:
    den är alltså föreliggande nu?
    Lågt liggande placenta i bakvägg, står det... är ingen expert och antar att hon skrivit rätt.
  • M y
    She is Me skrev 2011-04-14 14:34:55 följande:
    det låter klokt, vänta till 32, bara onödig oro.... håller tummarna för dig
    mm,ska försköka tack.
  • M y
    Anna4 skrev 2011-04-14 20:49:25 följande:
    Jag tror man glömmer mycket från tidigare graviditeter.. Iaf jag :) Kollade i "dagboken" från sista graviditet o blev förskräckt över hur dåligt jag mådde hela tiden. Det hade jag förträngt.. Med trean sedan sa jag att ingen av mina haft tredagrsfeber när hon fick det, men när jag tittade i deras bebisböcker visade det sig att båda haft det! Skolboksexmplar med tre dagars feber o sedan utslag... :)
    mm,om inte annat så glömmer man bort smärtan vid förlossningen med tanken på att man ska igenom den en gång till.
    Minns att jag sa till maken när vi kom upp till Förlossningen med nr 2 " VAD gör jag här igen???" Lite sent kan man tycka
  • M y
    lillagreizn skrev 2011-04-15 08:19:52 följande:
    Om 40 minuter ska jag på helrkoppsmassage Skrattande Finns nog inge bättre sätt att börja sin 3 dagars ledighet Glad
    Härligt *njut*!
  • M y

Idag lyckades båda mina killar (6 & 8) känna sparkarna... "Gör det inte ont mamma???" Jag känner min hela tiden,kvittar om jag och hur jag ligger,sitter eller står. Helt sjukt vilket liv det är på den,mina andra killar har jag inte känt så här mcket så här tidigt.

• M y
    nam skrev 2011-04-16 17:32:16 följande:
    Vi valde den för att vi tyckte att den var snygg och praktisk! Den kändes rejäl och pålitlig, men ändå smidig och lätt att få in i bagaget. Med en hårdlift kändes den också mysig för lilla bebisen, plus att vi måste ha en sådan då vi bor längst upp i ett hyreshus utan hiss! :p

Hjulen kändes rejäla vilket är bra eftersom vi bor i Norrland och behöver en vagn som lätt kommer fram i snö och korgen under var hel, alltså inga "småhål" i så att grejer riskerar att ramla ur. Kändes som en perfekt vagn helt enkelt :)
    Låter som du/ni fått precis det ni önskar er,kul!
    Jag blir bara lite orolig när jag läser att ni bor högst upp utan hiss,tänkte du dra upp vagnen då eller det har inget med vagnen i sig att göra?
Svar på tråden BF september 2011