• M y

BF september 2011

Får väl passa på och gnälla av mig lite jag också: mänsverks liknande smärta sen 2 tim. sen... och ont i min vänstra höft som om jag legat på golvet hela natten. Siter och funderar på OM jag ska ta en Citodon,fast klockan inte är så mycket...kan ju gå och plågas i någon timme till (stå ut) innan jag bryter ihop och "tycker för synd om mig själv" tar över.

Jag har inte heller packat någon BB väska eller väska till barnen,vagnen kommer runt den 25:e annars är allt annat klart här. Hela 9 maskiner tvätt med bebissaker blev det förra veckan *suck*

Någon här som har/haft stickande,skärande smärta i underlivet? Detta är inget jag känner igen sen mina andra graviditeter så jag börjar bli orolig. Det kommer och går och har gjort nu i några dagar.    

• M y
    Heffa skrev 2011-08-14 13:51:14 följande:
    Jag är också så trött på detta! Jag gick över 5 dagar med sonen och jag hoppas innerligt att det inte blir så denna gång. Jag tror iofs (eller kanske bara hoppas) att det blir ganska snart.

Igår gick det upp för mig att jag lika gärna kan vara gravid i slutet av September (har bf 14 September) och att det faktiskt skulle kunna bli en oktoberbebis. Hemska tanke, jag hoppas det blir bebis i slutet av augusti - senast! 

Nu har vi ju ändå kommit så långt att det inte är någon fara för bebis att komma. 

Har ni några "färdknäppstips" som inte innefattar sex? Vi försökte ha sex igår, det gick inget vidare för min del så jag hoppar nog över det tills jag läkt efter förlossningen.          
    Tänkte precis fråga samma sak, då sex är helt uteslutet för min del också.... Hallonbladste? Sitter nu och "googlar" men det mesta jag hittar innefattar fysisk påfrestning och det går ju inte min kropp med på.
    She is Me skrev 2011-08-14 13:52:45 följande:
    M y: stickande och skärande smärta är nog bebisens huvud som kommer åt nerverna, har oxå fått sånt den senaste veckan och när jag var hos bm så sa hon att bebisen var ruckbar
    Ajdå,det gör sååå ont. Men om det bara är det så kan jag slappna av lite här. Ska till Bm på Tisdag,är så trött på att gå dit och det alltid är något nytt som inte är helt OK för henne. antingen lågt HB,för lågt blodtryck,för liten viktuppgång mm

Ska bli så skönt att slippa se människan i framtiden,inte för att det är något fel på henne men jag har fått NOG!   

• M y
    Mamma Tes skrev 2011-08-14 17:20:27 följande:
    Vi är många här som har skrivit om denna smärta så ja, andra har det också Min BM sa att det mest troligt är att bebis kommer åt någon nerv eller trycker på livmodertappen. Kan också vara att den fixerar sig. Jag känner inte heller igen känslan från då jag var gravid förra gången.

Jag tycker bara att det är så olika,alltså nu med nr 3 ... mycket som jag inte känner igen och mycket som är värre. Läste någonstans att det kunde vara åderbrock man hade fått,men hittar inte den sidan igen därför frågade jag här. Då det känns som någon skär i en med rakblad hoppas jag att den nu fixerat sig färdigt,fast det inte är så vanligt med nr 3 vad jag har förstått.
  • M y

Någon här som har/ tänker köpa "Belly bandit" eller kansle tom någon son andvänt innan?

Samma gäller förberedelseoljan från Weleda, någon som andvänder/andvänt?  

• M y
    M y skrev 2011-08-14 21:53:43 följande:
    Någon här som har/ tänker köpa "Belly bandit" eller kansle tom någon son andvänt innan?

Samma gäller förberedelseoljan från Weleda, någon som andvänder/andvänt?  
    Kan det vara Citodon som gör att jag stavas så himla fel??? Förlåt tjejer
  • M y
    N e m i skrev 2011-08-14 22:05:53 följande:
    Vad är bellybandit?
    Jag köpte den oljan sist, men tröttnade på att använda den, då man skulle smörja sig flera minuter varje dag, vilket var jobbigt och kändes "snuskigt". (skulle kanske bett killen smörja Drömmer) Födde med snitt, så jag fick aldrig uppleva något resultat...
    haha,ja precis vad jag sa till sambon...men han va snabb med att erbjuda sin hjälpl "snusk"

här är fakta om bellybandit  
    http://www.mylittlestar.se/belly-bandit-original-black-x-small/622-0
  • M y
    N e m i skrev 2011-08-14 22:18:12 följande:
    Googlade belly bandit... Har funderat på liknande, men just den kändes lite dyr. Skulle kanske pröva nått i strumpbyxetyg som "slimmar" ist.

Om jag inte minns fel så finns det på Lindex. De har även något som påminner on bellybandit. Eftersom detta är nr 3 och det är 6 år sedan jag födde sonen samt att jag är äldre nu misstänker jag att allt kommer hänga som en deg
  • M y
    Jennypenny83 skrev 2011-08-14 22:19:39 följande:
    Låter inget vidare direkt... Hormonerna kan verkligen ställa till det. Jobbigt att han arbetar så långt hemifrån, min sambo pluggade utanför Helsingør i ett par år, så han var ocksp bara hemma på helgerna och jisses vad dåligt jag mådde... Då var jag ändå inte gravid, men tårarna flöt varenda söndagkväll. Vi fick ju liksom ingen vardag tillsammans, det var verkligen kämpigt.

Jag känner mig allmänt uttråkad, tycker dagarna är långa och oinspirerande. Jag mår dåligt på förmiddagarna, har ont i fogar och rygg, kan inte leka och härja runt med sonen som jag så gärna vill. Dyrt blir det också, för shoppa kan man ju alltid ;)  
    Känner så igen mig,jag käner mig närmast deprimerad av att allt är så otroligt jobbigt nu och har varit hela graviditeten. Jag har ont när jag lägger mig,har svårt att hitta en skön ställning,när jag går upp känns det som någon sparkat på mig under natten...
    Mina killar är 8 pch 6 så de klarar sig själva,men jag har världens dåligaste samvete då vi inte hittat på något speciellt i sommar. Sen får vi nycklar till det nya huset den 15:e September,jag har BM 12:e och där är en hel del kvar att göra. Här sitter jag och har viljan men känner mig närmast handikapad,stackas sambon får göra allt tom klä på mig vissa dagar Shoppa via nätet går ju,men jag vet inte om det finns så mycket mer att beställa... har allt och litte till. Väntar bara på vagnen som kommer den 25:e och så ett antal paket som kommer i veckan (kläder mm till mina stora killar). Samtidigt som jag vill att knytet ska komma NU,så tycker jag att han kan vänta tills nästa vecka igen för på Torsdag börjar min 6 åring skolan och det vill jag INTE missa.
    Förlåt,nu har jag också gnällt av mig lite el mycket. Känns genast bättre    
  • M y
    Flisan79 skrev 2011-08-14 22:56:50 följande:
    Jag köpte en gördel/korsett på lindex sist och den kommer jag använda mer flitigt nu. Vad gör man inte för att hjälpa magen på traven

Eller hur,dessutom minns jag att det kändes obehagligt med allt som hängde fy! Nej,nu ska det hållas upp!
  • M y
    N e m i skrev 2011-08-15 11:09:59 följande:
    Jo, jag har för mig att jag sett något som kanske inte är tänkt att ha efter förlossningen just, utan för vem som helst, som borde funka bra. Ska kika på det vid nästa tillfälle! En fd jobbarkompis som är från irak sa att dem lindar med någon sjal efter dem fött, så det är väl ett gammalt knep antar jag! Hoppas jag slipper snitt denna gång, då jag var så öm sist efter op.
    mm,klart det är så gammla knep som folk skrattar åt idag. Det är ju samma sak när man pratar om att linda bebisar när de är nyfödda,det kan man ju också diskutera. Men vad jag vet så lindas både mammas magar och nyfödda i väldigt många länder än idag.
    Själv ska jag ha något att ha runt magen,tycker det är extremt obehagligt med en deg som hänger där. Bebisen lindar jag på mitt sätt,inte så hårt som man ser på Tv-n men mina andra två har tyckt det varit skönt. Kan bero på att de är vana att det är lite trångt i livmodern och känner sig trygga?
Svar på tråden BF september 2011