• M y

BF september 2011

NornaB skrev 2011-04-18 10:46:20 följande:
    Hallå  tjejer!!

Började min lediga dag med ett besök på vårdcentralen.. Blev rejält kattbiten i handen igår när jag skulle rädda min lilla söta honkatt från vår stora räliga hankatt..  Honan hade vatt borta i 2 veckor och jag trodde aldrig hon skulle komma hem igen. När jag öppnar dörren står hon utanför och den elaka hankatten flyger på henne  Av ren instinkt räddade jag lilla Mysan! Hon hoppade på  3 ben och har en rejält ilaluktande sår i ljumsken så det blir vetrinären med henne idag... Hoppas det går att rädda henne! 
    Jag fick antibiotika i 7 dagar. Inte lätt att hitta en sort jag fick äta då jag inte tål penicillin.

Annars är allt okej här. Tycker att lillen i magen kunde bökat rundor lite mer kanske  Härligt väder och jag ska städa och röja garderober
    Ojdå,hoppas du kryar på dig...själv är jag rädd för katter. Har ett fult märke över hela vänsterhanden från en katt som visst inte ville bli klappad...
  • M y
    NornaB skrev 2011-04-18 20:06:26 följande:
    Tack så mycket Det ka nog bli bra med antibiotikan Kan bli räliga infektioner av kattbett... Men det känns redan bättre. 

Käner mig lite irriterad över att jag haft så fullt upp på min lediga dag att jag inte hunnit njuta av solen! Men snart är det helg igen och vädret ska va fint då med så jag får ta igen det då! 
    själv har jag solar hela dagen och har nu solsting,och en fin brun färg Man får lida pin ....
  • M y

Trivsamma forandringar: Phu,vilken lättnad att allt är som det ska. Jätte härligt!

Flisan 79: Krya på dig!

Katzon: Ajdå,men jag har älskat båda mina Teutonia och tyckt de varit värda pengarna. Dessutom fick jag mycket för de när jag sålde dem.

Själv har jag halsbränna,ajajaj! Samt att min stora son drog en hel säng på hjul över min stortå igårkväll (olyckhändelse) det bara sprutade blod och jag kan inte stödja på högerfoten alls

• M y

Hej tjejer!

Läääänge sen jag var här inne.
    V 36 idag,har varit sjukskriven och mått riktigt dåligt både fysiskt och psykiskt pga en massa saker som haft med graviditeten att göra. Men nu verkar allt ha vänt och jag börjar må bättre,äntligen. Tänker njute av de återstående veckorna så gott det går.
     Har läst i tråden då och då,men säkert missat en hel del. Hur många bebisar har tittat ut?

• M y
    NornaB skrev 2011-08-09 13:28:43 följande:
    Hejsan!
    Kul att se dig här igen Skönt att du mår bättre nu!
    Va är det nu... 4 bebisar som tittat ut va?

Nån kanske vill göra en lista över födda? Ska vi ha en ny tråd också när dom tittat ut eller fortsätta i denna?  

Det är kul att vara här igen,då jag mådde så dåligt ville jag inte bara beklaga mig därför valde jag att låta bli och skriva.

Oj,är det så många som 4 st :-O, nu blir jag nyfiken på vilka det är som har fått.

Någon som tänkt göra en lista,ny tråd ? Hur har ni tänkt tjejer?    
  • M y
    Jennypenny83 skrev 2011-08-09 19:16:31 följande:

Välkommen tillbaks :) Vi har nog bara pratat om det men ingen som tagit initiativet till att göra en lista eller ny tråd. Det blir nog lättast med en ny tråd tror jag, annars försvinner det lätt eler blir en massa fel... Men jag har absolut ingen aning om hur man gör bara.

har det varit graviditetsrelaterade problem? 
    Tack

Ok,då får jag lugna mig tills den nya tråden dyker upp. Ja,graviditetsrelaterade men nu mår jag bättre och hoppas göra fram tills han bestämmer sig för att titta ut. 

Hur långt kvar har du? *lost*     
  • M y
    Liz skrev 2011-08-10 17:11:37 följande:
    Vi var också snabba med allt. Vi har dock umgåtts lite under "moppe" tiden för 10 år sen ungefär... så vi har ju alltid vetat vilka vi är... sen träffades vi för första gången på krogen i mars förra året. i augusti flyttade vi ihop, 2 september blev vi tillsammans. så vi blev sambos innan vi blev ett par kan man säga.... 31 december plussade jag, så blev väll gravid i i början på december... och nu är det mindre än 30 dagar kvar tills vå har vår egen produktion i händerna typ.Skrattande

var lite orolig när jag plussade eftersom det inte var planerat men ändå inte helt oväntat... vi har ju aldrig ens hunnit gått igenom någon kris liksom. och nu helt plötsligt så skulle man bli på tjocken med en kille som man inte ens haft ett bråk med.. vem vet hur det kan sluta?  Man är ju fortf nykär...

men allt känns så rätt med han, och han förståndig, mogen, underbar, ansvarsfull och bäst på alla sätt och vis. han är en underbar karl och han kommer bli den bästa pappa ever ! så ångrar inte en sekund av att vi behållde den lille Hjärta

Här är en till som varit med om snabba svängar

Vi träffades i februari 2010,flyttade ihop i april...förlovade oss i Oktober och plussade 2 januari i år. Nu är det 33 dagar till BF. Jag har aldrig ångrat en  minut av mitt liv sen Februari 2010,allt har känts rätt från första stund. Och med ett äktenskap på 10 år med två barn i bagaget så vet jag att det inte finns några garantier för hur det ska gå.  

• M y
    Zargenta skrev 2011-08-10 17:57:51 följande:
    Precis så känner jag också, gravid med någon jag inte ens bråkat med men ser ingen anledning ATT bråka med heller, vi ser så lika på allt typ :P Dock så var han en total främling tills oktober förra året ;)

...och även om ni hade bråkat så betyder det inget annat än att ni är normala. Alla bråkar/tjafsar/diskuterar (kalla det för vad du vill) Huvudsaken är att man kan komunicera och reda ut saker,vara öppna och kompromissa med varandra.Som jag skrev i mitt inlägg till Liz här innan,så finns det inga garantier. Grattis till era första 10 månader
Svar på tråden BF september 2011