• TimesAreAChangin

Högt IQ.

Hej! Hur många här är det som har ett IQ högt över genomsnittet och känner att det påverkar er?
    Jag har det, jag har 140, och det känns...skit. . Jag känner mig så jävla konstig i jämförelse med alla andra, och har gjort det hela mitt liv för att jag så ofta har helt annorlunda tankebanor.
    För att inte nämna att jag bara möts med ilska eller tjat och förutfattade meningar om jag berättar om mitt IQ, så ingen förutom mina allra närmsta vet.
    Helst av allt vill jag bara vara själv.  Rynkar på näsan

Säg att jag inte är ensam om att känna såhär! Någon annan måste det finnas. Rynkar på näsan Blä.

• Svar på tråden Högt IQ.
  • Anonym (Trullerullan)

Men shit, den här tråden bekräftar verkligen alla ens fördomar en gång till.

Det är kanske därför jag inte är ett skvatt intresserad av att utveckla mer EQ. 95% av mänskligheten förtjänar inte det nämligen, så småaktiga och avundsjuka som ni är.

Ciao!

• Astarte

Men varför berättar du om det? Det låter ju inte som en vanligt samtal kring kaffebordet, precis. Om du känner dig annorlunda jämfört med andra beror det gissningsvis inte alls på ditt IQ i sig, däremot kan ju hjärnan arbeta annorlunda av många anledningar.

En del med högt IQ har andra problem istället, andra har det inte. Jobba på att lära känna dig själv och utvecklas som person istället för att relatera det som händer till dig IQ så kommer du nog snart känna att du passar in mycket bättre.

• PruttPottan
    Anonym skrev 2011-01-11 17:59:16 följande:
    har högt iq, har hittat en partner som ligger på samma nivå. 
    känner mig ofta missanpassad bland andra människor.
    sitter mest på familjeliv för att störa mig på normalbegåvade människor.
    förstår dig ts. 
    Jo fast vem säger att ditt sätt att tänka och räkna ut saker är det rätta? Jag är hellre lite korkad och får saker gjorda än att sitta och tänka på hur mycket smartare jag är än alla andra.
  • ToK

Jag har också runt 140 i IQ men när skulle det komma på tal egentligen? Det är inget som jag och mina vänner pratar om, vad vi har för IQ..
    Känner inte alls att det påverkar mig i mitt vardagliga liv faktiskt. Bara för att man har lätt för att se mönster och minnas siffror och tänker logiskt så handlar mitt sociala liv mer om.. Ja, det sociala. Jag har skittrevligt med mina vänner och har roligt och skojar, känner inte alls att IQ är något som är en del av mitt liv så att säga.

• Anonym (Tanya)

Jag själv har väl ett IQ på 5 eller nåt. Och då skojar jag inte.

• APEW

Själv har jag aldrig mätt mitt IQ, men min pojkvän har IQ 185.
    Såvitt jag vet har han aldrig haft några bekymmer i sociala sammanhang, eller utanförskap. Snarare har han sett det som en tillgång då han kan briljera i sitt yrke eller i sina studier. (utan att vara skrytsam eller kaxig).

• Anonym (Tanya)

Sorry blev nyfiken nu finns det någonstans man kan göra ett gratis IQ test på nätet?

• Astarte
    Anonym (Tanya) skrev 2011-01-11 21:03:56 följande:
    Sorry blev nyfiken nu finns det någonstans man kan göra ett gratis IQ test på nätet?
    Inte så vitt jag vet. Det som finns på nätet brukar vara av typen "åhh. . . du har ju skithög IQ. Betala en slant här så ska vi tala om mer om hur smart du är." Typ.

Jag vet att mensa har tester man får komma och göra.
  • Silverkatten06
    APEW skrev 2011-01-11 20:41:53 följande:

Själv har jag aldrig mätt mitt IQ, men min pojkvän har IQ 185.
    Såvitt jag vet har han aldrig haft några bekymmer i sociala sammanhang, eller utanförskap. Snarare har han sett det som en tillgång då han kan briljera i sitt yrke eller i sina studier. (utan att vara skrytsam eller kaxig).

185? Seriöst? Det är typ en på miljonen som har så högt IQ, vad jobbar ett sånt geni med?
  • Anonym

Jag gjorde på skoj mensas provtest, fick svaret 100 då är jag normativ på ETT sätt iaf haha

det kan alltså vara jobbigt att vara annorlunda på fler sätt än att ha högt iq, så bekymra dig inte TS, om du inte haft dessa "problem" så hade du haft andra huvudbryn =)

Svar på tråden Högt IQ.