• TimesAreAChangin

Högt IQ.

Hej! Hur många här är det som har ett IQ högt över genomsnittet och känner att det påverkar er?
    Jag har det, jag har 140, och det känns...skit. . Jag känner mig så jävla konstig i jämförelse med alla andra, och har gjort det hela mitt liv för att jag så ofta har helt annorlunda tankebanor.
    För att inte nämna att jag bara möts med ilska eller tjat och förutfattade meningar om jag berättar om mitt IQ, så ingen förutom mina allra närmsta vet.
    Helst av allt vill jag bara vara själv.  Rynkar på näsan

Säg att jag inte är ensam om att känna såhär! Någon annan måste det finnas. Rynkar på näsan Blä.

• Svar på tråden Högt IQ.
  • Lavish
    Missimo84 skrev 2011-01-11 22:52:08 följande:
    Lavish>>
    det beror nog på hur man valde att plugga in lärdomen. Tex alfabetet, Om jag frågar vilka bokstäver kommer före och efter s, kan många behöva tänka, opqrs och sedan qrst. Ahhhaaa r och t, emedan andra kan säga på en gång och ha olika sätt för att komma ihåg.
    Jag tex har hela alfabetet i form av ett pussel, som jag la när jag var liten. Jag kommer tex ihåg bilderna och positionen på bokstäverna i själva pusslet. Det samma med månaderna. Emedan andra tänker på ett annat sätt.
    Ja givetvis var det ju så. Hon hade pluggat in det hon skrivit på pappret utantill helt enkelt. Utan att få in några sammanhang eller egentligen förstå vad kunskapen handlade om. Bara lärt sig orden utantill. Så brukade jag iofs själv plugga in till fysikprov. Formler och sånt. Men jag förstår inte hur man kan veta när slaget vid Lutzen skedde men INTE veta vilket slag som skedde 6/11 1632.
  • Anonym

Gjorde nyss IQ test blev chockad har 95 i IQ måste vara riktig dålig haha eller va tycker ni?

• Krafs

En IQ på 225.. Får jag fråga vilken standardavvikelse den är mätt med? SD15 ger oss ungefär ett sådant supergeni på 2 miljarder människor.

• Lavish
    Anonym skrev 2011-01-11 22:56:59 följande:
    Gjorde nyss IQ test blev chockad har 95 i IQ måste vara riktig dålig haha eller va tycker ni?
    Är inte det normalbegåvad?
  • Anonym

De som vill vara anonyma har väl alltför många gånger mötts av fördomar, misstänksamhet och avundsjuka. Därför vill de inte vara offentliga när de berättar om sitt IQ. Tråden handlade ju faktiskt om hur människor med högt IQ ska hantera känslan av att vara avvikande (de som känner så) så varför är det så många här som gör sig lustiga över intelligenta människor? Starta en egen tråd med rubriken "Vi normalbegåvade som retar oss på dem med högt IQ".

• Missimo84

Kaosmaskinen>>>
    hehe jag tror man slutar konvertera när man typ är 20 men jag var bara 16 när jag tog mitt test, och då fick jag tre värden, ett för mitt iq i testet, ett för värde kompatibelt med vuxna och ett till värde som var för något annat.
    Men sen är det svårt att få riktigt högt vid tex 3 års ålder då det abstrakta tänkandet inte är fullt utvecklat. Tex förmågan att förstå ironi styrs tydligen av den delen.
    Och tydligen är den delen viktig för ett riktigt högt iq. Men kommer säkert in en anonym hjärnskrynklare som kan reda ut begreppen åt oss

• Missimo84

95 hör till norm. Men ett test på nätet är inte så tillförlitligt
    Antar att testet anonym tog inte var gjord av ngn med proffession cid den här tidpunkten
    Upp till typ 130 ska väl vara normalt och ner till 80 om jag kommer ihåg rätt, (ta det med en nypa salt)
    Har för mig man behöver typ 50 för att kunna andas hehe

• Anonym
    Missimo84 skrev 2011-01-11 23:03:11 följande:
    95 hör till norm. Men ett test på nätet är inte så tillförlitligt
    Antar att testet anonym tog inte var gjord av ngn med proffession cid den här tidpunkten
    Upp till typ 130 ska väl vara normalt och ner till 80 om jag kommer ihåg rätt, (ta det med en nypa salt)
    Har för mig man behöver typ 50 för att kunna andas hehe
    Haha ojdå o jag som betalade mer än 10kr för o göra testet suck haha
  • Anonym

Jag vet en tjej som är smart nog att vara med i Mensa. Hon jobbar på Ica.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-01-11 22:56:59 följande:
    De som ja blev mest chockad är att jag chansade på väldigt många ,men fick endå så "högt" Skrattande
Svar på tråden Högt IQ.