• TimesAreAChangin

Högt IQ.

Hej! Hur många här är det som har ett IQ högt över genomsnittet och känner att det påverkar er?
    Jag har det, jag har 140, och det känns...skit. . Jag känner mig så jävla konstig i jämförelse med alla andra, och har gjort det hela mitt liv för att jag så ofta har helt annorlunda tankebanor.
    För att inte nämna att jag bara möts med ilska eller tjat och förutfattade meningar om jag berättar om mitt IQ, så ingen förutom mina allra närmsta vet.
    Helst av allt vill jag bara vara själv.  Rynkar på näsan

Säg att jag inte är ensam om att känna såhär! Någon annan måste det finnas. Rynkar på näsan Blä.

• Svar på tråden Högt IQ.
  • Bedhead

Jag har skitlågt IQ för att mitt logiska tänkande är fucked up. På något sätt uppfattar min omgivning mig ändå som smart.
    Jag tror IQ har spelat ut den lilla roll det någonsin haft som indikator för intelligens.

It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • Krafs

Jag har också ett väldigt högt uppmätt IQ. Jag uppfattas väl som lite avvikande i mina tankebanor. Har väldigt svårt att släppa problem.

Framför allt har jag problem med att ventilera min kreativa sida. Jag känner alltför ofta att jag saknar någon som delar mina intressen, dvs en person som vill förkovra sig i filosofiska diskussioner.. 

Alltför ofta känner jag att ett högt IQ är direkt mentalt vådligt, ifall man inte får utlopp för sina behov. Jag är i perioder väldigt nere eftersom jag känner mig ensam i världen. Jag söker febrilt efter gemenskap och människor som delar mina tankegångar och intressen.

Jag har funnit att det inte nödvändigtvis går att finna i föreningar som Mensa, Sigma, etc.. 

• Anonym
    Anonym skrev 2011-01-11 13:40:54 följande:
    Det finns 6 stycken i världen med frammätt IQ på över 170, du är knappast en av dom. 2 över 200, ingen av dessa hävdar att det egentligen går att fastställa att deras IQ är över 170 eftersom det inte går att mäta på ett säkert sätt.
    Ursäkta mig men vad är ditt problem, medelmåtta? Du känner inte mig så kom inte här och försök göra dig märkvärdig. Mina föräldrar kämpade hårt för att ge mig en normal uppväxt istället för att följa alla råd från experter som ansåg att jag skulle drillas i matematik, fiol och annat vid mycket unga år. Bara som exempel kan nämnas att jag vid knappt sex års ålder hade en intellektuell mognad och en vokabulär som en vuxen. Jag formulerade metaforer baserade på Homeros Odysseus och drog paralleller till skeenden i mitt eget liv. Däremot skulle jag aldrig sjunka så lågt att jag gick med i Mensa. Det är för människor som har behov av att bevisa någonting - det har inte jag.  
  • Bedhead
    Anonym skrev 2011-01-11 22:03:08 följande:
    Ursäkta mig men vad är ditt problem, medelmåtta? Du känner inte mig så kom inte här och försök göra dig märkvärdig. Mina föräldrar kämpade hårt för att ge mig en normal uppväxt istället för att följa alla råd från experter som ansåg att jag skulle drillas i matematik, fiol och annat vid mycket unga år. Bara som exempel kan nämnas att jag vid knappt sex års ålder hade en intellektuell mognad och en vokabulär som en vuxen. Jag formulerade metaforer baserade på Homeros Odysseus och drog paralleller till skeenden i mitt eget liv. Däremot skulle jag aldrig sjunka så lågt att jag gick med i Mensa. Det är för människor som har behov av att bevisa någonting - det har inte jag.  
    Haha, uppenbarligen inte!
    It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • Anonym
    Om du hade varit en av de 6 hade du vetat att jag inte pratade om Mensa Skrattande 
    Sen är du troligen inte man och heter Jola va
    http://en.wikipedia.org/wiki/Jola_Sigmond
    http://www.metro.se/se/article/2007/03/02/13/4746-23/index.xml
    http://www.smart-kit.com/s887/upcoming-interview/
  • Stealth
    WOW vad mycket rappakalja! Skandinaviens intelligentaste har ett IQ på 192, jag har inte högre än 130 (med intyg från Mensa, fick ju inte gå med men man fick ett brev ) och mina föräldrar kämpade hårt för att lära mig källkritik för att kunna slå hål på andras konstiga uttalanden.
    Bara för att nämnas så gjorde jag en snabb sökning och såg att du hittar på. Men det är vad mitt medelmåttiga google säger.
  • Lavish
    Men varför måste du berätta om vad du åstadkom vid 6 års ålder om du inte känner att du har något att bevisa?
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-01-11 22:10:09 följande:
    Om du hade varit en av de 6 hade du vetat att jag inte pratade om Mensa Skrattande 
    Sen är du troligen inte man och heter Jola va
    en.wikipedia.org/wiki/Jola_Sigmond
    www.metro.se/se/article/2007/03/02/13/4746-23...
    www.smart-kit.com/s887/upcoming-interview/
    Tror du på fullaste allvar på det du skriver? My God... Du inser inte att det finns sådana som  a) sannolikt  inte känner till sin fulla potential eller b) inte vill ge sig tillkänna? Men lev du vidare i ditt lilla liv med dina villfarelser om det gör dig lycklig. Jag bjuder på det.
  • Missimo84

Oj vilken tryckt stämning det blev mellan anonymisarna...

• Missimo84

Jag finner dock svårt att tro, att en treåring skulle ha IQ200, det skulle vara exeptionellt med 135 vid den åldern...
    Och sen blir jag inte desstå mera nyfiken på hur man genomför ett iqtest med en treåring, och på vilka grunder man gör det..

Svar på tråden Högt IQ.