• TimesAreAChangin

Högt IQ.

Hej! Hur många här är det som har ett IQ högt över genomsnittet och känner att det påverkar er?
    Jag har det, jag har 140, och det känns...skit. . Jag känner mig så jävla konstig i jämförelse med alla andra, och har gjort det hela mitt liv för att jag så ofta har helt annorlunda tankebanor.
    För att inte nämna att jag bara möts med ilska eller tjat och förutfattade meningar om jag berättar om mitt IQ, så ingen förutom mina allra närmsta vet.
    Helst av allt vill jag bara vara själv.  Rynkar på näsan

Säg att jag inte är ensam om att känna såhär! Någon annan måste det finnas. Rynkar på näsan Blä.

• Svar på tråden Högt IQ.
  • hedersknyffel
    Anonym skrev 2011-01-11 22:03:08 följande:
    Ursäkta mig men vad är ditt problem, medelmåtta? Du känner inte mig så kom inte här och försök göra dig märkvärdig. Mina föräldrar kämpade hårt för att ge mig en normal uppväxt istället för att följa alla råd från experter som ansåg att jag skulle drillas i matematik, fiol och annat vid mycket unga år. Bara som exempel kan nämnas att jag vid knappt sex års ålder hade en intellektuell mognad och en vokabulär som en vuxen. Jag formulerade metaforer baserade på Homeros Odysseus och drog paralleller till skeenden i mitt eget liv. Däremot skulle jag aldrig sjunka så lågt att jag gick med i Mensa. Det är för människor som har behov av att bevisa någonting - det har inte jag.  
    Och nu hänger du på familjeliv.... Sneis va?
  • Missimo84

Fast låt anonym vara, har h*n eller inte har ett iq på 200+ vilket det rimligtvis borde vara på i vuxen ålder... Det kommer vi aldrig få reda på, och anonym lär väl inte erkänna att h*n inte har det..
    Se det ur en rolig synvinkel, ett helt gäng med genier finns alltså på fl

• Silverkatten06
    Anonym skrev 2011-01-11 12:40:27 följande:
    Med ett dokumenterat IQ på 225 vid tre års ålder har jag varit understimulerad i hela mitt liv. Detsamma gäller mitt barn. Problemet är att Sverige är medelmåttornas paradis där alla som avviker från normen ses med oblida ögon. Så man får anpassa sig eller flytta, välj själv.
    Anonym skrev 2011-01-11 12:44:03 följande:
    Jag förstår dig TS. Jag fick 194 på Catellskalan. Gjordes under studietiden på universitetet efter påtryckningar från en professor. Jag får alltid pikar om att jag har det så lätt för mig och att jag får så mycket gratis. Jag anser mig inte vara särskilt intelligent, men jag har klart lättare att tänka logiskt och jag har det klart lättare med siffror. Däremot är jag riktigt usel på att hantera relationer med människor. Jag förstår mig helt enkelt inte på dem. Eller jag har svårt att förstå dem flesta i alla fall. Det leder ofta till att jag själv planterar ett utanförskap och jag känner såklart att jag inte passar in, men jag tror inte att det har med min intelligensnivå att göra.
    APEW skrev 2011-01-11 20:41:53 följande:

Själv har jag aldrig mätt mitt IQ, men min pojkvän har IQ 185.
    Såvitt jag vet har han aldrig haft några bekymmer i sociala sammanhang, eller utanförskap. Snarare har han sett det som en tillgång då han kan briljera i sitt yrke eller i sina studier. (utan att vara skrytsam eller kaxig).

IQ på 225, 194 och 185 - Jag är helt förstummad över vilka genier det sitter här på familjeliv  

Och alla kan de svenska! Tänk att så många extrem-intelligenta bor just här! Blev liksom ingen kvot kvar till resten av världen  
  • hedersknyffel
    Missimo84 skrev 2011-01-11 22:23:16 följande:
    Oj vilken tryckt stämning det blev mellan anonymisarna...
    Ju mer anonym man är desto högre IQ har man, eller?
  • Astarte
    hedersknyffel skrev 2011-01-11 22:29:27 följande:
    Bäst idag!
  • Silverkatten06
    hedersknyffel skrev 2011-01-11 22:29:27 följande:
    mmm, fast även de anonyma debatterar om det verkligen går att avgöra vem som är mest anonym. Var går den anonyma gränsen? 
  • Missimo84

Hedersknyffel>>>
    hahaha ja så kan man tolka det. Åt helvete med testen..
    Men det var en intressant debatt om skola etc för understimulerade barn innan...
    Fast givetvis borde snittiq drivas upp med alla genier härinne

• kaosmaskinen
    Missimo84 skrev 2011-01-11 22:25:07 följande:
    Jag finner dock svårt att tro, att en treåring skulle ha IQ200, det skulle vara exeptionellt med 135 vid den åldern...
    Och sen blir jag inte desstå mera nyfiken på hur man genomför ett iqtest med en treåring, och på vilka grunder man gör det..
    Testen är ju åldersanpassade som jag förstått det:) Dvs, en 3-åring med 135 klarar inte den vuxnes 135 på test.
  • hedersknyffel
    Silverkatten06 skrev 2011-01-11 22:33:23 följande:
    mmm, fast även de anonyma debatterar om det verkligen går att avgöra vem som är mest anonym. Var går den anonyma gränsen? 
    Svårt att veta för en vanlig dumskalle. Antingen är det den med flest, eller den med minst anonyma inlägg som är mest anonym, tror jag!?
  • roflmao
    Silverkatten06 skrev 2011-01-11 22:28:50 följande:
    Anonym skrev 2011-01-11 12:44:03 följande:
    Jag förstår dig TS. Jag fick 194 på Catellskalan. Gjordes under studietiden på universitetet efter påtryckningar från en professor. Jag får alltid pikar om att jag har det så lätt för mig och att jag får så mycket gratis. Jag anser mig inte vara särskilt intelligent, men jag har klart lättare att tänka logiskt och jag har det klart lättare med siffror. Däremot är jag riktigt usel på att hantera relationer med människor. Jag förstår mig helt enkelt inte på dem. Eller jag har svårt att förstå dem flesta i alla fall. Det leder ofta till att jag själv planterar ett utanförskap och jag känner såklart att jag inte passar in, men jag tror inte att det har med min intelligensnivå att göra.
    IQ på 225, 194 och 185 - Jag är helt förstummad över vilka genier det sitter här på familjeliv   
    Samma fenomen som när det gäller storlek på manliga könsorgan. Intressant.
Svar på tråden Högt IQ.