Missimo84 skrev 2011-01-11 13:41:50 följande:
Lavish>>
jag är ett typiskt igbarn, men jag har ett högt iq
Oftast har de med bra betyg snäppet högre iq än normalt ca 125-130 men bara en generell siffra. Undantag finns alltid.
Sen behöver man inte ha högt iq för att vara smart, Einstein ska ha haft lågt iq tex.Dysthymic disorder is a fairly common type of depression. It is estimated that up to 4% of people have dysthymia. Dysthymia can begin in childhood or in adulthood. No one knows why, but like most types of depression, it appears to be more common in women.
Alla med högt iq har inte aspbergers
Jag har högt iq och arbetar i högsta mån med att förstå och läsa av andra människor, och gör det med framgång. Givetvis använder jag mig mycket av generell fakta man kan läsa sig till, och erfarenhet ifrån att ha pratat med liknande personer.
Men jag finner inte människors personligheter över lag så intressanta. Det finns ett antal stereotyper med vissa avvikelser och olika "inriktningar" men sen hör det till ovanligheten att någon som då inte är sjuk avviker ifrån normen.
Ja det kan mycket väl vara så. Man får inte tänka alltför långt utanför lådan om man vill ha MVG
Sen beror väl skolresultat på fler saker än bara intelligensnivån, t.ex hur man klarar av det sociala och hur man trivs i skolmiljön överhuvudtaget. Inte för att jag trivdes så värst bra men jag klarade av att vara där iaf... Att få ett bra betyg handlar nog minst lika mycket om social förmåga som ren intelligens. Det kräver ju att man läser av vad läraren är ute efter, vad läraren vill ha, helt enkelt. Men är man ordentligt lågbegåvad blir det nog svårt att få toppbetyg ändå så därför har jag dragit slutsatsen att jag nog inte är det...
Nej alla med högt IQ har inte aspergers men i kombination med att inte förstå sig på människor och inte vara intresserad av att förstå dem är det väl värt att fråga iaf?
Däremot kan jag ju inte hålla med dig ang människors personligheter. Jag anser nog att de mänskliga variationerna är de största variationer universum har att bjuda på.