Ecthalia skrev 2011-01-12 13:42:45 följande:
Sångerskan i The Cardigans :)
Jo vi har inte hunnit stämma det, men så dyrt var det visst inte max tusen lappen... Gitarrerna har vi vänner som har stämt. Det verkar som att vi har en hel orkester mer eller mindre tillsammans *skratt*
=D Det finns ju elektroniska hjälpmedel till gitarrer (som jag använde under tiden jag spelade i band).
'Jag vet att det är medelmåttigt.
Tvärtom, jag tror att det ligger mer i TS självkänsla än i IQ:n
Man kommer alltid bli bemött otrevligt av vissa människor. Alla människor har olikheter som gör att det alltid kommer finnas människor som behandlar oss orätt. Det kan vara nationalitet, utseende, yrke, IQ, vad som helst! Det handlar om att lära sig att inte "fastna" i detta, utan kunna släppa det och gå vidare.
TS känsla finns inte bara hos extremintelligenta personer, utan alla som känner sig utanför.
Men sjävklart ska vi sträva efter acceptans kring oliketer, men vi kommer ALDRIG leva i en fördomsfri värld, och lär man sig inte att inte ta åt sig av vad alla andra säger/tycker kommer ens liv bli jobbigare än nödvändigt. Oavsett vad ens "olikhet" är.
Dessutom så tycker man att det är jobbigt att ha hög IQ, så kan man ju tona ner det. Lättare än för dem som har väldigt låg IQ... '
Absolut.
Det värsta som finns är folk i ens närhet som aktivt försöker få en att ändra sig själv och sin personlighet, för att det passar dom bättre.