• Modgun

Gåstol.

Personligen så röstar jag nej.
    Förstår inte varför man har en gåstol. Men det är jag det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-04 23:28
    Håll en god ton i tråden, känner någon för att ge syrliga kommentarer eller dylikt, så kan ni väl vara så snälla att ta det via pm isåfall?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-05 00:30
    Nu ska jag logga ut. Återkommer till diskussionen imorgon, då den för en gång skull är ganska sansad, vilket är vanligt på fl.
    God natt med er och sov gott.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gåstol.
  • Rödnäbba

Nej för det kanförsämra motorik, rygg och hållning.

• HannaS83

Nej, Jag tyckte inte det verkade så användbart för oss. Min son var alltid för liten och nådde typ inte ner och förstod inte vad han skulle göra. Sen började han gå vid 9 månader så efter det skulle det ju inte funkat heller.

• älskarlivet81
    The past is now skrev 2011-02-05 09:39:12 följande:
    Fakta...och det betyder att ALLA barn är likadana? Och att man sätter ett litet spädbarn (3 månader) där? Så tramsigt.

Mina barn var alla över 6 månader när de började sitta där, INTE timmar i sträck som du får det att låta.

6 månader? Då är de ju nästan för stora tycker jag.. Vår tjej började ju åla sig fram när hon var runt 7 månader, då har ju gåstolen spelat ut sin roll tycker jag.
  • The past is now
    älskarlivet81 skrev 2011-02-05 09:41:27 följande:
    6 månader? Då är de ju nästan för stora tycker jag.. Vår tjej började ju åla sig fram när hon var runt 7 månader, då har ju gåstolen spelat ut sin roll tycker jag.
    Det var mest som ett litet stöd när de blev så rörliga...mina gick vid 8 månaders ålder iaf..överflödigt kanske men jag hade en gåstol iaf.

Idag är dom 10 år, 5 år och 3 år...inte har dom något motoriskt handikapp iaf. 
  • TessieTupp

Min son har en och han tycker att den är kul och underhållande, nu går han ju i stort sätt själv men innan tyckte han om den.

• Annsofie82

Fantastiskt underbar uppfinning =) Skulle vilja krama den person som hittade på den!! Och inte är det något fel på mina killar idag!

• Margaux
    Margaux skrev 2011-02-04 23:57:46 följande:
    Hur menar du att mitt argument mot runnit ut i sanden?

Såg att du skrivit tidigare att de nyare modellerna är säkra. Har en väninna som köpt en ny från Carena(tror jag), den Barnens Hus förer i alla fall. Hennes son föll relativt snart ut ur stolen.... Med huvudet först naturligtvis. Han har myrer i byxorna och klarade att sätta ena foten upp på ett av benen och tog fart. Han föll i kaklet på bardumsgolvet.
    Självklart är det stora individuella skillander på barn och alla föräldrar får välja vad som är bäst för sina egna.
    Snowfleak, jag undrar fortfarnade över den ovanstående frågan...
  • 3Ikka3

Ja!
    Om man änvänder gåstolen på "rätt" sätt och satsar på en bra gåstol (de finns dåliga oxå).

Den försenar INTE utvecklingen! Jag går hos sjukgymnast med min son just för grovmotoriken och har fått rådet att använda gåstol.
    Och självklart som med allt annat handlar de om sunt förnuft och måtta på hur länge dom ska sitta!

Och som nån skrev att dom har den en kort period, de beror väl på barnet. Vi har använt den i 5 månader nu!

• Heleon
    lövet2 skrev 2011-02-04 22:27:01 följande:
    Varje sekund? Du vänder aldrig ryggen till, tittar ut genom fönstret, fastnar i ett telefonsamtal eller något?
    Men så är det ju vare sig man har gåstol eller inte. Ålar, kryper eller går de så kan det hända nåt om du tittar bort en sekund! Eller ligger dina barn stilla på golvet år efter år??
  • Caathrine

Röstade Ja. Min son älskar verkligen gåstolen där han kan se mycket mer. Ett bra köp enligt oss :)

Liam 100813
Svar på tråden Gåstol.