• Modgun

Gåstol.

Personligen så röstar jag nej.
    Förstår inte varför man har en gåstol. Men det är jag det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-04 23:28
    Håll en god ton i tråden, känner någon för att ge syrliga kommentarer eller dylikt, så kan ni väl vara så snälla att ta det via pm isåfall?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-05 00:30
    Nu ska jag logga ut. Återkommer till diskussionen imorgon, då den för en gång skull är ganska sansad, vilket är vanligt på fl.
    God natt med er och sov gott.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gåstol.
  • Gurkan
    förvirrande skrev 2011-02-05 09:02:46 följande:
    Att ligga på mage är en nödvändig del av uppbyggandet av stabilitetsmuskulatur och för att utveckla ett fysiologiskt korrekt rörelsemönster. Att sedan många väljer att använda en gåstol för att det finns får ju stå för dem. Mina barn sitter inte i gåstol för att användandet av gåstol hämmar utvecklingen av det korrekta rörelsemönstret. Det är ett fakta.

Men valet av användandet som förälder är ju fritt...
    Förutom att du tycker att alla föräldrar som sätter sin barn i gåstol gör fel?
  • ahlcec

Min äldsta hade en gåstol, och det tyckte hon var kul och sånt. Till den lilla hade vi fått en som hon skulle få använda, men nåt hade hänt med plasten och den osade avgrund så då blev det aldrig nån för henne.
    Vad är jag då, ja eller nej?

• Pia och Elna

Rätt meningslös då den används så kort tid men jag har haft en till dottern och hon har de stunder då hon har suttit i den tyckt det var rätt kul. Inget jag skulle rekommendera någon att lägga pengar på men får men en eller köper en billigt så är den underhållande för många barn.

• slangbella
    Att ligga på mage är en nödvändig del av uppbyggandet av stabilitetsmuskulatur och för att utveckla ett fysiologiskt korrekt rörelsemönster. Att sedan många väljer att använda en gåstol för att det finns får ju stå för dem. Mina barn sitter inte i gåstol för att användandet av gåstol hämmar utvecklingen av det korrekta rörelsemönstret. Det är ett fakta.

Bara för att barnet använder gåstol så behöver ju det inte betyda att han/hon sitter i den 24/7. Eller tror du att det är så?
    (¯`°?.¸ Det är otroligt vad lite man klarar av om man verkligen inte försöker ¸.?°´¯)
  • förvirrande

Nej, problemen, om de kommer, visar sig oftast senare i det vuxna livet.

Jag anser inte att alla andra har fel. Mitt val är att inte använda gåstol baserat på just dessa fakta.

• Hannah76

Båda mina döttrar har haft gåstol. Som en aktivitetsgrej/leksak.
    Självklart har de inte suttit i dem längre stunder, båda mina barn har varit bra på att säga till själva vad de vill och inte. Då båda mina barn har gått snet så har några stunder i gåstol gjort att de kommit upp och kunnat ta sig fram på annat sätt än krypa/hasa.

• The past is now

Fakta...och det betyder att ALLA barn är likadana? Och att man sätter ett litet spädbarn (3 månader) där? Så tramsigt.

Mina barn var alla över 6 månader när de började sitta där, INTE timmar i sträck som du får det att låta.

Svar på tråden Gåstol.