• Modgun

Gåstol.

Personligen så röstar jag nej.
    Förstår inte varför man har en gåstol. Men det är jag det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-04 23:28
    Håll en god ton i tråden, känner någon för att ge syrliga kommentarer eller dylikt, så kan ni väl vara så snälla att ta det via pm isåfall?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-05 00:30
    Nu ska jag logga ut. Återkommer till diskussionen imorgon, då den för en gång skull är ganska sansad, vilket är vanligt på fl.
    God natt med er och sov gott.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gåstol.
  • dripdrop

Fast är du säker på att det är bra att överdriva magträning istället då? Tänk sä överanstränger bebisen nacken? 55 min känns lång tid... Men du körde väl bara på så länge barnet var nöjt, precis som när en del sätter barnen upp eller så. Jag tror nog att allt är bäst med måtta, och jag tror också barn kan säga till. Ibland är det t ex bara bärselen som duger för min dotter, vad ska jag göra då?

• 3xmamma

Gåstol? Självklart för oss i alla fall... Inte i något högre syfte än att barnen älskade det, Jag har inte heller barn som skulle varit nöjda med att ligga och snurra runt på mage någon längre stund.
    Äldsta dottern var aldrig i gåstol, gick vid ca. ett års ålder, tvåan och trean  använde gåstol, gick vid tio respektive nio månader så jag har svårt att tro att det skulle försena dem?

Om barnen kör gåstolen nerför en trappa och skadar sig så är felet väl snarast att det inte fanns trappgrind eller andra skydd?

• SjälvaJag

Skitsnack att det hämmar utvecklingen! Min son är och har alltid legat före många andra i hans ålder FASTÄN vi använde en gåstol

• frukarlssonn

Nej, har aldrig haft gåstol och kommer inte ha det heller. Känner inget behov av gåstol.

Olivia 090610 ~ Freja101020
  • sanne82

Vi fick en gåstol till tjejen och hon tyckte det var jätte skoj att stå/sitta i den och trycka på knapparna och allt som blinkade och lät. Hon gick sina första 5 egna steg på sin ettårs dag och efter det gick det av bara farten. Jag tror inte att gåstolen påverkade hennes träning på att gå. Gåstolen hade vi på nedervåningen tex i köket medans vi lagade mat. Ibland annars också så klart.. hon sa själv ifrån när hon inte ville sitta i den mer. Skulle vi haft den på ovanvåningen så skulle ju givetvis grinden vara stängd, vilket den ändå alltid är. Jag tycker inte det är fel med gåstol.

• BeeWee

Ser inga problem med gåstolen. Min son hasar mest runt på golvet med hjälp av armar och höger fot, men ibland tycker han att det är roligt att sitta i gåstolen en stund och pilla lite på knapparna där.

Ser inte problemet med detta. Måste man vara så kategorisk? 

• Jungblom

Nej, jag anser inte att det har varit en nödvändigthet och som en alldeles för dyr leksak.

• Mirva
    Modgun skrev 2011-02-05 00:25:40 följande:
    Varför skulle jag?
    Nej det har jag inte, och jag bryr mig inte heller om det.
    Det var DU som skrev "Fast diskussionen är väl hurvida en gåstol är bra eller inte"
    Och därför var jag så vänlig om att upplysa dig om att du hade fel.
    Att säga ja eller nej till något är ofta synonymt med att tycka att något är bra eller dåligt. De som på 70-talet tyckte att kärnkraft var dåligt hade en knapp där det stod "Kärnkraft, nej tack".

Sedan kan man förstås säga nej till gåstol för att man exempelvis inte har råd att köpa den, eller för att man inte har någon i sin närhet som har behov v en sådan, mormor, farfar eller bebis
  • LillTussa

Gåstolen är super, båda ungarna har älskat den! Nu pillar 6-månaders killen runt i den och älskar att komma upp lite så han kan kika på hundarna (och få nån puss här o där)

Hade nog inte köpt en gåstol- för jag tycker de är lite dyra. Men vi fick en bättre begagnad så då funkade det ju

Svar på tråden Gåstol.