en glad skrev 2011-02-06 14:35:40 följande:
Det är mycket som barn tycker är kul som inte nödvändigtvis är optimalt för dem och det jag tycker att du antyder är att gåstol i första hand är en avlastning för dig ..? Däremot är du inne på en bra idé med bärsjal, som för dem som vill "ha armarna fria", borde vara prio ett - istället för gåstol. Bärsjal ger ju nämligen barnet den fysiska närhet som är ett av deras primära behov (liksom mat o sömn). Gåstolar hör inte hemma där.
Absolut!!
Vi vuxna ger dom stora barnen godis, vi köper nya kläder fast man kan ärva av syskon eller vänner. And on and on and on..... Det finns massor av saker som barn vill ha eller tycker om som vi ger dom, som är totalt onödigt.
Nu ska jag vara så tydlig jag bara kan så att alla fl`s moralkärringar fattar.
Jag köpte den just för att
jag ville ha något till mitt barn (ja, hon bad ju inte om den liksom), för
Om jag måste gå på toa, diska eller göra något som faktiskt innebär att jag ser henne
utan att ha henne på min arm heeeela tiden, JAAA jag köpte den för min/vår skull, men
om hon hade avskytt den eller verkligen visat att hon var missnöjd hade jag gett bort den eller slängt den omedelbart. Men hon skrattar! bankar och rullar omkring lite i den. Jag är en av dom som kan tolka mitt barns signaler, trot eller ej
Som jag skrev, jag tycker om att bära mina barn! och jag gör det till 85% av hennes vakna tid, eftersom hon är föga road av att se våra ben gå förbi henne hela tiden (jag hade gjort det ändå eftersom jag tycker om det), hon visar tydligt missnöje med att ligga där och jag inte kan ha henne på armen hela tiden av naturliga skäl, så ville vi testa denna grej! och det funka för oss, mamma, pappa och barn. Men, jag tar tacksamt emot andra tips på "gemensamt nöje/avlastning" från er som tycker vi som använder gåstol till våra barn är idiotiska egon.
Tack!