en glad skrev 2011-02-05 21:55:50 följande:
Kanske för dig, men troligen inte för barnet och det är väl det som är prio ett för en förälder?
JuliaåRonjasmammis skrev 2011-02-05 21:39:35 följande:
Vad menar du med "drivhusmiljö"? Förklara gärna, då slipper jag dra slutsatser baserade på fördomar.
Drivhusmiljö = driva på barnets utveckling till en nivå det ännu inte är mogen för exv "gå" upprätt innan den egna kroppens motoriska utveckling är där.
Att träna på att åla och krypa (inte gå i gåstol!) under lång tid tar bort alla nyföddhetsreflexer och är faktiskt sådant som även vissa vuxna med läs- och skrivsvårigheter mår bra av att göra ....
Tack för ditt svar. Du menar alltså att man automatiskt driver på barnets utveckling till en nivå det inte är moget för när man använder gåstol, oavsett vilken ålder barnet har? Och att alla barn som använder gåstol inte är mogna för att "gå upprätt"?
Tolkar jag dig även rätt när jag läser att du tror att barn som använder gåstol inte får träna på att åla och krypa?
Jag har nämligen inte själv använt gåstol, det fanns inte "på min tid", men däremot ålat och krypit som både barn och vuxen, så jag borde då enligt din teori inte ha några större problem med läs- och skrivsvårigheter.