• Aprilia

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Jag är helt fast på Tradera. Jag köper massor av nya fina kläder åt min dotter där, det finns ju så mycket där som inte går att köpa i Sverige, och märkeskläder som är svindyra här och som man får för någon hundralapp på Tradera. Jag är medeveten om att en del kläder är billiga kopior, men det gör mig inte så mycket...

Någon mer som är helt såld där ?

• Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...
  • Pyret82

Lejån--> Stl74 tror jag d var!
    22kr? bra... Trodde det skulle bli dyyyrt! ;) *orolig första gångs köpare*

• Felicia6

jag skulle tippa på runt 33, möjligvis 44kr jag beroende på hur bra försäljaren är på att packa

• Pyret82

Opps.. Ja det skenar ju iväg.. Isf blir det 180kr för plaggen.. Ijoförsig också helt ok.. =) Vill man ha så vill man?

• Felicia6

Pyret, precis

Jag är ju ingen hejjare på tradera, men tror att frakten kanske går på 22 o så skrymmande, så det blir 33.. Men det beror ju helt på säljaren

Alla i den här tråden verkar vara så duktiga på att få ner portot,men jag är superdålig på det.. men jag gör ändå mitt bästa

• Felicia6

Pyret, det beror på.. vissa säljare använder sig av postförskott, medans vissa gör att man sätter in pengarna på deras konto innan dom skickar..

hos mig brukar de flesta vilja sätta in pengarna o då packar jag o kollar upp frakten och mailar hur mkt totala summan blir.. då jag fått pengarna så skickar jag paketet

• Ewis

Jag tror inte att det blir skrymmande paket på en boddy, långkalling och tröja.

Packade nyss 2 långärmade sweatshirt i stl 4 år och portot blev 27kr.

Jag kollar postens portotabell när jag skickar något.
    100g = 11kr porto
    250g = 22kr
    500g = 33kr
    1000g = 33kr
    osv.

Om något väger (har en matdigitalvåg hemma) 200g som jag ska skicka så tar jag ett mellanting på portot mellan 100g och 250g alltså 16 kr porto.

Hur gör Ni andra??

• Ewis

Kanske även ska säga att jag mäter inte minna paket utan först när jag ser med ögat att paketet inte går ner i en brevlåda så sätter jag på för skrymmande.

Jag tror oxå att det blir dyrare då man är duktig och går till posten och ber dom väga och säga vad portot blir.
    Jag väger hemma och sätter på frimärken och sedan snabbt ner o en postlåda

• Idizen

Ewis: akta dig lite för det bara. Jag fick betala extra mycket porto för att säljaren hade gjort så och då fick jag för det första vänta på paketet jättelänge, sen skickade posten en lapp om att jag skulle betala dels 22 kr mer i porto plus en avgift på 10 kr för att få hämta ut det. så det blev ett dyrt paet till slut. hade redan betalt 33 kr i porto.

Det finns inga mellanting vad det väger för det är upp till tex 100 g kostar 11 kr. och sen högst 250 g kostar 22 kr. Väger paketet tex 255 g så får man tyvärr betala 33 kr.. =)

Tråkigt men sant.

• jajja81

Idizen har helt rätt... (jobbar på en Icabutik som har hand om posten...)

så här står det även i postens portoguide:

Om du skickar ett brev med för lite porto, ser posten till att det kommer fram till mottagaren- en dag försenat. Vi skickar en räkning på felande porto plus expeditionsavgift till avsändaren. När brevet saknar avsändare får mottagaren räkningen.

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...