• Aprilia

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Jag är helt fast på Tradera. Jag köper massor av nya fina kläder åt min dotter där, det finns ju så mycket där som inte går att köpa i Sverige, och märkeskläder som är svindyra här och som man får för någon hundralapp på Tradera. Jag är medeveten om att en del kläder är billiga kopior, men det gör mig inte så mycket...

Någon mer som är helt såld där ?

• Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...
  • Pyret82

FAAAAAAAAAAN!!

Var SÅ nära att vinna Ecko-red settet jag bjöd på till Mindra.. Sååå COOLT! =/
    *hatar mig själv*

• Pippilångstrump

Happymam: Jag hade nog inte betal mer, för om hon har sagt att det kommer gå på så mycket och det går på fel så får hon stå för det enligt mig.
    Köpte en overall på blocket och hon vägde den när vi talades vid i telefon och sa att så mycket blir det med frakten och sedan när jag fick det så hade hon fått betala 11kr till och inte ringde hon och klagade på det.

• Chio

*Happymum*

Jag skulle aldrig skriva i efterhand och begära mer för frakten.
    Jag tycker att det är upp till mej att vara noga med att skriva rätt fraktsumma från början och har jag sedan missat något då får jag betala det själv.
    Att jag "slarvar" ska inte köparen behöva stå för tycker jag.

• Spegel

HUr betalar man för sina anonnser? får man en räkning eller? Och det här med att betala en viss procent eller vad det stod om fattar jag inte heller.. nån som kan förklara?

• Samla

Ni som säljer på Tradera, vad packar ni i? Sånt där brunt omslagspapper, var köper man det?

• Johanna 83

female- det kommer en räkning till din mail. men innan dess kan du gå in under avgififter och betalningar o kolla.

samla- jag brukar packa i tjocka plastpåsar men funderar på att köpa brunt packpapper. Såg att det fanns 25m för typ 60 kr på bauhaus.

• HappyMum

Chio o Pippilångstrump, tack så mycket för era svar! jag känner också att det inte är upp till mig att betala mer, jag har själv sålt varor o bett om 33 kr i frakt fast det senare visat sig kosta 44. jag har då själv stått för de extra 11 kr, flera gånger. jag har känt att det är upp till mig att stå för mitt eget slarv.

Samla, jag packar i GRATIS blompapper från konsum eller ica, det ligger alltid vid utgången. det är stora ark och jag lägger det dubbelt för det mesta. det är tåligt o slitstarkt, men väger inte så mycket. sedan tejpar jag väl med riktig pack-tejp som jag köper. paketen blir snygga o tåliga! plus att jag kan få dem rätt så platta!

• Kajsan

HURRA!
    Sålde min gamla vinterkappa för 350 kr inatt.
    Den är fin, men jag hade förväntat mig att få 150 för den, för det låg budet på när jag gick och la mig

• Avelyn

Brunt papper köpte jag för billig penning på en bokhandel. packar enbart i papper och inget mer. Ingen har klagat så..

Dagens = sålde jeansjacka för barn till en tjej. Kollade på ica vad frakten skulle bli. Det blev 40 kr. Hutlöst tyckte jag. Tjejen sa att det var ok och betalade in det. Skulle posta paketet då går det plötsligt på 30 kr. Mailade och bad om tjejens kontonummer och förklarade att jag måste betala tillbaka 10 kr. Hon säger att det inte spelar någon roll. Att vi ska låta det vara. Känner mig ändå som en ockrare.. är så avskräckt från att lägga in fler auktioner just nu...

• Pyret82

När ska man lämna ett dåligt omdömme? JAg har mailat säljare 2ggr utan att få svar på vart jag ska sätta in pengar (Vann auktionen för 2dagar sedan...)

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...