• Aprilia

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Jag är helt fast på Tradera. Jag köper massor av nya fina kläder åt min dotter där, det finns ju så mycket där som inte går att köpa i Sverige, och märkeskläder som är svindyra här och som man får för någon hundralapp på Tradera. Jag är medeveten om att en del kläder är billiga kopior, men det gör mig inte så mycket...

Någon mer som är helt såld där ?

• Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...
  • Ewis

Female;

Det är ju bra att skriva ut frakten i auktionen men jag tror att efter ett tag vet man ungefär vad frakten blir, i alla fall om man säljer lite själv och inte bara köper.
    Det kan vara dumt att packa varan i fall att någon vill ha flera bilder, så har jag tänkt men man kan ju skriva ut ett ca porto

• SuperSuf

Jag började också packa mina varor innan jag la ut dom, men fick sluta med det efter ett tag eftersom många köpte fler saker än en av mig samtidigt, och då var det onödigt med så mycket extra packning och porto.

Man vet ju oftast själv vad det kan kosta, i alla fall om man vart med ett tag.

• Jojjanna

Men många skriver ju vad varan väger opackad! Då kan man ju själv på ett ungefär räkna ut vad portot kommer att gå på...

• Bebistokig

Jag skriver vikten istället för portot. Det är bra när folk vill köpa flera saker av mig. man sampackar ju. Om tex en tröja kostar 22 kr och ett par byxor 22 kr, så kanske de bara kostar 33 kr tillsammans. Därför är det bättre att skriva ut vikten tycker jag.

• Majsan81

En liten fråga: FÅr ni skriva vad ni har för nick på tradera här på Fl i dessa trådar?

• Tin o Trolls mamma

Majsan: Nej, vi får skriva det i våra presentationer.

• SuperSuf

Tin o Trolls mamma: Är du säker på att man får göra så? För det räknas väl som reklam, och den får man inte ha...

• Tin o Trolls mamma

SuperSuf: Vi fick tillsägelse av moderator att vi inte fick lämna våra nick i trådarna här, men däremot ha dem i vår pres. Det är allt jag vet..

• SuperSuf

Tin o Trolls mamma: Okej! Jag hade nämligen en länk i min presentation till mina auktioner på tradera, och det klassades som reklam sa en moderator när jag frågade. Men det kanske inte är riktigt samma sak.

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...