• Aprilia

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Jag är helt fast på Tradera. Jag köper massor av nya fina kläder åt min dotter där, det finns ju så mycket där som inte går att köpa i Sverige, och märkeskläder som är svindyra här och som man får för någon hundralapp på Tradera. Jag är medeveten om att en del kläder är billiga kopior, men det gör mig inte så mycket...

Någon mer som är helt såld där ?

• Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...
  • Mimer

Mmmm därför skriver jag som säljare ALLTID avsändare på mina paket. Så att OM det skulle fela med portot så får jag stå för det. Köaprens ska ju inte behöva det menar jag. Men OM det blivit fel någongång har jag faktiskt frågar köparenn i efterhand om de kunnat sätta in 11 kr til eller så har jag fått betalt tillbaka. Lite krångligt, men värt det så att alla blir nöjda tycker jag!

• Tin o Trolls mamma

Precis, det blir inget mellanting utan antingen 11, 22, eller 33 osv. Skulle bli lite sur om någon satte på märken för bara exv. 27,50 och så fick jag betala extra för det. Jag väger alltid hemma, kollar portotabellen och mailar sen köparen med totala summan. Försöker packa så platt och smalt som möjligt. Lämnar in på ICA och väger igen där och sen sätter de på rätt antal märken.

Fick själv betala 44:- i porto för två tunna tröjor för att säljaren packat dem jätteknöligt. Blev lite sur, kunde ju fått betala 11:- mindre där ju.

Ekorren.

• Ewis

Ok jag trodde faktiskt att det var helt ok att göra på mitt sätt med porto.
    Vad jag vet så har det som tur är funkat Alla gånger hitills utan några efterkrav av posten Men jag får väll tänka på det där med porto till nästa gång
    Om paketet kommer fram en dag senare tycker jag inte spelar någon roll men det är tråkigt om man får en merkostnad i onödan.

2 gånger har jag fått paket som haft en liten grön lapp på där det står något om för lite porto, ena paketet hade inte ens frimärken på MEN jag har inte fått någon faktura från posten på något av dom och detta var före jul

Dessa paket har inte haft avsändare.

Skriver ni andra Alltid avsändare på paketen???

• Tin o Trolls mamma

Jag skriver alltid avsändare, ifall det blir nåt strul. En gång hade en tjej fel adress angiven i sina uppgifter och då kom ju paketet i retur till mig. Annars hade det varit försvunnet och det vore ju inte så kul för nån av oss.

Ekorren.

• Bebistokig

Jag säljer mycket gardiner på tradera. De är ju rättså mycket större än kläder, men jag brukar klara mig undan skrymande. Man får helt enkelt göra långsmala paket. Bara de inte är bredare än 25 cm så funkar det med hur långa som helst.

• Pyret82

Dom har ju inte svarat på mina mail än =/ Vet ju inte vart jag ska sätta in penag å hur mycket.. =/ Ihhh

• Lakrisal

Här har ni en till Tradera-beroende!

• Spegel

jag väger grejjerna, färdigpackade innan jag lägger ut annonsen... så skriver jag vad frakten kommer gå på...
    den biten stör ja mig på nämnligen när jag kollar in auktioner.. man måste ju alltid fråga vad frakten går på..=/

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...