• Aprilia

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Jag är helt fast på Tradera. Jag köper massor av nya fina kläder åt min dotter där, det finns ju så mycket där som inte går att köpa i Sverige, och märkeskläder som är svindyra här och som man får för någon hundralapp på Tradera. Jag är medeveten om att en del kläder är billiga kopior, men det gör mig inte så mycket...

Någon mer som är helt såld där ?

• Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...
  • Diwa

ni får skriva era nick i pressen(men inte länka direkt till auktionerna)

ni får inte driva in besökare i er pres för att kolla nicket...men får skriva här exempelvis att ni har det i pressen

reglerna är itne direkt tydliga och Patrik har ännu inte svarat ordentligt på vad som gäller...

• Bebistokig

SNABB FRÅGA TILL ER!!!

Om en köpare lagt bud på era auktioner och ni ser att den har massor av negativa omdömen och inte ett enda positivt den senaste tiden, vad gör ni då? Spärrar?

• Michanna

bebistokig..
    Varför har han/hon negativt ???
    För att han inte betalt i tid ? Är det under samma tidsperiod ??
    Hur mycket possivt har han haft innan..
    Allt detta är ju helt och hållet tänkvärt innan man spärrar någon..

• Diwa

jag hade spärrat och hoppats på att nån annan bjuder över faktiskt
    men hade nog oxå mailat och frågat om köparen var seriös

• HappyMum

vad tycker ni om detta? jag vann en auktion på ett spjälskydd till vagga för 10 kr, frakt skulle gå på 33 kr (hade räknat med 22 kr).

nu får jag maila att hon postat det o vill ha 11 kr till för frakten som gick på 44 kr.

men det är ett pyttelitet spjälskydd o det kan inte väga så mycket?! plattar man till ett litet spjälskydd så blir det inte heller stort.

jag älskar tradera, MEN blir less på de som packar dåligt o frankerar i överkant. fick betala 55 kr i frakt för en babybjörn bärsele tex, och hämta ut den på posten!!! själv hade jag plattat till den o lagt på låda för 22 kr.

vad tycker ni???????

• Diwa

trist

men du...avvakta tills du får paketet innan du betalar mer

sen tar du paketet genast till posten kontrollväger, kollar så att frimärkena på paketet överrensstämmer med det hon kräver...

taskigt läge för packar hon illa kan det bli skrymmande...och beroende på hur stort det är kan nog frakten gå på 44???

mina spjälskydd går runt hela spjälsängarna och de väger nog mer än 500 gram och blir garanterat skrymmande om jag inte lyckas packa luftfritt...

men ta inget mer nu förrän du får paketet och har fakta...sen kan ni diskutera via mail

• HappyMum

Diwa; tack... det är ett platt spjälskydd till vagga, dvs hälften så smalt o långt som till spjälsäng.

men det är trist att det kan bli så himla mycket i frakt ibland, som jag sett att ni skrivit innan, man vinner en auktion på tex 5 kr o frakten går på 44.... det är väl det enda dumma med att vara tradera-beroende!!! eller hur!

• Tin o Trolls mamma

Oups, jag har lagt en länk till mina auktioner i presen. Det är alltså inte ok? Kan man lägga den under sina länkar då istället som jag sett nån annan göra? *springer och ändrar*

Ekorren.

• Diwa

*asg*

jag väntar fortfarande på masterns kommentar...

frågan är om regeln reklam verkligen kan tillämpas mot privatpersoner???

ja menar om jag virkar mkt och älskar det och skriver i min press att jag virkar på beställning...

och sen skriver nån härinne att de letar efter en poncho till sig själv eller barnet...får jag då eller får jag då itne erbjuda mig att virka den mot garnkostnad och några kronor extra???

eller tala om att jag just nu har en auktion ute på just en sån poncho???

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...