• Aprilia

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Jag är helt fast på Tradera. Jag köper massor av nya fina kläder åt min dotter där, det finns ju så mycket där som inte går att köpa i Sverige, och märkeskläder som är svindyra här och som man får för någon hundralapp på Tradera. Jag är medeveten om att en del kläder är billiga kopior, men det gör mig inte så mycket...

Någon mer som är helt såld där ?

• Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...
  • Svinto

Jag har precis sålt ett par barnskor på Tradera.
    Tänkte packa de bredvid varandra så att de inte tar porto som "skrymmande". Eller ska man chansa på att packa de på varandra och kanske få paketet som skrymmande......??
    De blir ju mer stabila ovanpå varandra men då dyrare också...Har mailat köparen om "Ikke skrymmande"...

Hur hade ni gjort?

• Svinto

SuzyQ- När det gäller kläder så packar jag det mesta i kuvert och/eller palstpåse.

Lite mer ömtåliga saker är det gärna bubbelplast och kanske någon kartong också.

Lycka till!

• moppet

Sveasmamma: Jag gilla de också den auktionen som du budat på! Men jag vågar inte riktigt köpa byxor på nätet för min tjej är så rund om magen så jag har flera helt nya byxor som hon inte kunnat ha alls, innan jag kom på att jag skulle börja prova kläderna på henne. Kanske ska lägga ut dom på Tradera

Nu är hon bara 7 månader ännu men jag vet ju inte hur hon kommer att utvecklas det närmsta året. Annars kollar jag en del på kläder till hösten när hon ska börja dagis.

• Pockadockan

nu har jag lagt upp ännu mer, från strl 56 och uppåt... det är mest tjejkläder. Nu har jag kramp i fingarna efter att ha lagt in så många annonser

• Diwa

Felle: du ska skicka paketet till den adress som är reggad på Tradden..stämmer den inte så är det upp till köparen att meddela dig det...

eftersom du fått tbx ditt paket så mailar du köparen och frågar varför du fått tbx det och ber om rätt adress och då får köparen betala nytt porto såklart...

• Diwa

Vermillion:

jupp köpare kan faktiskt fula sig ibland...

men jag har lärt mig=)

ALLTID vittnen på klädernas skick och vittne på att jag lagt det på lådan...

jag ger vanligtvis bara erbjudandet om att skicka tbx grejerna...
    och då står köparen för frakten...

men som sagt svårt det där...som köpare vill jag ju ha en så fin vara som möjligt och då blir man besviken över fettfläckar och andra fläckar...allra helst om det inte stått i beskrivningen

som säljare vill jag ju att köparen ska bli nöjd(men vet ju med mig att ajg tagit upp alla skavanker i beskrivningen(men man är ju mänsklig och kan missa nåt minifel)och är de itne nöjda så får de skicka tbx...ger inga pengar tbx för det kostar för mkt...

bättre att lägga upp dem igen då...

• Diwa
    märks att det är bb imorgon..har massor med sålda auktioner men få betalningar...

kommer väl imorgon

helgens pyssel blir att blinga min mobil=)
  • Mimer

fler som har problem att logga in på tradera för tillfället ?????????

• Mimer

nähääää nu funkar det igen jippi!!!

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...