• Aprilia

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Jag är helt fast på Tradera. Jag köper massor av nya fina kläder åt min dotter där, det finns ju så mycket där som inte går att köpa i Sverige, och märkeskläder som är svindyra här och som man får för någon hundralapp på Tradera. Jag är medeveten om att en del kläder är billiga kopior, men det gör mig inte så mycket...

Någon mer som är helt såld där ?

• Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...
  • Diwa

penni...därför du ska ha vittne på att du lagt det på lådan jue...

för det finns faktiskt folk som luras...och postens slarv betalar inte jag för...

• Avelyn

Här höll det på att gå på tok med ett paket. En köpare ringde.. ( sambons auktion på samma konto ) Det var över en vecka sedan vi postade och han hade inte fått det. Tre dagar till gick och vi bestämde oss för att betala tillbaka allt.. då ringde köparen och sa att paketet kommit. I bland har man tur.. undrar just var allt som försvinner hamnar ? hmm..

• penni

Diwa..ja jag får nog skaffa mig vittne.. men hur vet köparen att jag verkligen haft vittne?

• bbb

Jag får väl också ha ett vittne. Lite svårt att veta om paketet verkligen kommit bort. Jag har bara postat genom postens egen personal. Måste man betala tillbaka pengarna om paketet inte kommit fram?

• Diwa

bbb...om köparen vill driva frågan så kan det hamna i rätten...

lämnar man över disk är det lugnt...då har man ju kvitto på portot iaf...

och lämnar man på samma ställe känner de igen en=)

Penni...det vet inte köparen...men om det blir tingssak så måste du prestera ett vittne oxå

men men värden under 500 går inte så långt

har själv aldrig råkat ut för att nåt som ska till mig eller från mig har kommit bort...men lätt hänt om man postar i ett område där bevakningen på lådan är dålig(så posta aldrig långt innan tömning)

• R Mutt

Jag kanske ä naiv men jag ersätter postförluster. Det händer ändå så pass sällan och handlar ofta om små summor.

MEN man ska alltid be köparen vänta 14 dagar för i de allra flesta fall då något inte dyker upp direkt så kommer det fram till slut. man ska också kontakta posten eftersom de kan hjälpa till att efterlysa paketen, ibland rivs adresslappar av eller emallage skadas och då kan man få gåtan lösta bara genom att kontakta dem.

• R Mutt

Alveline: du vet inte vem (säljaren eller posten) det beror på att paketet var sent, så jag skulle sätta positivt.

• septbebis

Diwa: Jga har aldrig fått kvitto då jag lämnat in över disk?

Jag betalar inte tbx om posten slarvar. Det har hänt mig 1 ggr att posten slarvat bort paketet. Iaf är det var köparen påstod...

• septbebis

Om jag själv bjuder på nåt så vågar jag inte buda för så stora summor OM det skulle komma bort på posten. Det dyraste jag köpt är ett TV-spel för 200 kr (med porto).

• jessapessa

Hallå!
    En fråga:
    Tradera tar ju ut en liten avgift per sålt objekt (det visste ni va? )
    Men, vad händer med dem objekt man inte får sålt då? Blir man debiterad ändå?

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...