• Aprilia

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Jag är helt fast på Tradera. Jag köper massor av nya fina kläder åt min dotter där, det finns ju så mycket där som inte går att köpa i Sverige, och märkeskläder som är svindyra här och som man får för någon hundralapp på Tradera. Jag är medeveten om att en del kläder är billiga kopior, men det gör mig inte så mycket...

Någon mer som är helt såld där ?

• Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...
  • bbb

Någon som vet hur lång tid det ska ta för ett paket som skickas som brev att komma fram?

• Diwa

A.post inlämnat före tömning eller sista minuten delas nästa vardag
    B.post delas ut tredje vardagen efter tömning av lådan...

men det säger inte mkt för allt beror på när säljaren postade...

jag postar inte varje dag...

jag postar när jag kan...så fort jag kan men inte så magen kajkar för att jag ska ränna till lådan flera gånger varje dag

sou...räkna med minst fem dagar efter att säljaren sett betalning...då blir man glad när det går snabbare...=)

• Lejån

diwa,
    Jag läste först att du behövde ränna på lådan för att magen kajkade och tänkte på kattlåda!!!!!! Tack för dagens garv här!!

• bbb

Hmmm, en köpare har hört av sig och frågar om jag har postat och det är över en vecka sen jag gjorde det! Hoppas att det inte har försvunnit eller nåt!

• Diwa

bbb...har ju varit helg...så det kan komma fram ännu

en rekommedation är att ha vittne på att ni lagt på lådan...

• Avelyn

Jag har äntligen fått mitt paket som jag väntat på. Vann en auktion den 8:e februari.. betalade in direkt.. i dag kom det som jag tappat hoppet om att få. Jättefint var det.. säljaren har satt positivt ömdöme på mig och en massa plus som kommentar. Jättefint och snällt. Själv är jag inte lika optimistisk. Tyckte det tog lång tid.. och säljaren svarade aldrig på mina mail där jag frågade om hon fått pengarna. Men det kanske är jag som har för höga krav.. eller ? ( Sätter ändå bra omdöme på säljaren..plagget var sött och det kom ju..)

• bbb

Diwa: Nån som är med menar du och intygar att man skickat det? Fast om det är posten som slarvar bort det så är det ju inte så hjälper det ju inte. Det har faktiskt hänt några ggr när jag skickat med posten på jobbet. Så det kan ju faktiskt hända.

Nån med erfarenhet?

• Diwa

bbb...om du bara har vittne på att du postat paketet så är det köparens problem...de har ju valet att få dt rekommenderat och därigenom försäkra sig om att inget försvinner eller blir stulet i posthanteringen

kontakta posten och hör om de haft bekymmer med din låda eller i området där det ska delas ut...

de brukar vara hjälpsamma...

själv är jag grymt misstänksam mot sånt där

• penni

Det har hänt mig 2ggr då posten slarvat bort paket som jag sålt på tradera, och TROTS jag skrivit på tradera att jag inte tar ansvar för posten så slutar det med att jag fick betala tillbaka ALLT som köparen fört över..

så surt inte mitt fel att det försvunnit, men jag ka nförstå köparen med..men jag förlorar ju lika mkt..

hur surt som helst..

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...