• GladaVirre

EnköpingsTråden Part3!!!!

Hej tjejer!!

Vi fortsätter hära för 3 ggr. (blir lite sur att trådarna stängs så snabbt, men får väl hålla god min och följa fl´s lagar)

Nu e det vinter, och inte långt kvar till jul. Hoppas ni har det bra med pyssel och familj.
    *bjussar på glögg, pepparkakor och lussekatter*

Kramas GV

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-13 12:46:01:
    Hej tjejer!! Tänkte bara säga till er att nu går ni in från beta.familjeliv.se när ni ska in på fl. Detta pga att familjeliv uppdateras nu. Och beta.familjeliv.se/Forum-5-93/m5732352.html för att komma in på våran sida

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-13 12:46:09:
    Hej tjejer!! Tänkte bara säga till er att nu går ni in från beta.familjeliv.se när ni ska in på fl. Detta pga att familjeliv uppdateras nu. Och beta.familjeliv.se/Forum-5-93/m5732352.html för att komma in på våran sida

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-13 12:46:22:

• Svar på tråden EnköpingsTråden Part3!!!!
  • tesslita

Dessie:
    aj då hoppas antibiotikan hjälper.
    grattis på 8 års dagen

• Malwa

Glada-virre vi betalade 200kr per person ner till turkiet i maj förra året, bara flygstol Alexander åkte gratis, hem bet vi 600 per pers, så tio dagar för 800 var känndes helt överkomligt!
    Dessie- då ligger jag och sambon bara ett år efter er! firade sju år tillsammans igår!

• Dessie

tesslita: var en stark antibiotika jag fick - 750 mg, så jag hoppas att den hjälper.
    Tack för grattningen *ler*

Malwa: ibland känns det som om man har varit tillsammans i "100 år" och ibland känns det som om det var igår vi blev tillsammans *ler*

• Nika och Noel

Visst fattas det många som brukade skriva här förut? Vad har hänt med dem?

• Dessie

USCH!!!!!!!! varför måste alla vanliga biverkningar på antibiotika vara illamående?????????????
    Jag avskyr att må illa!!!!!!!!!!

• tesslita

usssch jag e så förkyld!
    sambon också..
    gillar inte att vara täppt..har så svårt att andas då eftersom
    jag normalt sett andas genom näsan..
    blir mycket nässpray nu..

någon som har nått bra tips hur man blir av med en förkylning?

• Nika och Noel

Hela familjen är ockå förkylda här. Inget tips mer än vila, vatten och frisk luft. MAssor av tips för ditt barn har jag sen med allt från hur du gör vätskeersättning och koksalt för näsan.

• Michanna

Nika..
    släng hit ett bra recept på koksalt för näsor...
    mini skulle behöva det...

Dessie.
    Är du kanske allergisk mot vanligt penecillin ??
    Jag kan inte äta det vanliga utan får någon flytande äcklig sak.. Detta för att jag mår så illa av dom andra och kräks och har mig..
    Prata igenom det med läkaren..

• Nika och Noel

Ok ska leta i min dagbok då för skrev det där för länge sen.....
    *letar*

1 dl vatten, 1 krm salt...koka det och låt det svalna. Sen kan man ta 1 ml i varje näsborre (med en pipett) 10 minuter innan man ammar/ger mat. Och efter ammningen kan man droppa lite bröstmjölk i näsan, så "binder" det upp snoret så att det blir små snorkråkor som man kan ta bort. Om man ammar vill säga.

Vätskeersättning för att åteställa saltnivån i kroppen. Man ska ge 2 tsk var femte minut. Man kan göra vätskeesättning själv. Koka då upp 1l vatten med 6 tsk socker samt 0,5 tsk salt och låt svalna. Vill man så kan man samksätta med fruktjucie. Tag då 2 tsk!

Receptet på morotssoppan ska ni också få. Tag en burk med morotspuré samt 1,5 burk vatten. Koka upp med 2 tsk socker och 1 km salt. Saltet och sockret är för att återställa saltnivåerna och inget man ska ge när de är friska. Sen kan man ge låglagtos välling ett par dagar för man ska inte ge fullkornsgröt eller -välling pga att magen är känslig.

Svar på tråden EnköpingsTråden Part3!!!!