• GladaVirre

EnköpingsTråden Part3!!!!

Hej tjejer!!

Vi fortsätter hära för 3 ggr. (blir lite sur att trådarna stängs så snabbt, men får väl hålla god min och följa fl´s lagar)

Nu e det vinter, och inte långt kvar till jul. Hoppas ni har det bra med pyssel och familj.
    *bjussar på glögg, pepparkakor och lussekatter*

Kramas GV

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-13 12:46:01:
    Hej tjejer!! Tänkte bara säga till er att nu går ni in från beta.familjeliv.se när ni ska in på fl. Detta pga att familjeliv uppdateras nu. Och beta.familjeliv.se/Forum-5-93/m5732352.html för att komma in på våran sida

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-13 12:46:09:
    Hej tjejer!! Tänkte bara säga till er att nu går ni in från beta.familjeliv.se när ni ska in på fl. Detta pga att familjeliv uppdateras nu. Och beta.familjeliv.se/Forum-5-93/m5732352.html för att komma in på våran sida

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-13 12:46:22:

• Svar på tråden EnköpingsTråden Part3!!!!
  • Michanna

Med andra ord.. Man ska ta sig omaket att gå tid någon dag...
    Det kan man ju göra när man hämtat michaela på skolan..
    Kan man hitta på lite annat på vägen också...
    Verkar som torget blommar där numera... ( allstå kommer mer och mer butiker.. )

• GladaVirre

ja, nu e det 3 affärer där, en presentbutik, en frissörsalong och thimarket. Jag vet inte om det får plats mera,. tyvärr!! Jag tycker det är synd att ICA ligger med öppningen utåt,. torget hade dragit fler människor (även till dom andra butikerna) om ICA varit inne på torget..

• Dessie

GladaVirre: jo, vi har tänkt gå till thai nån gång men det har inte blivit av.

• Nika och Noel

Åh vad bra tt det finns en thai butik vi lagar massor av sådan mat då vi har en kompis (lillthalers sida här på fl) som är Thai men hittils har vi köpt kryddorna i Uppsala. Måste tipsa dem om den och själv bege mig dit.

Tips på lättlagad thaimat kallad LAP: Stek köttfärs och ha i rödlök och lite riven ingefära. Smaksätt med salt o peppar samt lite fisksoja och citron - gansak mkt.

Sen finns ju Kyckling i currysås. Stek kyckling och ha i paprika, champinjoner mm och häll i en burk coccos samt en specielll pasta kallad för Red Curry Paste. Mumsigt värre.

Sen klassisk wook men grönsaker och böngroddar som du sa Virre och häll på fisksoja och salt o peppar. Kan ge fler tips om ni vill ha men just nu ska här nattas!

• Nika och Noel

Jo till LAP ska man även ha Corinader och limeblad. Samt chilli, bra att ha hemma i frysen.

• GladaVirre

red Curry tycker jag är sådär... Dom har både red och yellow curry till grytor. Då är det redan coccos och allt i.. Men man får tillsätta lite grönsaker då..

Efterrätterna dom har *frukt mest*, ät dom till glass!!

• Skina

...green Curry då?
    Det är ju den bästa!!!

• GladaVirre

nope,. tror inte dom hade den där

• Nika och Noel

Green curry med biff ja supergott. Jag tycker själv frukterna på burk är väldigt söta o sliskiga, men Litchie frukter är ju ok men färsk som ananas samt lLtchi eller kallad Nåe på Thai är ju godast färsk. Även papaya. Mums!

• GladaVirre

Mmm min favvo frukt är Guava... helt himelsk!!

Svar på tråden EnköpingsTråden Part3!!!!