• GladaVirre

EnköpingsTråden Part3!!!!

Hej tjejer!!

Vi fortsätter hära för 3 ggr. (blir lite sur att trådarna stängs så snabbt, men får väl hålla god min och följa fl´s lagar)

Nu e det vinter, och inte långt kvar till jul. Hoppas ni har det bra med pyssel och familj.
    *bjussar på glögg, pepparkakor och lussekatter*

Kramas GV

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-13 12:46:01:
    Hej tjejer!! Tänkte bara säga till er att nu går ni in från beta.familjeliv.se när ni ska in på fl. Detta pga att familjeliv uppdateras nu. Och beta.familjeliv.se/Forum-5-93/m5732352.html för att komma in på våran sida

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-13 12:46:09:
    Hej tjejer!! Tänkte bara säga till er att nu går ni in från beta.familjeliv.se när ni ska in på fl. Detta pga att familjeliv uppdateras nu. Och beta.familjeliv.se/Forum-5-93/m5732352.html för att komma in på våran sida

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-13 12:46:22:

• Svar på tråden EnköpingsTråden Part3!!!!
  • Sodaspring

God morgon allihopa. Jag hoppas att alla har det bra såhär i adventstider.
    Jag undrar om någon vet om det finns babysim här i enköping? Jag ska ha barn i januari och har inte hittat info om babysim någonstans....och det vill jag gärna sysselsätta mig och babyn med ( och Klas med förståss )
    Hoppas någon vet. Tack för hjälpen!
    Ha en bra dag.

• GladaVirre

Hej Sodaspring! Dom har pratat om att lägga ner babysimmet här, men jag tror du hinner vara med.

Korpens Babysim Blunder
    Kristinag 17
    745 21 Enköping
    Tel: 0171-240 16, Fax: 0171-240 21
    "Babysim: Grundläggande övningar i vattnet som ger vattenvana. Viktigt att ha roligt i vattnet, vi leker och sjunger tillsamamns, Vi introducerar dyk efter barnets utveckling."

Får du inte tag på någon där så kan du ringa ner till Idrottshuset/simhallen
    Det kostar 800kr för 8 ggr, och ni får en T-shirt på slutet. Själv struntade jag i Babysimmet, det kostar så jäkla mycket, så Patryk, jag och Alex åker ner varje vecka iaf och har en mysig tid ihop. Att simma vanligt är gratis för ditt barn och 40 kr för dig, lägger du till 5 kr så får du sola där inne. Prisskillnad?

• Nika och Noel

Det där babysimmet har jag gått på o det är kul, men samtidigt så händer det så lite. Andra jag pratat med har efter två terminer fått ut mer, d v s barnet kan simma osv. Men det är kul som sagt. Lite att du träfar andra. Men sen så blir de ju förkylda med av simningen så man går kasnke 5-6 ggr av 8 så inte värt det tycker jag så här i efterhand. Gå som Virren sa och simma själv ta med dig en som kan lite av grunderna (typ jag ) fast jag gillar inte simning så mkt haha. Men vi ska nog ner under jullovet. Ngn mer som vill hänga på?

• GladaVirre

Vi hakar gärna på!! Fast jag är livrädd att han ska bli sjuk nu till hans fördelsedag osv,. heheh.. Mmm jag tycker inte heller det är värt det.. jag har sett Babysimmet,.......... håller med dig.

• Michanna

skulle vilja hänga med men men..
    Med 2 vilddjur som älskar vatten och ett liten som inte gör det så skippar jag nog...
    ( jag är ingen bläckfisk... )
    Ska därimot åka ner till badet här någondag med maken så han får hjälpa till..

Skulle också skippa babysim. ( har dock inte gjort det här i enköping. ) michaela som vi gick med slutade det hela med att hon vart vattenrädd...

ett annat tips är babyrytmik.. Kyrkan håller i sådant..
    ( för barn under 8 månader bara..)

• Gull Mamman

hejhej..
    såg att ni pratat lite om torget på lillsidan...
    har vart in på present affären men det var ett tag sen...är inte så mycket på nedre lillsidan eftersom vi bor ju uppe i romberga ...
    (har bott på både nedre o övre lillsidan )
    Har nån av er vart in på presentaffären nyligen..?? skulle ju vilja veta ifall de har sånna där muggar som det står världens bästa mormor, morfar,farfar o farmor på ?
    om nån av er tittar in där kan ni kolla upp det då..o hör av er här sen.så e ni snälla

• Dessie

Vi kan rekommendera både Babysim & Babyrytmik.
    Med Nicklas gick vi 2 terminer Babysim och han tyckte om det.
    Med Linnea gick vi 1 termin Babysim & 1 termin Babyrytmik och hon tyckte om båda.

• Dessie

GullMamman: jag var in i presentaffären vid Västerhallen i september och då hade de såna muggar du vill ha - jag köpte en till min man som det står "världens bästa kille" på.
    Men det var som sagt i september.

• Gull Mamman

okej..
    jag har också köpt en mugg där fast det står världens bästa pappa på..
    glömde ju titta ifall det fanns sånna som jag vill ha..( bra till julklapp )

• Sodaspring

Tack för alla svaren.
    Dags för mig att åka till salem och ha bakdag med mamma, syster, systerdotter och systerson...
    Vi ska baka pepparkakor, lussebullar, knäck och ischoklad.
    Ha en bra dag.

Svar på tråden EnköpingsTråden Part3!!!!