Inlägg från: Southern Belle |Visa alla inlägg
  • Southern Belle

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hej, hänger på! Jag är helt såld på LCHF och har gått ner 10 kg sen jag slutade äta en massa kolhydrater i december. Har nått mitt viktmål men jag mår så bra av den här kosten och inser som så många andra att det är en livsstil man bara inte kan sluta med... Nu ska jag istället hitta en balans i det jag äter så jag inte går ner mer men inte heller går upp igen! Någon mer som är i det stadiet?

• Southern Belle
    Faile skrev 2011-02-20 09:48:02 följande:

Någon som vet hur "bra" sojamjölk är i lchf-sammanhang?
    Jag har nämligen bytt ut mjölk i kaffet till just sojamjölk eftersom det bara är 1gram kollisar per 100, mycket bättre än mjölk. Tycker inte grädde i kaffe är gott så därför jag försökt hitta andra genvägar.

Men vet inte om det finns några dolda "fällor" i sojamjölken?

Annars gjorde vi lchf-bountys igår och det var sjukt gott *tipsar*

Här kan man läsa lite om soja. http://www.lchf.se/Startsida/tmpInfoomLCHF/Kosten/Protein.aspx
  • Southern Belle
    Linda1976 skrev 2011-02-20 14:04:36 följande:
    *fniss* ja, bästa namnet på en tråd ever!!

Nu har jag och en jobbkompis promenerat runt i skogen i 1,5 h. Tyvärr inte i den fart man önskar då det är så jävla isknöligt överallt, men det gick bra ändå...

Än en gång vill jag sjunga Ponesens lov. SÅÅÅ gott! Jag har bara testat det receptet jag skrev i andra tråden, men det finns andra varianter ser jag. Nån som testat detta?

www.lchf-forum.se/index.php?topic=462.0
    matbrod.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=1d...
    knuff.se/recept/lchf-broed--pones-7je47
    56kilo.se/2010/11/10/pones/

Finns ju 100 olika varianter, och perfektionisten i mig undrar... Vilket är det ULTIMATA??? 
    Nyfiken! Men blir det som "vanligt" bröd? Jag är lite emot substitut ...
    a balanced diet is Chocolate in both hands
  • Southern Belle
    Linda1976 skrev 2011-02-20 14:11:49 följande:
    Ja, det är ju det bästa!! Det är som fluffiga scones! SÅÅÅ GOTT!! Jag har alltid älskat mackor, hur jag än vridit och vänt på det så ersätter inte oopsie och lembas på nåt sätt bröd. Men det gör Pones... ÅHH, det är så gott! Nygräddat med Bregott Havssalt.... Åh.....  I´m in heaven!!!
    Måste testa!
  • Southern Belle

Livet är allför kort för att inte "fuska" lite nån gång då och då....

• Southern Belle

Mmmmmm, nu har jag mumsat i mig nybakade pones med Bregott, ost och en kopp te. GOTT!!! Perfekta dessutom att ha i frysen och kasta ner i väskan när jag ska ut på doulauppdrag! När bebis är på väg hinns det inte att stå i köket och koka ägg....  

Maddy skrev 2011-02-21 20:52:50 följande:
    Nån som kan svara på mörk choklad? Jag har ett jättebra recept på kladdkaka med massor med ägg och endast 1 msk mjöl men det är chokladen som är kruxet
    Vad vill du veta om mörk choklad?
  • Southern Belle
    Grålle skrev 2011-02-21 21:05:30 följande:
    Är så glad! Idag visade vågen -25 kg sen start 23/8-2010 . Bakade pones idag. Gott så jag nästan dog! Det var ju riktigt bröd.
    Wow! Grattis!
  • Southern Belle
    Maddisen80 skrev 2011-02-21 21:10:29 följande:
    Hon vill nog veta om mörkchoklad är okey att äta i lchf syfte ? Det beror väl på vad de är f ör mörk choklad?
    Exakt! Själv äääälskar jag 90%-ig choklad och den här helt klart godkänd! Mumsar choklad varje dag!
  • Southern Belle
    lyrica skrev 2011-02-23 22:15:33 följande:
    Hur många gram kolhydrater försöker ni hålla er runt per dag? Nyfiken...
    Jag håller ingen koll på det! Utesluter kolhydrater i form av pasta, bröd, potatis osv men en och annan morot och även äpple slinker ner... För mig funkar det jättebra och jag har gått ner mina kilon och några till sen i december. Känns skönt att inte hålla på att räkna gram hit och dit!
  • Southern Belle

Idag har jag ätit pannkakor till frukost! Ååååh vad goda de var! Det var ju verkligen pannkakor! Som jag har skrivit tidigare ogillar jag "substitut". Ska det vara så ska det vara! ;) Men både era pones och era pannkakor får högsta betyg! Vilken fantastisk tråd det här är! Heja!

stolla skrev 2011-02-24 10:11:23 följande:
    Hej alla!

Varit borta en dag och shit va mycket jag hade att läsa ikapp. Var på föreläsning igår och ställdes inför min första utmaning. En lunchresturang att välja på och två maträtter: Pastagratäng med kyckling och panerad fisk med potatis.... Som tur var så var det buffe så jag laddade på ett lass pastagratäng. Men jag åt bara kycklingen och till det massa grönsaker med mycket dressing. Hoppas att det var ok?

Låter perfekt! Ja, man ställs inför en del utmaningar.... men snart blir vi nog höjdare på att parera dem!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**