Inlägg från: Southern Belle |Visa alla inlägg
  • Southern Belle

**Den stora feta LCHF-tråden**

mills skrev 2011-03-12 22:18:05 följande:
    jucea: Du verkar ha koll på saker Jag frågade tidigare men ingen verkade kunna svara så jag testar med dig... Går det att byta ut kruskakli i ett recept mot något annat? Jag behöver ha glutenfritt..
    Fiberhusk? Det omvända funkar i alla fall!
    a balanced diet is Chocolate in both hands
  • Southern Belle

Ansluter mig till 175-klubben! Hade 68 kg som målvikt men kroppen ville ner till 64 kg. Vilket inte gör nåt!

• Southern Belle
    nassu skrev 2011-03-17 20:31:56 följande:
    Jag ska ha min mamma här över helgen och eftersom hon just även börjat med LCHF så ska vi fixa GOD lchf-pizza. Vad brukar ni ha på er pizza ? Annat än mycket  ost ;)

Och förslag på nån jätte god efterrätt/ tv-snacks ?
    Godaste pizzatoppingen: tomatsås, mozarella, parmaskinka och basilika! Eller pepperonikorv!

TV-snacks: rödvin, brieost, oliver, salami....
  • Southern Belle

Idag har jag köpt nya jeans! 27 tum! Tänk vad lite fett kan göra!

I övrigt är jag rätt seg efter en vinkväll med tjejerna igår och känner ett stort sug efter att dyka djupt ner i lördagsgodisskålen.... Hmmm...

• Southern Belle
    Linda1976 skrev 2011-04-03 18:18:12 följande:
    På tal om viktlistan: Jag har inget viktmål, men jag skulle vilja kunna gå in på JC plocka ner ett par i 32/36 och de passar perfekt, utan valkar som pöser över.

Frågan är vad vikten kommer att vara då... Jag är lång, 175cm så nånstans mellan 65 och 72 gissar jag..... 
    Jag (trebarnsmamma) är 175 cm, väger 64 kg och gick in på JC igår och höll på att ramla omkull i provhytten när expediten kom fram med ett par Crocker i storlek 27/34 - och de passade!  Visst, de är ett par stretchjeans så med ett par vanliga jeans får ja gå upp nån storlek men mina Levis, 30 tum, inköpta för några månader sen är definitivt för stora nu!

Så vid 65 kg borde du helt säkert komma i ett par 32 tum! Säkert innan dess!  
  • Southern Belle
    Linda1976 skrev 2011-04-03 18:14:16 följande:
    Klart det går bra! Välkommen!

För er som följt mitt sunkade i helgen, så är ju den snart över Imorgon kör jag omstart på riktigt, och tänkte köra strikt fram till 1 juni. Då fyller jag år, och är då närmare 40 än 30!! SHIT!!  
    Härligt! Och det där med att vara närmare 40 än 30 är inte så farligt i alla fall....
  • Southern Belle
    jeng skrev 2011-04-04 10:43:29 följande:
    Vad duktiga ni är allihop som orkar ta nya tag efter en dålig helg!!!

Får man vara så fräck så att man frågar hur ni tycker att ni påverkas av fusket? Alltså inte viktmässigt eller så, utan kanske rent mentalt, och rent kroppsligt. Blir ni kolhydratbakis osv, och hur känns det i huvet? Känns det jäklaranammma, eller känns det lite hopplöst ibland när man ska ta nya tag?

Jag är så orolig över eventuell baksmälla eller liknande att jag kan känna mig nästan manisk i att inte fuska ibland. Önskar ibland att jag kände att jag hade lite mer svängrum... 
    Jag försöker att inte se det som "fusk". Ibland VILL jag äta något som innehåller kolhydrater och då gör jag det. Jag mår inte särskilt dåligt av det efteråt, vare sig viktmässigt eller mentalt. Kanske för att det handlar om medvetna beslut. Hade jag "råkat" sätta i mig en massa godis utan att jag egentligen hade för avsikt att göra det hade det säkert känts värre, som fusk. Jag har även nått min målvikt och det är klart att det också gör att jag har mer svängrum!
  • Southern Belle

Fler ägg:
    ">

Bordeaux skrev 2011-04-05 15:53:00 följande:
    Varför målar vi äggen till påsk?
    Jag försökte förklara för en kines men kom inte på varför, eller ens om det finns ett varför.
    Här nere har de färgade färgglada ägg året om att jag undrar hur hönorna ser ut
    Ingen aning... För att ungarna ska ha nåt att göra medan man fixar påskmiddagen?
  • Southern Belle
    Kaya skrev 2011-04-05 12:36:26 följande:
    Paranötter ligger väldigt bra till med 3-4 gram carbs per 100 gram. Har ätit massa såna igår och idag...
    Har för mig att jag läste nånstans att paranötter är giftiga i för stora mängder och att man inte bör äta mer än tre om dagen. Fast innan jag läste det hann jag mumsa i mig betydligt fler om dagen i perioder - och jag lever än...
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**