Inlägg från: Southern Belle |Visa alla inlägg
  • Southern Belle

**Den stora feta LCHF-tråden**

The Kittycats skrev 2011-04-12 18:29:06 följande:
    Fast jag har läst någonstans att när man stressar (vi pratar då mer vardagsstress, inte typ utbränd) så produceras ett hormon? som hjälper till att hålla immunsystemet uppe. Och när vi sedan är lediga, tar det lugnt och det här hormonet går ner så blir vi lättare sjuka eftersom immunsystemet inte är lika starkt.
    Ah! Då finns det t o m en vettig förklaring till varför vi blir sjuka på alla lov...
    Jobbigt med dålig mage... Hoppas du känner dig helt återställd nu!

Jucea - På tal om mirakelpiller, Apoteket har tabletter som binder kolhydrater! Svindyra men kan ju vara bra att ha till hands om man vet med sig att man tänker fuska, inför ett kalas eller så!
    a balanced diet is Chocolate in both hands
  • Southern Belle
    sininen skrev 2011-04-12 23:36:28 följande:
    Haha, jag är också lat. Eller snarare, virrig småbarnsmorsa. Jag börjar en sak och fortsätter med en annan. Det får bli skalade här med.

En till fråga, när ni började med LCHF, gick ni upp i början? 
    Nej men jag har hört om andra som gick upp i början, innan kroppen ställde om sig.
  • Southern Belle
    sininen skrev 2011-04-12 23:42:17 följande:
    Ok. Jag räknar med det värsta men hoppas på det bästa. Vi börjar när min sambo har ledigt tre dagar så mår jag superapa så får jag iaf hjälp med dottern. Sen ska jag låta vågen vila ett tag.
    Lycka till!
  • Southern Belle
    Kaya skrev 2011-04-13 10:20:46 följande:
    hmmm... diska...? eller ha sex...? diska...? eller ha sex...? Svårt val!
    Diska såklart!
  • Southern Belle
    Denebola skrev 2011-04-13 18:09:42 följande:
    Kaffe med grädde, mmmm Synd för er som inte gillar det, jag tycker det är mycket bättre än mjölk! Jag hade också massa mjölk i förut, men nu tycker jag det smakar blask med mjölk i
    Kaffe med vispad grädde, smaksatt med vaniljpulver. ÄNNU mer mmmmmmm!
  • Southern Belle
    Snowsee skrev 2011-04-13 20:32:13 följande:
    Hej på er!
    Vad det skrivs i denna tråden.

Jag ligger sjuk hemma i ngt influsensaliknande utan feber men grymt ont i kroppen.

I går fick jag i mig:
    Fr: 2 Pones, en med bregott och Philadelphiaost och en med bregott och hushållsost.
    Lu: Blandad sallad med paprika, gurka, några körsbärstomater, färska champinjoner, avokado, sallad och lite majo.
    Kv: Chokladmousse på LCHF-vis.

En massa vatten däremellan.

Idag har jag ätit följande:
    Fr: Äggasmör på två ägg och bregott, 3 skivor tunt hamburgekött.
    Lu: 2 skivor ost, lite grädde.
    Kv: 3 grillade kycklingklubbor, sallad gjord på sallad, lite gurka, 1/4 röd paprika, 1/2 avokado, en vitlöksklyfta och majo.

Vatten däremellan.

Vad tycker ni? För mycket eller för lite av ngt? Känns som jag fått i mig för mkt idag.
    Hej, jämfört med mig äter du väldigt lite... ;) Jag hade t ex aldrig klarat att hålla mig mätt på 2 skivor ost och lite grädde, men så är jag ett matvrak också! Men så länge DU håller dig mätt och går ner i vikt om det är det du vill så är det rätt mängd för dig!
  • Southern Belle
    Snowsee skrev 2011-04-13 21:48:05 följande:
    Hur ser en dag ut för dig? Får jag fråga hur lång du är och vad du väger? Jag är 163 cm och väger just nu 64,3 kg. Gått ner 3,5 kg på lika många veckor. Fick tipset av ngn här att bara äta 2 ggr om dagen om jag håller mig mätt på det.
    Jag äter 3, ibland 4, ggr per dag. Idag t ex har jag ätit:

Frukost: omelett på två ägg och riven ost, stekt i en klick smör
    Lunch: kycklingfilé med färsk spenat, gul paprika och vinegrette
    "Middag": sesamknäcke (säkert halva satsen ) med färskost, rött vin
    Kvällsmat: LCHF-glass!

Jag är 175 cm och väger 63 kg. Började med lchf i december. Då vägde jag 75,5 kg. Hade som målvikt att gå ner till 68 kg. Efter två månader vägde jag 65! Sen låg jag still i flera veckor, åt inte jättestrikt, men nyligen rasslade det till och jag tappade 2 kg till. Jag har ingen som helst koll på om jag ligger under 20 g kolhydrater per dag eller inte utan jag utesluter "vardagskolhydraterna" och det verkar räcka gott för min del.

Det räcker ju att äta när man blir hungrig så blir du bara hungrig 2 ggr per dag är det helt ok att inte äta oftare! Man behöver ju inte tänka på blodsockerfall längre! Däremot ska du inte gå hungrig för länge, det gör att kroppen sparar på energin och viktminskningen kan gå långsammare.

Lycka till!
  • Southern Belle

Jucea - Grattis! Bra jobbat!

Kaya - Haha, det är rätt dött på FB också! Hmm, undra om det betyder att alla andra har ett riktigt liv vid sidan om FL/FB?!
    Visst är det gott med äggmjölkslatte! Jag gjorde min första häromdagen och inser att jag har missat nåt... Jag gör äggmjölk på både vitan och gulan och får inga rester men kanske kan du göra en ansiksmask av dem eller nåt?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**