Inlägg från: Southern Belle |Visa alla inlägg
  • Southern Belle

**Den stora feta LCHF-tråden**

P28 skrev 2011-04-10 19:29:46 följande:
    JAndersson skrev 2011-04-10 18:28:14 följande:
    Vanligt kokosfett man köper i matbutik? Det silvriga paketet? Får nog ta och testa det om jag håller mig mer mätt
    Jag köper Kung Markattas ekologiska kokosfett på ICA. Cocosa har jag aldrig testat, men tror att det bara finns på hälsokostaffärer?
    Tack för tipset!
    a balanced diet is Chocolate in both hands
  • Southern Belle

Har just avnjutit min allra första äggmjölkslatte, med vanilj, till frukost! Garanterat inte den sista! GOTT!

Håller med, att det ploppar upp en massa OT-ämnen visar bara att det här är en härlig tråd! Jag själv skriver inte så mycket men läser det mesta och inspireras en massa! Hjärta

• Southern Belle

Haha, tänkte precis föreslå en FB-tråd eftersom jag kikar in där oftare än här! Letar genast upp gruppen!

• Southern Belle

Är det någon som har receptet på THE kladdkaka lättåtkomligt?

• Southern Belle
    bandit skrev 2011-04-12 13:50:52 följande:
    Åååh igår gjorde jag helt galet god mat som jag tänkte tipsa er om, billigt var det också. Köpte en färsk kyckling från ICAs eget märke och gjorde ett kryddsmör (smör, fryst basilika, riven vitlök, vit & svartpeppar, salt, citronsaft och chiliflingor) som jag petade in under skinnet, inuti och gned ovanpå och sen in i ugnen (195 grader) i en timme och sen 15 min i 220 grader med grillfunktionen. Det var så gott att jag inte kunde sluta äta :) svängde ihop en liten coleslaw också som var ännu godare idag. Mums!
    Mmmm. låter smaskigt! Tack för tipset!
  • Southern Belle
    Faile skrev 2011-04-12 15:06:23 följande:
    Recepttråden i TS 
    Tack!
  • Southern Belle
    Faile skrev 2011-04-12 15:13:33 följande:
    Var noga med måtten bara
    Oki doki!
  • Southern Belle
    jeng skrev 2011-04-12 15:31:42 följande:
    Jag har ju IBS av en modell som jag själv skulle klassificera som kolhydratallergi. Och jag åt ju trots allt 40 gram igår. Vosst det är inte mycket, men det är kanske 5 ggr mer än jag normalt äter! Jag är jättekänslig för kolhydrater nu, så det kan vara det magen ogillar. Halsbrännan har jag ju levt med i ett par år nu, så där börjar jag vänja mig vid att behöva ta mediciner osv. Det jag inte gillar är när det plötsligt blir extrema anfall till synes utan anledning. När inte mediciner fungerar och man verkar reagera på allting! Plus att man får en oro över att tänk om det ska vara så för alltid! Bara den stressen i sig, över att vara så dålig och inte ha någon kontroll, tror jag kan vara tillräckligt för att skapa ytterligare besvär. Så det gäller att jobba med det. IMORRN! Ikväll måste jag sitta med vanliga jobbet hela kvällen istället.... *mutter*
    En del får ju sk "mensmage", med samma symptom som stressmage. Just vid ägglossning och mens kan magen bli lite extra orolig. Kanske är det nåt sånt?

Hoppas besvären försvinner snabbt!
  • Southern Belle
    jeng skrev 2011-04-12 15:58:06 följande:
    Ja, stressmage kan man ju absolut få! Lite konstigt bara att det är bättre på dagen medan jag är på jobbet och stressar och sen börjar när jag kommer hem och sätter mig i lugn och ro.

Men en sakjag kom att tänka på nu är att jag sitter ju i min ställbara säng, i en rejält bekväm position. Men knäna är ju lite högre och det kan ju ge lite extra tryck på magen såklart. Men några skrev ju härom dagen om det där med att bajsa med fötterna uppe på en pall. Kanske det helt enkelt är så att den här positionen för mig gör att magen jobbar bättre, och att det bara är det jag märker av. Har rätt många kvällar som jag sätter mig i sänge som jag plötsligt får mer fart på magen och till slut får gå på toa.. Ingen omöjlighet, eller? :-P 
    Ja, din teori låter ju logisk!

Men är det inte ofta så att man känner saker och ting först när man stressar ner och plötsligt har tid att känna efter? Som att man oftare blir sjuk på helger och lov..
  • Southern Belle
    jeng skrev 2011-04-12 16:14:07 följande:
    Jo, många sjukdomar är ju såna. Men jag har ju haft dagar då jag har fått åka hem igen för att det helt enkelt inte funkar att jobba pga besvären. Så det är ju långt ifrån alltid så. 
    Hmm, då är det nog den "stimulerande" ställningen!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**