Riskiflickan skrev 2011-04-14 13:12:12 följande:
Jucea: om köttet luktar bra så är det ingen fara....däremot om lukten är mysko... Bläh :(
Och är lukten mysko kan man dölja det med texmex-krydda!
Skämt åsido, jag låter också näsan avgöra om jag vill stoppa det i munnen eller inte! Genomstek för säkerhets skull om du är osäker så kan inget hända!
MrsMurphy skrev 2011-04-14 13:10:48 följande:
Jag har tidernas äckligaste historia om just det!

Antagligaste det pinsammaste jag varit med om, men samtidigt så har jag aldrig skrattat så mycket. Förlossningen vid barn 2. Barn ett var 1,5 år, en riktig plåga som aldrig lät mig vara ifred på toa.
Kommer in på förlossning efter vansinnesfärd i snöstorm och redo att ringa ambulans för det kändes som en övervägande risk att föda i bilen. När jag kom in så var jag vidöppen som en ladugårdsdörr och de konstaterade att bedövning inte skulle hinnas med, barnet skulle komma inom några minuter trodde bm.
Men kom inte, bm blev brydd, konstaterade att barnet inte komma ut pga förstoppningen!

Kunde inte ge lavemang för då skulle barnet antagligen trilla ut samtidigt. Så där fick jag sitta på en "bajsstol", vid sängen och försöka bajsa. Med lustgas. Det hela slutade med att jag insåg det sinnessjuka och asgarvade aspackad av lustgasen, personalen låg och skrattade i rummet. Personalen sa att de aldrig varit med om en förlossning med SÅ mycket skratt. Alla asgarvade och det blev en så rolig stämning.
Så jag kan konstatera att jag asgarvade mig genom förlossningen, och det just pga det pinsammaste jag varit med om i hela mitt liv. Men samtidigt så kändes det inte som pinsamt, personalen har upplevt allt och är coola! (Detta hade de dock ej aldrig varit med om tidigare, så var lugn)