**Den stora feta LCHF-tråden**
Duntoffla skrev 2011-05-31 07:21:02 följande:
God morgon!Eller god och god. Vågen visar +1,7 kg sedan förra veckan!

Gick ner 1,3 kg min första vecka men nu går det och fel håll. Jag känner och ser hur magen är helt utspänd. Och för att spä på skitsnacket har det ju också viss skillnad. Har inte tömt ordentligt på flera dagar nu. Jag mäter ju kroppen också och i allt utom midjan har jag minskat i omkrets.
Hur 17 vet man vad man ska äta för att minska i vikt? Och vad ska jag äta? Känner mig fortfarande lite rookie på det här och när jag lägger in allt i matdagboken på kvällen så ser jag ju att jag ligger för högt på fett och för lågt på protein. De dagar när jag tänker på att köra mer protein hamnar jag lätt för mkt. Tycker det är skitsvårt så här i början. Nu kör jag ju på "fri hand". Kanske bättre att slaviskt följa veckomenyer så här i början? Tycker oftast bara att det är så trista saker. Jag pallar inte äta en fläskkotlett till lunch, det känns som fel mat vid den tidpunkten.
Någon som har några goda råd? Jag vill verkligen minska i vikt och inte öka. (nu beror den saken förhoppningsvis på mitt lilla fusk)

Jag har hela tiden kört på frihand och har dålig koll på det där med "rätt" fördelning men det finns flera experter här som säkert kan hjälpa dig med det!

Hoppas vågen visar - nästa gång!