**Den stora feta LCHF-tråden**
lillabebben skrev 2011-05-25 09:25:08 följande:
En fråga till dig Denebola, som väl äter bara för hälsans skull (och ni andra som inte äter för viktnedgång): Hur ser en matdag ut? Vad ligger ni på i kolhydrater/fett? Jag tycker det är svårt att få i mig tillräckligt, samtidigt som jag inte står mig speciellt länge på en måltid och därmed småäter en del. Igår åt jag tex. frulle på tre ägg, ett par skivor salami, lite riven ost, en skvätt grädde och lite paprika samt kaffe med grädde. Ändå sög det i magen efter två timmar. Antingen äter jag för lite eller så är jag skadad av mitt tidigare höga intag av socker (?) så det skulle vara intressant att se hur andra, som inte äter för att gå ner, äter.Jag försöker hålla mig viktstabil nu och äter tre gånger per dag. Igår åt jag detta:
Frukost: äggmjölkslatte gjord på två äggulor, ½ dl grädde, ca 25 g smält kokosolja o kaffe.
Lunch: 1½ chorizo o wokgrönsaker stekta i rikligt med olja.
Middag: Pizza gjord på ponesliknande botten, tomatpuré, skinka, mozzarella, basilika o olivolja ringlat över.
Jag har ingen större koll på fördelning men jag upplever att lchf-tänket har satt sig ordentligt efter att ha hållit på i 6 månader så det går liksom av sig själv att undvika kolhydraterna. Det händer att jag tappar ett kilo då och då av bara farten fast jag redan har nått min målvikt. ;) Jag äter en del nötter varje dag eller kanske en morot för att späda på mitt kolhydratintag lite. Bröd, potatis och pasta känns däremot väldigt avlägset... Däremot dricker jag gärna ett glas rött och tar en bit brie frampå kvällen några gånger i veckan. Alkohol kan ju hämma viktnedgången men verkar inte ha påverkat min viktnedgång.