Inlägg från: ofrivilligbonusmamma |Visa alla inlägg
  • ofrivilligbonusmamma

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag har en fundering; när ni pratar om att fuska osv. Vad btyder "att fuska" för er?.
    Är det när man smakar på några chipsbitar, eller är det när man äter en hel näve eller en halv påse?
    Är det när man tar en tugga av en fralla eller är det när man käkar upp en hel fralla?
    Är det fusk när man smakar några skedar av mannens glass eller när man själv äter en hel skål? 
    (Hoppas ni förstår vart jag vill komma). 
    Vad betyder "fusk" för just dig?

Och helt OT:

När man får frågan: "Är det inte dags för en liten snart?", betyder det att man blivit vuxen då? För i så fall har jag inte riktigt hängt med i svängarna.. haha

• ofrivilligbonusmamma
    jeng skrev 2011-05-15 22:12:12 följande:
    Ja, jag håller med er här ovanför. Vi anvä'nder ju ofta i slarvigt tal ordet FUSK, men jag tycker inte riktigt det är rätt ord. Fusk för mig är mer att jag sitter nånstans och smygäter choklad medan jag låtsas att jag fortfarande håller dieten typ.... Men avsteg känns inte riktigt heller rätt för mig Det har nog att göra med attjag fortfarande får ångesten Allan efter att jag äter nåt jag kanske inte hade behövt äta, oavsett om det var tillåtet eller planerat...
    Precis, därav citattecknen.
    Men jag menar, smäller jag i mig en halv marabouchokladkaka så är det ju ett aktivt val, det är ju inte så att någon står och trycker in den i käften på mig. (Haha, vilken bild jag fick i huvet nu)
    Så egentligen, kan man verkligen kalla det för "fusk"? Då är det väl snarare "ett avsteg" som ni säger?
    Att fuska vore ju snarare att som du säger, smygäta choklad eller liknande men ändå säga att man håller dieten.
    Fast, "fusk" passar ju inte riktigt in där heller.. Fuskar gör man ju i typ.. kortspel? Haha. 
    Men men, tänkte bara att det vore intressant att veta vad ni klassar som "fusk". För en person kan det ju vara att äta en hel pizza medan det för någon annan är att bara äta en liten bit Glad
  • ofrivilligbonusmamma

Förlåt för helt OT, men vet fan inte vart jag ska vända mig..

Fan vad trött jag blir på mig själv! Efter veckor av nedstämdhet m.m. har jag nu kunnat hålla huvudet över vattenytan i ca. 2 veckor, men nu känner jag att jag är påväg att drunkna igen..
    Jag vet fan inte vad det är som är fel..
    Det börjar med en liten tanke som helt plötsligt blir en stor tanke å som sen tar över hela hjärnan å typ öppnar tankedammarna och sen är tankesnurret i full gång.. 
    Duger jag? Är min relation verkligen så bra som jag tror att den är? Är jag tillräckligt attraktiv? Vad är det för fel på mig som aldrig vill ligga? Varför ser jag fortfarande tjock ut trots att jag tappat över 30 cm sammanlagt? Tycker verkligen sambon att jag är fin, på riktigt? Vad har jag som är så himla bra som gör att han stannar kvar?

Usch...

Och om man nu ska prata lite mat iaf så har det slunkit ner för mycket (eller snarare för ofta) saker som man "inte får" äta.. Jag orkar lixom inte bry mig helt.. Lite choklad här å lite chips där. "Men imorgon, då ska jag ta nya tag igen". Lite smågodis här å lite till chips där. "Men imorgon, då ska jag ta nya tag igen"..

• ofrivilligbonusmamma
    Kaya skrev 2011-05-16 14:44:04 följande:
    Jag kan inte säga annat än att jag känner igen mig! Jag har också en massa "hjärnspöken"!!! Inte om min relation, tack och lov, det är liksom den som ändå håller mig på rätt köl för det mesta, men när det gäller kopplingen kropp-utseende-mat-kontroll-"värde" osv osv... Där har jag hur mycket såna där tankar som helst, oftast ligger de och guppar i bakgrunden men så händer något - stress, man upptäcker att favoritjeansen FORTFARANDE är för små, man får syn på en valk i spegeln som man INTE hade förut - och så blir den där lilla bagatellen till en JÄTTESTOR ångest.

Din sambo stannar kvar, allså vill han ha dig precis som du är.
    Du har tappat 30 cm (!) vilket är helt OTROLIGT.
    Och att ha perioder när det slinker ner det ena och det andra - det där känner vi alla igen. Till slut TAR man nya tag, men det är inte säkert att det blir just "imorgon"... man måste vara redo och orka.

STYRKA till dig!

K
    Tack snälla!
    Egentligen har jag inget att tvivla på vad gäller relationen, och inte heller viktnedgången osv. För igår provade jag mina gamla byxor och 3 av dom passar igen!
    Men, jag är nervös varje dag innan jag ska till jobbet och när jag blir nervös blir jag extra "känslig" och "lättpåverkad". Så idag kom det fram ett orosmoment (eller vad man ska kalla det) medan jag var nervös och då brast det..
    Men det är bara att ta nya tag :)
  • ofrivilligbonusmamma
    Nallebjörnis skrev 2011-05-16 17:40:32 följande:
    Är typ i samma sits för tillfället! Finns här om du vill prata!
    Massa kramar till dig!!
    Skönt att veta att man inte är ensam, tack!
    Kram
  • ofrivilligbonusmamma
    Simbaa skrev 2011-05-16 18:18:00 följande:
    Nån mer som mensen flippat ut på när ni kör lchf?
    Jag har p-spruta men förra gången jag körde lchf så blödde jag nästan varje dag så jag slutade med lchf
    Nu har jag kört i en vecka och det är precis som förra gången
    När jag började med lchf (mitten av feb- i år) så slutade jag även med min p-ring. och sedan dess har jag inte sett skymten av någon mens..
  • ofrivilligbonusmamma
    helene306 skrev 2011-05-16 18:39:51 följande:
    Jag klarar inte hormoner så jag har kopparspiral. Här kommer det som en klocka.

ofrivilligbonusmamma: Såna tankar du dras med just nu tycker jag är väldigt vanliga om man tvivlar på något. Då börjar man helt plötsligt tvivla på allt och ifrågasäta allt. Din sambo är kvar, han älskar dig för den du är även med en valk på magen eller med en bred rumpa. Du har tappat 30 cm, det är jättebra! Du har ju inte ökat 30 cm. Du är säkert stressad över något, medvetet eller omedvetet, du kanske har fått dåligt med sömn? Vad som kan vara en utlösande faktor. Tvivla inte, se dig själv och tala om för dig själv att du är fin, sexig, snygg och vacker. Titta på din kropp och förlika dig med den.
    Tack snälla du! Jag fick ett litet psykbryt imorse bara, så nu känns det bättre efter att ha kommit hem efter en okej dag på jobbet.
    Nervositet är en utlösande faktor ("stress"). Och nervositeten gör små tankar till skitstora tankar.. Måste helt enkelt lära mig att hantera det..
  • ofrivilligbonusmamma

För ca. en vecka sedan på jobbet hörde jag när de två "cheferna" (högst uppsatta iaf) snackade med någon annan anställd om typ bantning eller vad det nu var. Och dessa två cheferna hade börjat med nått att de fick bara dricka vatten och kaffe, inget annat. "Blir man hungrig ska man dricka vatten". Vad jag hörde skulle de typ göra det i en månad?!

Stackars jävlar säger jag bara..

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**