Inlägg från: ofrivilligbonusmamma |Visa alla inlägg
  • ofrivilligbonusmamma

Känner mig som ett sopnedkast ikväll! Finns ingen botten what so ever på mig. Var tvungen att lägga tillbaka glassen i frysen för annars skulle jag svept hela lådan.. Så nu har jag suttit här å käkat ost å skinkrullar till förbannelse men var tvungen att sätta in det med för osten var påväg att ta slut, haha
    Inte nog med det åt jag å mannen revbensspjäll innan all glass å alla ost/skink-rullar.
    Känns som om man äter för två (eller tre) ikväll, haha

• ofrivilligbonusmamma
    Tjejoooor!

McDonalds har fått in Lallerstedts dipsåser! En chilibea (om jag minns rätt) och en pepparsås!
    Jag blev så glad idag när jag kom till jobbet imorse

Inte för att Donken har någonting annat som är speciellt lowcarb (kycklingsalladen ligger på ca. 27g ex), men ville ändå berätta det om ni skulle behöva äta där någon gång ^^
  • ofrivilligbonusmamma
    Duntoffla skrev 2011-05-24 17:42:54 följande:
    Tänkte just fråga om det, finns det något som är hyfsat ok att äta på Donken? Jag vet att det kommer bli det på lördagen på väg hem från Danmark och jag kommer att äta. Frågan är bara vad som är minst skit?
    Jadu, jag gissar på att salladen har minst carbs. Man får ju bröd och krutonger till men man kan ju säga att man inte vill ha det. Och dressingen till har väldigt mkt kolhydrater den med eftersom det är en "fettsnål" dressing.. Men det kan ju mätta lite mer iaf än att vara utan dressing!
    Men du kan alltid beställa en (ex.) bigmac utan bröd men med extra ost (eller liknande), det är inga problem. Så kan du byta ut pommes mot morötter eller sidesallad eller nått Jag vet inte hur mycket du vill undvika kolhydrater, men ungefär så kan man göra. Det är bara att krångla till det
  • ofrivilligbonusmamma
    Duntoffla skrev 2011-05-24 17:55:29 följande:
    Ja det får nog bli att pilla bort brödet. Jag orkar inte vara tokpetig. Salladen är ju också ett alternativ förstås och sen ta lite dressing till. Jaja, det löser sig
    Du kan ju ta salladen å köpa till lallerstedts dipsåserna, då blir det extra fett 
  • ofrivilligbonusmamma
    Annanym skrev 2011-05-25 20:16:25 följande:

Tack snälla rara människor för alla "bajs-tips" och råd och uppmuntran. Det enda jag varit slarvig med är lin-/psylliumfrön. Men jag vet att även när jag äter det så är det HÅRT på väg ut.

Helene: Kokosfett... hmmm. Jag vet inte hur mycket? Jag äter 2-4 ischoklad varje dag. De innehåller ca 8 gram kokosfett per styck. Sen får jag förstås i mig smör och annat fett med. Tror du jag ska öka på kokosfettdosen? Hur mycket tar du?

Förresten, är det någon som har en aning (alternativt har matdagboken eller liknande) som vet hur mycket kolhydrater löjrom innehåller?

EnhetSortera
    Löjrom saltad Vald vikt g   100 Portion g   10 Energi (kJ) kJ 527 Energi (kcal) kcal 126 Protein g 24,5 Fett g 2,3 Kolhydrater g 1,5 Fibrer g 0,0 Salt g 4,3 Aska g 4,7 Vatten g 67,0 Alkohol g 0,0
    Livsmedelsverket is you friend ;)
  • ofrivilligbonusmamma
    ofrivilligbonusmamma skrev 2011-05-25 20:18:37 följande:
     EnhetSortera
    Löjrom saltad Vald vikt g   100 Portion g   10 Energi (kJ) kJ 527 Energi (kcal) kcal 126 Protein g 24,5 Fett g 2,3 Kolhydrater g 1,5 Fibrer g 0,0 Salt g 4,3 Aska g 4,7 Vatten g 67,0 Alkohol g 0,0
    Livsmedelsverket is you friend ;)
    Oj, vad konstigt det blev när man klistrade in det, men du fattar nog ändå ^^
  • ofrivilligbonusmamma
    Annanym skrev 2011-05-30 21:02:35 följande:
    Och har sällskap av det här gamla! Men lämna oss inte för det va?
    Nejdå jag stannar och läser lite i smyg Flört Ska bara försöka hitta tillbaka till självdiciplinen som infann sig för några veckor sedan. Vet ju att lchf är något som verkligen funkar för mig och som gör att jag mår bra. Men har man väl börjat stoppa i sig fel saker vill man bara ha mer, mer och mer..
    Bordeaux skrev 2011-05-30 21:10:01 följande:
    Och ofrivilligbonusmamma; jag åt minst 100g av lindts mörkachokladkulor i lördags, de där som Jucea brukar/brukade prata lite om. Men vi var på bio och jag sköter mig väldigt bra annars så och jag delade faktiskt 200g påsen med gubben. Och som ett brev på posten så väger jag 1kg mer idag än i går som jag antar är vatten. Vid alla snabba uppgångar och nedgångar antar jag att det "bara" är vatten.
    Jadu, idag har jag klämt i mig 2 marabou sensation på 138 g vardera i stort sett helt själv..
    Och i helgen som var kom hetsätning som ett brev på posten. Klämde i mig chips å smågodis (och allt annat som låg framme) som om det vore min sista måltid..
  • ofrivilligbonusmamma
    Bordeaux skrev 2011-05-30 21:29:03 följande:
    Usch marabou är inte riktigt choklad när man äter mycket lyxchoklad. Börjar tycka att Lindts chokladkulor de mörka altså känns som billig choklad om man jämför med de handjorda mörka skitdyra pralinerna. Har börjat äta choklad från riktiga chokladbutiker. Men så bor jag i chokladlandet också, vet inte hur jag ska göra i Sverige under semestern.
    Du vill faktiskt inte äta billig choklad och chips som bara är goda de första två, du vill faktiskt äta goda ostar, med ett gott torrt vitt vin till.
    Vilken tur att jag aldrig äter lyxchoklad då Flört
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**