sarsparis skrev 2011-08-08 12:27:10 följande:
Tänkte börja äta enligt lchf. Jag är föräldraledig vilket kan komma innebära många fikor med andra föräldralediga. Har ni tips på vad man kan äta istället för smörgås om man är på cafe? Finns det överhuvudtaget nåt, är det bara inse att man inte kan äta något och se till att man är mätt innan?
Kaffe med vispgrädde! Men se till att du får vanlig grädde och inte någon sötad variant.. Det har hänt mig ett par gånger och jag blir lika irriterad varje gång, att folk tar för givet att man vill ha socker.. Det kan ju faktiskt vara så att man inte FÅR äta socker av hälsoskäl.. *muttrar lite*
Köp en macka, be om extra majo eller smör och låt bli att äta brödet om du tycker det känns pinsamt att beställa en "macka" utan bröd..
Sallader brukar funka fint! Ha med en liten flaska olivolja i väskan för att göra salladen mer mättande!
Ha en liten chokladkaka med mörk choklad i väskan så du också får något gott att suga på när vännerna mumsar i sig onyttigheter! Gott ihop med kaffet!
Man vänjer sig efter ett tag och nu tycker jag det går alldeles utmärkt att fika med "bara" kaffe. Är inte sugen på något mer och lockas inte av sakerna bakom disken. Man träffar ju de andra för att umgås - inte för att stoppa in socker i munnen!
Lycka till!