Inlägg från: Southern Belle |Visa alla inlägg
  • Southern Belle

**Den stora feta LCHF-tråden**

AgnesGN skrev 2011-06-19 11:04:55 följande:
    Vägdag idag. Positiva nyheter;  - 0,7 kg trots mens! =) Jippi! I LOVE LCHF! Fem veckor och 7,2 kg. Mkt att bära på! Det vill jag lova, är nog därför det går så lätt neråt för mig... =)
    Tjihooooo! Grattis!
    a balanced diet is Chocolate in both hands
  • Southern Belle
    Ellen Botilda skrev 2011-06-18 21:09:43 följande:
    AAARGH! Mens från hellvetet och hetsäter ost, hallon och 90% lindt...smärta , illamående och domnade ben... det är sååå synd om mej! Ynk ynk ynk!
    *tycker synd om dig och skickar en stor kram*
    Hoppas det känns bättre idag!
  • Southern Belle

Jag mumsade i mig chokladbollar igår... Vanliga, onyttiga men rackarns goda chokladbollar....... Nåja, idag är en ny dag!

• Southern Belle
    Faile skrev 2011-06-21 18:19:14 följande:
    På tal om PMS så blir min bara värre och värre, allt sedan jag började med lchf. Så att lchf skulle råda bot på PMS tror jag inte på, inte generellt iaf. Det kan nog gå åt båda hållen.
    Min med.... Godissuget är iofs borta men stubinen har blivit försvinnande kort..... Och snart är det dags för resten av famijen att ducka igen....

Måste tipsa om ett måste på midsommarbuffén: Fyllda laxrullar! Här är en variant: http://metrobloggen.se/millasmat/fyllda_laxrullar/ (från en väldigt bra sida för övrigt!)

Man kan även lägga många laxskivor omlott, till en stor rektangel, på en bit plastfolie, breda på fyllningen och sedan rulla ihop till en rulle med hjälp av folien. Låt stelna lite i kylen en stund och skär sedan i fina bitar! Fyllningen kan varieras med t ex pepparrot och gräslök eller spenat. Att rulla rullen i sesamfrön är också en höjdare! Gott hur man än gör!

Ni som håller till på Facebook, välkomna till vår lchf-grupp: http://www.facebook.com/?ref=home#!/home.php?sk=group_131517493592478&ap=1 

Nu ska jag ta ett motionspass med gräsklipparen!
  • Southern Belle

Oooops, facebooklänken funkade inte.... Sök på "LCHF - Tips, pepp och recept!" så lägger jag till er!

• Southern Belle
    God Is A Girl skrev 2011-06-21 21:20:14 följande:
    Att bero på kokosfett och silverpaketen!
    Det är unilevers silvriga paket med blå text som är härdat, men Alba Dalby har också kokosfett i silvrigt paket som inte är härdat *tipsar* på pulsen vid mig kostar den runt tjugan för 500g
    Och fläsksvål brukar finnas på Willys!

Det var många sidor att ta igen idag! Har pluggat som en dåre hela dagen så jag har inte haft tid att kika in
    Nu har verkligen LCHF-mättnaden kommit till mig.. MAX två "normala" mål per dag, sen någon kopp kaffe med kokosfett/äggmjölk och eventuellt en ostbit eller så men absolut inte mer annars mår jag väldigt illa pga mättnad. en jag måste säga att portionerna blir ju otroligt små ändå! En dl kålpudding, max, sen är jag proppad ^^

Inte för att jag klagar eller så alltså..
    Den där "lchf-mättnaden" har ännu inte kommit till mig efter 7 månaders diet... Äter gärna stora portioner! Klagar inte heller och viktnedgången har ju inte påverkats! Men är det bara jag som inte upplever att jag blir mätt på små portioner? Och jo då, mycket fett i maten har jag!
  • Southern Belle
    Fiaz skrev 2011-06-22 14:42:20 följande:
    Jag har funderat länge nu på att faktiskt köpa mig en burk, har inte riktigt kommit till skott då det inte känns som om jag kommer kunna äta upp den, men den kanske är väldans hållbar!...Dock undrar jag, lägger man bara i en sked rakt ner i kaffet så smälter det? Och är det bra att köra i matlagningen oxå?
    Sen jag började med lchf i december har jag förbrukat flera burkar! Använder den i min äggmjölkslatte samt i matlagning! Och som hudkräm!
  • Southern Belle
    Fiaz skrev 2011-06-22 16:19:01 följande:
    Va? hudkräm?
    Testa!!! Man blir len som en barnrumpa!
  • Southern Belle

Jag kör stenhårt med mina magövningar! Tävlar med sonen om vem som kan få ett sexpack först! Fast det ser ut som att han vinner.... Jag har iofs fått härligt hårda magmuskler men vad hjälper det när de göms bakom ett lager dallrigt löst skinn.... Hahaha! Fast det är ju resultatet av att jag har burit mina tre älsklingar! Hjärta Jag väljer istället att fokusera på att det är bra för ryggen!

• Southern Belle
    ofrivilligbonusmamma skrev 2011-06-23 15:26:35 följande:
    Jo den kan nog bli väldigt konstig, minst sagt!
    Jag har testat, men har fått negativt. Sista gången jag testade var för ca. 1 månad sedan. Men har fått "positivt" på ägglossnigsstickor, så den delen funkar som det ska iaf ;)
    Jag får väl helt enkelt "vänta in" den, det är ju faktiskt ganska skönt att slippa!
    Som det skrevs här ovan kan det dröja länge innan ägglossningen och mensen kommer igång efter att man har använt hormonella p-medel. Ibland kommer mensen först utan att ägglossningen har kommit igång. Ett tecken på det är att mensen är oregelbunden. Men efter ägglossning blöder man ALLTID! Om du inte är gravid förstås. Hur länge sen var det du fick positivt på ägglossningstestet?
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**