Tjena folket.
För två år sedan åt jag LCHF och gick ner från 103 kilo till 76. Allmänt fantastiskt och jag borde helt klart ha fortsatt.
Dock gick jag och blev kär, och där i romantiska middagar (mycket sushi, samt att han tycker om att göra hemmagjord pasta med allehanda såser) så gick jag upp till 84 igen.
Det är ju fan inte ok, så nu, när nykärleken äntligen lagt sej efter ett år tillsammans, så kan jag gå tillbaka till LCHF och Fortsätta med det.
Jag har dock två funderingar:
1.) Jag har läst någonstans (men fan vet var) att det är svårare andra gången. Jag har inte ätit LCHF på drygt ett år nu - kommer det gå saktare att trilla in i ketos, samt att börja gå ner i vikt igen?
2.) Jag köpte ketostix för att hålla koll i början - nu har jag LCHF'at i hela 48 timmar (haha) och jag kissar "Moderate" (har ingen egen bild, så jag lånar den här online: perfectmike.com/wp-content/uploads/2009/07/CKD-header.png)
Det tycker jag är helt okej efter bara 48 timmar - men, imorse, när jag var helt nyvaken, så var jag på "Negative" igen - vad beror det på?
Under de här 48 timmarna har jag ätit min favoritmat:
Blomkål, broccoli, sparris och färsk chili, kokad i smör, med en liten fläsk-kotlett - ett huvud blomkål, ett huvud broccoli och ett knippe sparris, samt en bit-fördelad fläsk-kotlett räcker till frukost, mellanmål och lunch (jag har inte vägt det, så jag vet inte faktiskt mängd)
Vad gör jag för knas?
Borde jag äta mycket mindre?
De här mängderna fungerade helt sjukt bra för mej förra gången, trots att det alltså blir väldigt stora måltider - jag gick ner i snitt 1.5 kilo i veckan, vilket jag tyckte var en jättebra takt; all hud följde med utan att bli hängig, men jag såg fortfarande stora resultat varje vecka, så 1.5 i veckan räcker finfint för mej - men varför kissar jag Negativt på morgonen för? :(
Hoppas någon vet :)